پنج مسابقه برای پایان باشکوه سال سخت/ نوربالای امید در جاده‌ای که معنایش جدایی است


پنج مسابقه برای پایان باشکوه سال سخت/ نوربالای امید در جاده‌ای که معنایش جدایی است

امید نورافکن پاس تک گل ارزشمند طلایی‌پوشان اصفهانی را در مصاف با ملوان رقم زد تا یک بار دیگر نشان دهد می‌تواند مهره اثرگذار سپاهان باشد.

به گزارش "ورزش‌ سه"، احتمالاً اگر در پایان دوران بازیگری از امید نورافکن درباره بدترین سال‌های زندگی حرفه‌ایش پرسیده شود، بدون فکر کردن دو سال ابتدایی ۱۴۰۰ به یادش می‌آید؛ دو سالی که برای او با خاطرات تلخ و شیرین بسیاری همراه بود.

نورافکن در سال ۱۴۰۱ یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی زیر نظر اسکوچیچ در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود، اما درست در آستانه شروع مسابقات تغییر کادر مربیگری تیم ملی و بازگشت کی‌روش سبب شد تا او به شکل غیرمنتظره‌ای آخرین خط خورده فهرست باشد و نکته عجیب این بود که سرمربی سابق پرتغالی تیم ملی ترجیح داد با وجود خالی بودن جای یک بازیکن در فهرست ۲۶ نفره تیمش را با یک بازیکن کمتر نسبت به سایر تیم‌ها به جام جهانی ببرد.

نورافکن چند ماهی درگیر این تصمیم عجیب و حتی می‌توان گفت غیرمنصفانه کی‌روش بود، ولی سعی کرد خیلی زود خودش را برای حضور قدرتمند در رقابت‌های لیگ برتر جمع و جور کند و وقتی فصل برای سپاهان در کرمان با نایب قهرمانی تمام شد، نورافکن یکی از نفرات کلیدی مورایس بود.

2023416نورافکن که در دوران دو ساله محرم نویدکیا در سپاهان به طور کلی بار دیگر به یک مدافع چپ کلاسیک تبدیل شده بود، با حضور ژوزه مورایس بار دیگر به پست هافبک دفاعی و سپس هافبک تهاجمی نقل مکان کرده؛ نزدیک بودن به دروازه تمایل خود نورافکن هم هست و باید دید این بازیکن چپ پا در ماجراجویی بعدی خود در فصل آینده در چه پستی بازی خواهد کرد و چه نمایشی ارائه می‌کند. البته شاید هم او بتواند با ادامه تحصیل همچنان به حضورش در اردوی طلایی‌پوشان ادامه بدهد.

خبر تلخ بار دیگر برای نورافکن در راه بود و او چند روز پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر در فصل بیست و سوم به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو چند ماه خانه نشین شد تا بدین ترتیب شانس حضور در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ را نیز چند ماه پس از اتفاقات تلخ جام جهانی از دست بدهد.

به این ترتیب یکبار مصدومیت و یک بار هم تصمیم کارلوس کی‌روش سبب شد تا امید نورافکن حالا در ۲۶ سالگی همچنان در حسرت حضور در یک تورنمنت معتبر فوتبالی در سطح ملی باقی مانده باشد.

با تمام این مشکلات و دشواری‌هایی که نورافکن طی ماه‌های اخیر پشت سر گذاشته، چند ماهی می‌شود که دوباره شرایط حضور در ترکیب سپاهان را پیدا کرده ولی عملکرد او با چیزی که از او در نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم به یاد داریم کاملاً متفاوت است.

2023415

با این حال سپاهان در مصاف با ملوان که یکی از سرنوشت‌سازترین و حیاتی‌ترین مسابقات فصل سپاهان در فصل جاری بود، موفق شد در شرایطی با تک گل فرشاد احمدزاده به برتری برسد که ارسال کننده پاس این گل امید نورافکن بود و شماره ۱۹ سپاهان با یک کات تماشایی هم‌تیمی‌اش را در موقعیت گلزنی قرار داد.

حالا امید نورافکن در روزهای پایانی فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این شانس را دارد که حداکثر سه مسابقه در لیگ و دو مسابقه در جام حذفی برای سپاهان انجام بدهد و باید دید از این فرصت که شاید آخرین بازی‌های او حداقل در این مقطع برای سپاهان خواهد بود، چطور استفاده خواهد کرد. به هر حال او یکی از بازیکنان پرشمار فوتبال ایران است که باید طی ماه‌های آینده درباره خدمت سربازی‌اش تصمیم‌گیری کند و شاید مجبور شود فصل آینده را در ملوان بندرانزلی یا فجر سپاسی شیراز (در صورت صعود به لیگ برتر) سپری کند.

مسلم است که روزهای سخت و چالش برانگیز ستاره سپاهان که خیلی زود در ۱۸ سالگی به فوتبال ایران معرفی شد ادامه دارد و او در این شرایط کار آسانی برای قرار دادن نامش در فهرست بازیکنان تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و مرحله نهایی آن در پیش ندارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تبریک به پرسپولیس به سبک سیامک نعمتی