قیمت هونگچی H5 در بازار کاهش یافت؛ متقاضیان هنوز تمایلی به خرید ندارند


قیمت هونگچی H5 در بازار کاهش یافت؛ متقاضیان هنوز تمایلی به خرید ندارند

مدتی پیش در دیجیاتو به بررسی قیمت هونگچی H5 پرداختیم. این خودرو یک سدان لوکس است که توسط گروه بهمن به بازار ایران عرضه می‌شود و می‌توان آن را گران‌ترین خودرو وارداتی بازار دانست. نخستین گروه از مشتریان، هونگچی H5 را در محدوده قیمتی 9 میلیارد...

قیمت هونگچی H5 در بازار کاهش یافت؛ متقاضیان هنوز تمایلی به خرید ندارند
مدتی پیش در دیجیاتو به بررسی قیمت هونگچی H5 پرداختیم. این خودرو یک سدان لوکس است که توسط گروه بهمن به بازار ایران عرضه می‌شود و می‌توان آن را گران‌ترین خودرو وارداتی بازار دانست. نخستین گروه از مشتریان، هونگچی H5 را در محدوده قیمتی 9 میلیارد تومان آگهی کردند. با مشاهده عدم تقاضا در این بازه قیمتی، بهای هونگچی H5 به محدوده 7 میلیارد تومان و سپس 6 میلیارد تومان کاهش یافت. این روزها بهای هونگچی H5 در بازار به حدود پنج میلیارد تومان رسیده است اما هنوز متقاضی چندانی برای خرید این سدان وجود ندارد.
قیمت هونگچی H5 به‌صورت رسمی از سوی گروه بهمن، دو میلیارد و 762 میلیون تومان اعلام شده است. بااین‌حال همچنان قیمت این خودرو بازار آزاد از نظر مشتریان بالا به نظر می‌رسد. اعلام بهایی در حدود پنج میلیارد تومان که معادل تقریبی دو برابر بهای رسمی این خودرو است، باعث می‌شود تا مشتریان برای خرید صبر کنند. طی هفته‌های اخیر، بازار خودرو با افت روبه‌رو شده است و مشتریان نیز تمایل دارند تا برای کاهش بیشتر قیمت‌ها، صبر کنند.
مشتریان خواهان کاهش قیمت هونگچی H5 و دیگر وارداتی‌ها هستند
به جز هونگچی H5، نرخ اعلامی برای سایر خودروهای وارداتی نیز در محدوده بسیار بالایی نسبت به رقم رسمی آن‌ها است. درواقع خودروهای وارداتی به کشور به‌جای آن‌که توسط مصرف‌کنندگان مورد استفاده قرار گیرند، به نمایشگاه‌های فروش خودرو می‌رسند. متقاضیان خرید خودروهای وارداتی پس از تحویل گرفتن اتومبیل‌هایشان، آن‌ها را بلافاصله برای فروش آگهی می‌کنند تا از این راه صاحب سود شوند. با وجود این، روند ریزشی قیمت‌ها، باعث صبر خریداران درمقابل خرید هونگچی H5 و سایر محصولات وارداتی شده است.
در محدوده بهای هونگچی H5، خودروهای وارداتی بسیاری حضور دارند. به‌عنوان مثال خرید تویوتا کرولا و تویوتا لوین که از وارداتی‌های جدید هستند، برای مشتریان حدود چهار میلیارد تومان هزینه دارد که یک میلیارد تومان ارزان‌تر از هونگچی H5 است. همچنین مشتریان می‌توانند انبوهی از خودروهای وارداتی اروپایی در دوره‌های قبل همچون بی‌ام‌و سری 5 یا مرسدس بنز کلاس E را خریداری کنند. باید به این نکته توجه داشت که مشتریان ایرانی درمقابل خودروهای چینی با قیمت‌های بسیار بالا دیدگاه منفی دارند و از آن‌جایی که هونگچی H5 نیز یک خودرو چینی است، نمی‌توان انتظار داشت با بهای قابل‌توجهی به فروش برسد.
لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...