هشدار صدراعظم آلمان درباره تبعات حمله اسرائیل به رفح


هشدار صدراعظم آلمان درباره تبعات حمله اسرائیل به رفح

صدراعظم آلمان نسبت به تبعات حمله اسرائیل به رفح هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اولاف شولتس در سخنانی در شهر کارلسروهه در جنوب غرب آلمان گفت: ما در آلمان با اروپا و دولت آمریکا متفق‌القول هستیم که در حال حاضر فکر کردن به حمله به رفح، جایی که میلیون‌ها نفر پناه گرفته و بدون محافظت هستند، غیرمسئولانه است. این نمی‌تواند پایان خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری د. پ.آ، صدراعظم اظهار کرد که باید کمک‌های بشردوستانه به اندازه کافی وارد غزه شود. اظهارات وی با استقبال و تشویق مخالفان جنگ در غزه روبرو شد. شولتس تاکید کرد: ۵۰۰ کامیون در روز، حداقل کمکی است که وارد غزه می‌شود. هر کسی که جنگی را شروع می‌کند در قبال انسانیت و جمعیت غیرنظامی که قربانی جنگ می‌شوند، مسئول است.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه ارتباط با جهان خارج را به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بست.

جنگ علیه غزه و حمله به رفح به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر برقراری آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند. بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می‌دانند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...