اهمیت بستن کمربند ایمنی هواپیما در طول پرواز


اهمیت بستن کمربند ایمنی هواپیما در طول پرواز

هواپیما یکی از سریع‌ترین وسایل حمل‌ونقل برای سفر کردن است. این وسیله همانند دیگر وسایل حمل‌ونقل دیگر تجهیزات مختلفی را برای مسافران دارد تا در طول سفر با آن راحتی و ایمنی بیشتری را تجربه کنند.

هواپیما یکی از سریع‌ترین وسایل حمل‌ونقل برای سفر کردن است. این وسیله همانند دیگر وسایل حمل‌ونقل دیگر تجهیزات مختلفی را برای مسافران دارد تا در طول سفر با آن راحتی و ایمنی بیشتری را تجربه کنند. یکی از این تجهیزاتِ ایمنی، کمربند است. با بستن کمربند در زمان سفر با هواپیما احساس امنیت بیشتری را تجربه می­کنید و در زمانی که هواپیما تکان­های شدیدی می­خورد، صدمه نمی­بینید.

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی اهمیت بستن کمربند هواپیما در طول پرواز بگوییم و در آخر ایمن­ترین پروازهای داخلی و خارجی را به شما معرفی می­کنیم.

کمربند هواپیما کی اختراع شد؟

بین دهه‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ میلادی اهمیت و ضرورت استفاده از کمربند ایمنی در زمان استفاده از وسایل حمل‌ونقل مختلف متداول شد. در سال ۱۹۴۷ استفاده از کمربند ایمنی برای مسافران هواپیما اجباری می‌شود. شکل اولیه کمربندهایی که برای مسافران هوایی در نظر گرفته شده بود با کمربندهای امروزی تفاوت داشت. تغییر شکل این کمربند در پی وقوع چند سانحه هوایی در سال ۱۹۵۸ بود. از این سال به بعد سازمان حمل‌ونقل هوایی برای تغییر شکل کمربندهای ایمنی تلاش‌هایی را انجام داد. در سال ۱۹۷۲ بود که کمربند هواپیماها به شکلی استاندارد طراحی شدند و امروز نیز این طراحی در اکثر شرکت‌های هواپیمایی استفاده می‌شود.

چرا باید کمربند هواپیما را ببندیم؟

هنگامی‌که به سراغ هواپیما می‌رویم، انتظار داریم در کمترین زمان ممکن به مقصد سفر خود برسیم. شاید هم کمی دلهره و ترس داشته باشیم و نگران اتفاقات ناگواری در حین پرواز باشیم. یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا آرامش بیشتری را در طول پرواز تجربه کنید، بستن کمربند ایمنی­تان است.

در زمان بلند شدن هواپیما از باند فرودگاه و همچنین نشستن آن بر روی باند، مهمانداران هواپیما به شما توصیه می‌کنند که سر جای خود بنشینید و کمربند ایمنی خود را ببندید. در این مدت زمان احتمال برخورد هواپیما با یک شیء یا هواپیمای دیگر یا برخورد محک آن بر روی زمین وجود دارد. در اثر این تصادفات ممکن است که به دیواره‌ی هواپیما برخورد کنید.

یکی دیگر از مواقعی که بستن هواپیما به شما توصیه می‌شود، در زمان تلاطم‌های هوایی است. در این مدت ممکن است هواپیما تکان‌های شدیدی را تجربه کند و همین موضوع باعث برخورد شما با دیواره هواپیما شود. در شدیدترین حالت، ممکن است شما به بالا پرت شوید و به سقف هواپیما برخورد کنید و بیهوش شوید یا استخوان‌های شما شکسته شود. اگر کمربند خود را در طول پرواز ببندید، هیچ کدام از این حوادث برای شما رخ نمی­دهد. ­

هنگامی که خلبان با استفاده از نقشه‌های هواشناسی طوفان‌های تندری و چرخشی و همچنین بادهای خطرناکی را پیش‌بینی می‌کند، اعلام می‌کند که مسافران بر سر صندلی خود بنشینند و کمربند خود را ببندند.

اهمیت بستن کمربند ایمنی هواپیما در طول پرواز

در این زمان شما دیگر نمی‌توانید خدمه پرواز را صدا کنید؛ چراکه آن‌ها نیز احتیاج دارند بر روی صندلی خود بنشینند و ایمنی پرواز را رعایت کنند.

درنتیجه به غیر از زمان‌های برخاستن هواپیما از باند فرودگاه و نشستن آن بر روی باند، اگر خلبان تشخیص دهد که ممکن است هواپیما با تکان‌های شدیدی روبرو شود، به مسافران اطلاع می‌دهد تا بر روی صندلی‌های خود بنشینند و کمربندشان را ببندند.

برای ایمنی بیشتر شما می‌توانید در کل پرواز کمربند خود را ببندید تا اگر اتفاق ناگهانی برای هواپیما رخ داد و خلبان نیز غافل‌گیر شد، مجروح نشوید.

تا اینجا متوجه شدیم که بستن کمربند ایمنی به شما کمک می­کند تا در هنگام تکان­های شدید هواپیما مجروح نشوید. اما اگر هواپیما سقوط کند دیگر بستن کمربند به کارتان نمی­آید. اگر از این بابت نگران هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در زمان رزرو بلیط هواپیما به سراغ ایرلاین‌هایی بروید که جزء ایمن‌ترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی به حساب می‌آید. در بخش بعدی مقاله این موضوع را بیشتر توضیح می‌دهیم.

امن‌ترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی

در میان ایرلاین­های داخلی، شرکت­های هواپیمایی وجود دارد که از ایمن­ترین هواپیماهای دنیا استفاده می­کنند. به همین دلیل پروازها­ی این ایرلاین­ها جز ایمن­ترین پروازهای داخلی به حساب می­آید. در ناوگان هوایی دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان از ایمن­ترین هواپیماهای دنیا استفاده می‌شود. در ادامه نام این هواپیماها را مشاهده می‌کنید:

  • ایرباس ۳۲۰
  • ایرباس ای ۳۳۰
  • بوئینگ ۷۳۷
  • بوئینگ ۷۵۷
  • ایرباس ای ۳۴۰

بنابراین اگر قصد دارید به یکی از شهرهای داخلی یا خارجی سفر کنید و به دنبال خرید بلیط هواپیما ایرلاین‌های داخلی هستید، به سراغ ایران ایر و ماهان بروید.

اهمیت بستن کمربند ایمنی هواپیما در طول پرواز

اگر هم قصد دارید از ایرلاین‌های خارجی استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان بروید. در ادامه نام این شرکت‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • شرکت هواپیمایی امارات
  • شرکت هواپیمایی لوفت­هانزا
  • شرکت هواپیمایی قطر ایرویز
  • شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاین

چگونه بلیط امن‌ترین هواپیماهای داخلی و خارجی را خریداری کنیم؟

اگر جزء آن دسته از مسافران هستید که ایمنی پرواز برایتان اهمیت زیادی دارد و ترس از ارتفاع یا سقوط استرس زیادی را به شما وارد می‌کنند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ بلیت هواپیمای ایرلاین‌های بروید که در بخش‌های پیشین مقاله اشاره کردیم. بدین منظور می‌توانید به وب‌سایت بازار آنلاین خدمات سفر مراجعه کنید.

در این وب‌سایت می‌توانید لیستی جامع از بلیط هواپیمایی عرضه شد تا توسط ۴۴ وب‌سایت معتبر فروش بلیت را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید. در بخش فیلترها می‌توانید شرکت هواپیمایی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید تا لیست نتایج جستجو تنها پروازهایی را به شما نمایش دهد که مربوط به ایرلاین انتخابی شما است. درنتیجه می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط هواپیمای ایرلاین­هایی را انتخاب کنید که جزء امن‌ترین ایرلاین‌های داخلی یا خارجی به حساب می‌آیند و با خیال آسوده به مقصد خود سفر کنید.

جمع­بندی

بستن کمربند ایمنی در زمان سفر با هواپیما از بروز حادثه جلوگیری می‌کند. علاوه بر زمان‌هایی که خدمه پرواز و خلبان به شما توصیه می‌کند که بر روی صندلی خود بنشینید و کمربند خود را ببندید، برای ایمنی بیشتر می‌توانید در تمام طول پرواز کمربند ایمنی خود را بسته نگه دارید تا اگر پرواز شما تکان‌های شدیدی داشت، حادثه ناگواری برای شما رخ ندهد. همچنین می‌توانید به سراغ امن‌ترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی برای سفر بروید تا خیالتان از بابت ایمنی پرواز راحت شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی