فوت 2 کارگر معدن در کمتر از 10 روز در کوهبنان


فوت 2 کارگر معدن در کمتر از 10 روز در کوهبنان

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: در پی دومین فوتی در معدن زغالسنگ کوهبنان کرمان؛ مسئولان زغالسنگ به دستگاه قضایی احضار شدند.

به گزارش خبرگزای طبنا از کرمان؛ ۱۶ اردیبهشت ماه سالجاری بود که روابط عمومی شرکت معادن زغالسنگ کرمان با اعلام مرگ یکی از کارگران در معدن هشونی شهرستان کوهبنان علت این حادثه را گیر کردن دست وی در نوار نقاله عنوان کرد.

هنوز ده روز از این حادثه تلخ نگذشته؛ که دومین کارگر نیز در اثر ریزش تونل؛ جان خود را از دست می دهد.

علی محبوب‌ پور رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان در مورد این حوادث؛ اظهار داشت: قطعا بدون هیچگونه اغماضی با مقصران حادثه معادن اصلی و هشونی کوهبنان برخورد قانونی می‌ شود و در این راستا مدیران شرکت ذغالسنگ و مسؤولان واحد ایمنی و امداد این معادن به دادگستری احضار شده‌ اند.

وی در خصوص ریزش تونل در معدن اصلی ذغالسنگ، که در دو روز گذشته که منجر به جان باختن یکی از کارگران این معدن، شد، گفت: هنوز ده روز از حادثه تلخ در معدن ذغالسنگ هشونی که منجر به فوت یک گارگر شده بود، نگذشته است؛ که مجددا حادثه‌ ای دیگر، منجر به جان باختن یکی از کارگران دیگر در معدن اصلی شد.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان تصریح کرد: در این خصوص بلافاصله مدیران و مسؤول واحد ایمنی و امداد معادن به دادگستری احضار شدند و در این رابطه پرونده‌ای در دادگستری شهرستان کوهبنان تشکیل شده است و قاضی پرونده به‌ صورت ویژه تحقیقات مقدماتی را آغاز کرده است.

محبوب پور بیان کرد: نظر به اینکه این دومین حادثه‌ ای است؛ که طی ۱۰ روز اخیر در معادن شهرستان کوهبنان اتفاق افتاده و منجر به بی‌ سرپرست شدن دو خانواده شده است، لذا ضروری است، سازمان صمت و سایر مراجع مربوطه، موضوع ایمنی و امداد در معادن را به‌ صورت ویژه‌ و بدون هر گونه نقصی، پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: علل حادثه در حال بررسی است و در صورت قصور و کوتاهی با مقصران احتمالی حوادث، بدون هیچگونه اغماضی برخورد قضایی خواهد شد./ دادگستری استان کرمان


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی