اختلاف داخلی بزرگترین تهدید علیه موجودیت اسرائیل


اختلاف داخلی بزرگترین تهدید علیه موجودیت اسرائیل

یک رسانه صهیونیستی، اختلاف داخلی را بزرگترین تهدید علیه موجودیت رژیم اشغالگر اعلام کرد و از احتمال انحلال شورای جنگ، به خاطر این اختلاف خبر داد.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» به نقل از منابعی در کابینه رژیم صهیونیستی ، از وجود اختلاف در شورای جنگ این رژیم خبر داد و نوشت: به خاطر دست نیافتن به اهداف جنگ پس از بیش از هفت ماه، احتمال انحلال شورای جنگ وجود دارد.

این رسانه صهیونیستی، تصمیم گیری درباره آینده غزه پس از اتمام جنگ و همچنین آزادی اسرای صهیونیست را مهمترین موضوع مورد اختلاف بین اعضای شورای جنگ اعلام کرد.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی کان، بازگشت نیروهای مقاومت فلسطین به مناطقی که پیش از این، در اشغال نظامیان صهیونیست بوده‌ را یکی از مسائلی ارزیابی کرد که به اختلافات بین اعضای شورای جنگ دامن زده است.

این رسانه با بیان اینکه اختلافات فقط به اختلاف بین گروه های سیاسی در رژیم صهیونیستی محدود نمی شود، نوشت: نه تنها بین نیروهای تصمیم گیر در ارتش و کابینه اختلاف نظر وجود دارد، بلکه بین کابینه و تیم مذاکره کننده نیز اختلافاتی شکل گرفته است.

در همین حال، پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» نیز درگیری بین «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با «گادی آیزنکوت» عضو شورای جنگ در نشست اخیر کابینه را یکی از مصادیق این اختلافات عنوان کرد.

آیزنکوت در نشست روز جمعه کابینه، به بی نتیجه بودن نشست های شورای وزیران رژیم صهیونیستی اعتراض کرده بود که این اعتراض با واکنش شدید بن گویر مواجه شد.

براساس یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه صهیونیستی «پرپوز» که در اوایل ماه می(اردیبهشت) انجام اما نتایج آن امروز منتشر شد، ۷۴ درصد صهیونیست ها دیگر به اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اعتماد ندارند و ۶۳ درصد آنها نیز اختلافات داخلی را بزرگترین تهدید علیه موجودیت این رژیم می دانند.

اختلاف داخلی بزرگترین تهدید علیه موجودیت اسرائیل

براساس این گزارش، ۶۰۴ نفر در نظرسنجی موسسه صهیونیستی «پرپوز» شرکت کرده بودند.

در شرایطی که معترضان و خانواده های اسیران صهیونیست در سرزمین های اشغالی خواهان توقف جنگ علیه غزه و آتش بس برای تبادل اسرا هستند، کابینه حاکم خواهان تداوم جنگ است.

بسیاری از کارشناسان رژیم صهیونیستی معتقدند که دلیل اصرار نخست وزیر این رژیم بر تداوم جنگ، نگرانی شخصی وی از سقوط کابینه و از بین رفتن مصونیت قضائی است.

این کارشناسان معتقدند که آتش بس منجر به سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو و قرار گرفتن وی در معرض محاکمه و زندان خواهد شد، بنابراین او تلاش می کند تا با طرح خواسته های زیاده خواهانه، از آتش بس جلوگیری کند.

در شرایطی که کابینه راستگرای حاکم خواهان تداوم جنگ است، چپ‌گرایان سکولار فرصت را غنیمت شمرده و با طرح مطالبات توده صهیونیست ها برای توقف جنگ و تبادل اسرا، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس