مطالعه گروهی چیست و چه مزایای دارد؟


مطالعه گروهی چیست و چه مزایای دارد؟

گروه مطالعه گروه کوچکی از افراد و یا دانش آموزان است که به طور منظم برای بحث در مورد زمینه های تحصیلی مشترک گرد هم می آیند. این گروه ها را می توان در محیط های آموزشی مانند دبیرستان ها، کالج ها و دانشگاه...

مطالعه گروهی چیست و چه مزایای دارد؟
گروه مطالعه گروه کوچکی از افراد و یا دانش آموزان است که به طور منظم برای بحث در مورد زمینه های تحصیلی مشترک گرد هم می آیند. این گروه ها را می توان در محیط های آموزشی مانند دبیرستان ها، کالج ها و دانشگاه ها و همچنین در محیط های شغلی و پژوهشی یافت.

اکرم نصیری روانشناس تربیتی در ادامه مطلب اضافه میکند گروه های مطالعاتی مزایای مختلفی مانند انگیزه، تشویق، مشاهده مهارت و فرصت آموزش و یادگیری از دیگران را ارائه می دهند. آنها می توانند به دانش آموزان کمک کنند تا عادات مطالعه بهتری ایجاد کنند، درک مفاهیم را تقویت کنند و تجربه یادگیری جذاب تری ایجاد کنند مطالعه گروهی میتواند تاب آوری تحصیلی دانش آموزان را توسعه و امکان موفقیت آنها را بیشتر کند.

گروه‌های مطالعاتی می‌توانند غیررسمی باشند، یا ساختار یافته و رسمی باشند. به گزارش میگنا همکلاسی ها می توانند به روش های مختلفی به یکدیگر کمک کنند تا برای امتحانات درس بخوانند:

1. مطالعه و تست و تمرین با همکلاسی های از موثرترین تکنیک های مطالعه هستند. مطالعه با همکلاسی ها امکان تست تمرینی مانند فلش کارت، پاسخ دادن به سؤالات و آزمون های مروری را با هم فراهم می کند( با هم درس خواندن ، مرور کردن و از همدیگر پرسیدن ).

2. به اشتراک گذاشتن ایده ها و تجربیات با همکلاسی هایی که پیشینه و دیدگاه آنها با شما متفاوت است می تواند درک محتوای درسی تکیمیل و یا افزایش دهد. بحث در مورد مطالب درسی با گروه متنوعی از همکلاسی‌ها، نتایج آموزشی را تسهیل می‌کند.

3. مطالعه با همکلاسی ها می تواند به عنوان یک استراتژی برای تقویت خودانگیختگی عمل کند. به عنوان مثال، مطالعه برای امتحانات، توسعه ایده های خلاقانه، حل مسئله، و حفظ کردن مطالب را می توان با کار با همکلاسی ها بهبود بخشید.

4. درخواست از همکلاسی ها برای کپی از تکالیف خود پس از نمره دهی یک روش معمول است که به دانش آموزان امکان می دهد از کار یکدیگر بیاموزند.

با این حال، برخی از دانش آموزان ممکن است ترجیح دهند به تنهایی درس بخوانند یا حتی دوست نداشته باشند چیزی را از کشی بغیر از معلم خودشان بپرسند و یاد بگیرند
نشان دادن اینکه برخی از سؤالات دارای پاسخ‌های قابل دفاع متعددی هستند می‌تواند به حرکت این دانش‌آموزان به سمت ذهنیتی منعطف کمک کند که به دیدگاه‌های دیگران اهمیت می‌دهد.

به طور خلاصه، مطالعه با همکلاسی ها تست و تمرین، قرار گرفتن در معرض دیدگاه های مختلف، خودانگیختگی و یادگیری از کار یکدیگر را تسهیل می کند - همه اینها می تواند عملکرد امتحان را بهبود بخشد و گام موثری در کاهش استرس فصل امتحانات بشمار آید.
بنظر میرسد مطالعه کردن با دوستان و همکلاسی ها در فصل امتحانات میتواند کلید ایجاد یک محیط امن برای به اشتراک گذاری ایده ها و تجربیات است مشاهدان نشان میدهد مطالعه با همکلاسی ها می تواند چندین مزیت داشته باشد:

1. افزایش حفظ یادگیری :با قرار دادن خود در معرض روش ها و تکنیک های جدید یادگیری که اعتماد به نفس را در درک مفاهیم افزایش می دهد.

2. بهبود خلق و خو و لذت: از فرآیند یادگیری، که به طور مثبت بر عملکرد کار تأثیر می گذارد. مطالعه با هم یکنواختی مطالعه انفرادی را می شکند و یادگیری را سرگرم کننده تر می کند.معاشرت ودرس خواندن با دوستان و همکلاسی ها میتواند به خاطره ای خوب و موفقیتی به یاد ماندنی تبدیل شود چه خوب است که خانواده ها این موضوع را مد نظر داشته باشند.

3. تقویت انگیزه و توسعه خود انگیختگی در بین دانش آموزانی که با همدیگر درس میخوانند مکرر در مطالعات مختلف گزارش شده است. 76 درصد از دانش آموزانی که به صورت گروهی مطالعه می کنند، زودتر تکالیف را شروع می کنند.

4. به دست آوردن دیدگاه های جدید ، با گوش دادن به نظرات دیگران در مورد یک موضوع، که مهارت های تفکر انتقادی را تقویت می کند و به کشف ایده های بیشتر کمک می کند. تجربیات و بینش های منحصر به فرد هم آموز ، اعضای گروه شکاف های یادگیری را پر می کند.

5. یادگیری سریعتر - دانش آموزان در مطالعه گروهی 90٪ مطالب جدید را پس از یک جلسه درک می کنند، . توضیح مفاهیم برای دیگران همچنین به تقویت درک شما کمک می کند.

6. بهبود مهارت های کار گروهی و همکاری که برای توسعه شخصی و شغلی مهم هستند.
کار با دیگران به شما این امکان را می‌دهد تا با نقاط قوت مختلف تمرین کنید و بحث‌های باز داشته و ایده‌های خود را مطرح کنید.

با این حال، گروه های پرحرف می توانند موجب حواس پرتی باشند و وقت دانش آموزان را که بصورت گروهی مطالعه میکنند را هدر دهند بنابراین نظم و انضباط کلیدی است.

ایجاد یک برنامه منظم و پایبندی به آن از بدیهیات و قوانین مطالعه گروهی است هر دانش آموزی میتواند تعادل و تناسبی بین مطالعه گروهی و انفرادی برقرار کند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...