وحشت صهیونیست‌ها از «طوفان الاقصی» حزب‌الله در شمال


وحشت صهیونیست‌ها از «طوفان الاقصی» حزب‌الله در شمال

رسانه‌ها و ژنرال‌های صهیونیست با ابراز نگرانی درباره تکرار سناریو عملیات «طوفان الاقصی» در شمال فلسطین اشغالی و با اذعان به درماندگی تل‌آویو مقابل حزب‌الله تاکید کردند حزب‌الله برای هدف قرار دادن نظامیان اسرائیلی تنها به ۳۰ ثانیه زمان نیاز دارد.

تحلیل توانمندی‌های غافلگیرکننده حزب الله در سطوح نظامی،اطلاعاتی و عملیات‌های خیره کننده‌ای که مقاومت لبنان طی چند هفته گذشته علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده است همچنان در محافل این رژیم ادامه دارد و صهیونیست‌ها به شدت نگران تکرار سناریوی عملیات طوفان الاقصی در شمال فلسطین اشغالی هستند.

درماندگی اسرائیل مقابل حملات حزب‌الله

در همین زمینه رسانه‌های عبری با اشاره به تشدید عملیات‌های حزب الله علیه رژیم صهیونیستی در سطح کمی و کیفی اعلام کردند که اسرائیل در برابر حملات فزاینده حزب الله سکوت کرده و این در حالی است که حزب الله حملات دقیق‌تر، پیچیده‌تر و جسورانه‌تری انجام می‌دهد.

«زیو روبنشن» کارشناس صهیونیست که قبلاً به عنوان مجری اخبار بین الملل در شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد در این زمینه گفت: مشکل بزرگ ما اکنون این است که کابینه و نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل آنچه را که در حال حاضر در شمال اتفاق می‌افتد نمی‌بینند و واقعیت آن است که حادثه 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اکنون در شمال تکرار می‌شود.

وی افزود: حزب الله عملیات‌های خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده و در روزهای اخیر یک بالن جاسوسی ارتش اسرائیل را سرنگون کرد. علاوه بر آن آتش حزب‌الله علیه پادگان‌ها، شهرک‌ها و مواضع ارتش اسرائیل متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا گزارش داد که حزب الله در هفته‌های اخیر حجم عملیات‌های خود را افزایش داده و حملات خود را با کیفیت بیشتر و دقیق‌تر و پیچیده‌تر انجام داده است.

این رسانه اسرائیلی تصریح کرد: حزب الله به فکر عقب نشینی نیست و در یک ماه گذشته تعداد تلفات اسرائیل بسیار بیشتر از حزب‌الله بوده است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت هم اعلام کرد که آوارگی ده‌ها هزار شهرک نشین از شهرک‌های شمال نشان دهنده ناتوانی اسرائیل در مقابله با این بحران بوده و این بسیار شرم آور است. امروز شاهد از هم پاشیدگی جامعه اسرائیل و از دست رفتن احساس امنیت و اعتماد میان اسرائیلی‌ها هستیم. علاوه بر آن ترمیم آسیب‌هایی که به اقتصاد اسرائیل وارد شده و ناشی از درهم شکستن بازدارندگی و فروپاشی اعتماد میان شهرک نشینان و کابینه است به سال‌ها زمان نیاز خواهد داشت.

وحشت صهیونیست‌ها از «طوفان الاقصی» حزب‌الله در شمال

شگفتی‌سازی حزب‌الله در حوزه جنگ الکترونیک

یدیعوت آحارانوت گزارش داد که افسران اسرائیلی در مرزها با لبنان هشدار می‌دهند که حزب الله برای هدف قرار دادن نظامیان اسرائیلی وقتی محل اختفای آنها را مشخص می‌کند به بیش از 30 ثانیه زمان بیشتر نیاز ندارد.

از سوی دیگر وب سایت اینتل تایمز که وب سایت اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است در گزارشی اعلام کرد: حزب الله موفق شده از پهپادهای انفجاری و سلاح‌های هدایت شونده با دوربین‌های دقیق استفاده کند؛ بدون اینکه ارتش اسرائیل قدرت رهگیری آنها را داشته باشد که این امر موجب یک شگفتی درباره موضوع جنگ الکترونیک شده است.

رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر در جبهه شمال برای اسرائیل بسیار نگران کننده است تاکید کردند: حزب الله اکنون در حال بررسی سیستم‌های دفاعی اسرائیل در شمال است و هر کاری انجام می‌دهد تا این سیستم‌ها را قبل از عملیات‌های ارتش اسرائیل علیه لبنان از کار بیندازد.

این رسانه‌ها افزودند: ارتش اسرائیل 5 موشک از سامانه گنبد آهنین و شاید هم بیشتر برای رهگیری 3 پهپاد حزب الله شلیک کرد و تنها توانست یک پهپاد را رهگیری کند. بنابراین سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که اگر 100 تا 200 پهپاد به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک شود ارتش چه کار خواهد کرد.

نمایش قدرت حزب‌الله مقابل ارتش اسرائیل

«دورون کادوش» خبرنگار نظامی در رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود اعلام کرد که حزب‌الله طی یک ماه گذشته حملات مشخص‌تری را به سمت اهداف دورتر اسرائیل با ابزارهای جنگی پیشرفته‌تر انجام داده است.

وی تصریح کرد: حزب الله جسارت فزاینده‌ای از خود در برابر اسرائیل نشان می‌دهد و شلیک ده‌ها موشک به سمت پایگاه راهبردی میرون توسط حزب الله تبدیل به یک امر عادی شده است.

این کارشناس و خبرنگار نظامی رژیم صهیونیستی ادامه داد: حزب الله برای اولین بار از پهپاد تهاجمی برای حمله به سامانه طال شمایم استفاده کرد و صبح جمعه نیز پهپادهای خود را به منطقه گوتعون فرستاد.

«ادیر لحاکیم» خبرنگار شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی نیز به نوبه خود گزارش داد حزب الله صبح جمعه با پهپادهای خود صدها هزار اسرائیلی را به ویژه در مناطق تخلیه نشده به پناهگاه فرستاد. نکته خطرناک، عادی شدن چنین اتفاقاتی است و نباید اجازه آن را داد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: در مورد پهپادهای تهاجمی حزب الله صحبت‌های زیادی شده اما حزب‌الله پهپادهای اطلاعاتی زیادی هم در اختیار دارد که به شناسایی صدها هدف کمک می‌کند و ما نتایج این توانمندی‌های حزب الله را در ماه‌های اخیر دیده‌ایم؛ جایی که حزب الله توانسته به بسیاری از مواضع جدید ارتش اسرائیل که در طول جنگ ایجاد شده است ضربه بزند.

این رسانه اسرائیلی تاکید کرد: حزب الله در حال نمایش توانایی‌های جدید خود در برابر ارتش اسرائیل است؛ ارتشی که برای مقابله با تهدید پهپادها با مشکل بزرگی روبرو است.

«هلل بتون روزن» تحلیلگر امور نظامی و امنیتی در شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در پی حوادث خطرناکی که در شمال رخ می‌دهد مسئولان موسسه امنیتی و نظامی اسرائیل باید بدانند که ما به کدام سو می‌رویم، زیرا آنچه حداقل از ابتدای ماه جاری تاکنون رخ داده حرکت به سمت مسیری است که (سید) حسن نصرالله دبیرکل حزب الله مشخص کرده با این عنوان: جنگ و نقطه سر خط.

در همین زمینه «یفتاح رون تال» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق نیروی زمینی این ارتش گفت: اسرائیل در شمال دچار یک وضعیت کاملاً فرسایشی شده و ما به اندازه کافی تحقیر شده‌ایم. در شرایطی که حزب الله همچنان روزانه ده‌ها راکت و موشک به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک می‌کند و تعداد زیادی از ساکنان شمال آواره شده‌اند این بدان معناست که حزب الله در اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) یک منطقه خلع سلاح شده به وجود آورده، بدون اینکه هزینه‌ای برای آن بپردازد.

نوعام امیر تحلیلگر صهیونیست نیز درباره بحران بزرگی که شمال فلسطین اشغالی در سایه عملیات‌های حزب الله دچار آن شده تاکید کرد: حزب الله اخیراً حملات متمرکزی به اماکن نظامی و اطلاعاتی و حتی شهرک‌های اسرائیلی انجام می‌دهد به عنوان مثال در روزهای گذشته حزب‌الله توانست یک بالن جاسوسی ارتش اسرائیل را متوقف کند و علاوه بر آن پایگاه راهبردی میرون تبدیل به یک هدف معمول برای موشک‌های حزب الله شده است.

وی افزود که یگان نظارتی نیروی هوایی ارتش اسرائیل دچار خسارت‌های قابل توجهی شده و این چیزی است که نصرالله آن را خیلی دوست دارد. امروز شهرک نشینان در شمال وضعیت بسیار بدی دارند و هیچگونه آزادی برای آنها نیست و این شهرک نشینان چشم اندازی برای بازگشت به خانه‌هایشان نمی‌بینند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش شکایت افراد به نظام پزشکی خرم‌آباد در حوزه زیبایی و دندانپزشکی