پیش ‌بینی قیمت دلار 30 اردیبهشت 1403


پیش ‌بینی قیمت دلار 30 اردیبهشت 1403

قیمت دلار روز شنبه با کاهش هزار تومانی روند نزولی داشت و در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد. کاهش پلکانی دلار، معامله‌گران عجول روزهای گذشته را در فاز فروش قرار داده است. تحلیلگران اقتصادی کف بعدی اسکناس دلار را نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی می‌دانند.

پیش ‌بینی قیمت دلار 30 اردیبهشت 1403

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار در اولین روز هفته با کاهش هزار تومانی در کریدور پنجم عقب‌نشینی کرد و در پله چهارم کانال هفتم از کریدور پنجم معامله شد. بررسی بازار ارز حاکی از آن است که فشار فروش، صبح روز شنبه بالا بود اما برخی شنیده‌ها حکایت از افزایش تقاضا در پایان معاملات اولین روز هفته دارد.


تحلیلگران اقتصادی معتقدند اگر تلاش‌های سیاست‌گذار نباشد قیمت دلار به‌راحتی در کریدور بالاتر پیشروی خواهد کرد. با وجود این، به نظر می‌رسد مهم‌ترین سیگنال کاهشی را قیمت تتر و افت قیمت درهم به بازار ارز داد و به یاری سیاست‌گذار آمد.

مطالعه بیشتر: پیش ‌بینی قیمت دلار ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / «بازار ارز توافقی»؛ طرح سوال برانگیز بانک مرکزی برای نجات از تله دلار؟
برخی معامله‌گران دلیل صعود نکردن دلار را عرضه سنگین ارز در بازار و جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی بازار از سوی بازارساز می‌دانند. آنها معتقدند چپ سیاست‌گذار پر است و علاوه بر آن، بازارساز با نوسان‌گیری در روزهای اخیر سود خوبی عایدش شده است. کارشناسان اقتصادی برای هفته پیش رو نوسانات کاهشی با افت پلکانی دلار را پیش‌بینی می‌کنند.


قیمت درهم روز شنبه کانال ۱۶ هزار تومانی را از دست داد و با افت ۲۰۰ تومانی روی قیمت ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومانی معامله شد. تتر روی رقم ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومانی ایستاد و کاهش ۳۰۰ هزار و ۳۰۰ تومانی پیدا کرد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش هزار و ۵۰۰ تومانی در کانال ۷۲ هزار و ۷۶۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با افت هزار تومانی روی رقم ۶۲ هزار و ۶۰۰ تومانی ایستاد.


گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز شنبه بدون تغییر قیمت معامله شدند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان عرضه شد./تجارت نیوز


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت طلا سکه دلار امروز چهارشنبه 8 فروردین 1403