سامانه یکپارچه خرید خودرو برقی آغاز به کار کرد + لیست خودروها


سامانه یکپارچه خرید خودرو برقی آغاز به کار کرد + لیست خودروها

سامانه یکپارچه خرید خودروهای برقی وارداتی با هدف تسهیل و تسریع در فرایند خرید این نوع خودروها، آغاز به کار کرده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور نظم‌بخشی و شفافیت در این روند، یک رویکرد سه مرحله‌ای را پیش‌بینی نموده است.در...

سامانه یکپارچه خرید خودروهای برقی وارداتی با هدف تسهیل و تسریع در فرایند خرید این نوع خودروها، آغاز به کار کرده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور نظم‌بخشی و شفافیت در این روند، یک رویکرد سه مرحله‌ای را پیش‌بینی نموده است.

در گام نخست، متقاضیان محترم باید از تاریخ 27 اردیبهشت 1403 لغایت 2 خرداد 1403 تا ساعت 13:00، نسبت به افتتاح یک حساب بانکی وکالتی تحت عنوان "خودرو برقی وارداتی" در شعب منتخب بانک‌های عامل معرفی شده در سامانه اقدام نمایند. همچنین آنان موظفند مبلغ یک میلیارد ریال را در این حساب مسدود سازند. پس از آن، از روز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 لغایت شنبه 5 خرداد 1403 تا ساعت 23:59 می‌توانند با ورود به سامانه مربوطه، یکی از گزینه‌های موجود در سبد محصولات را انتخاب نمایند.

در گام بعدی که پس از اتمام مهلت ثبت‌نام صورت می‌پذیرد، اولویت‌بندی متقاضیان با حضور نهادهای نظارتی انجام خواهد شد. افراد می‌توانند از طریق پروفایل کاربری خود در سامانه، از وضعیت اختصاص خودرو به ایشان آگاهی یابند.

مرحله پایانی شامل ارسال دعوتنامه از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای برقی به افراد منتخب و انعقاد قرارداد با آنان می‌باشد. نکته قابل توجه اینکه متقاضیان تا زمانی که قرارداد نهایی با واردکننده خودرو منعقد نشده است، می‌توانند بدون پرداخت جریمه از معامله انصراف دهند.

اما نکات مهم دیگری نیز در این فرایند وجود دارد: صرف ثبت‌نام در سامانه یکپارچه، هیچگونه تعهدی مبنی بر تخصیص قطعی خودرو ایجاد نمی‌کند و تنها به میزان عرضه انجام شده، به تقاضاها پاسخ داده خواهد شد. عدم واریز وجه مورد نیاز در هر یک از مراحل سه‌گانه فوق و همچنین حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح تلقی شده و موجب حذف متقاضی از اولویت‌بندی خواهد گردید.

علاوه بر این، متقاضیانی که علی‌رغم مسدود‌سازی مبلغ یک میلیارد ریال، اقدام به ثبت‌نام در سامانه ننمایند نیز از اولویت‌بندی حذف می‌شوند. مهم‌تر اینکه طبق قانون مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه، کلیه اطلاعات متقاضیان این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار خواهد گرفت.

جدول خودروهای سامانه یکپارچه خرید خودرو برقی

خودرو عرضه کننده
Sinogold Tangoo 5 سایپا
HONGQI - EQM5EV بهمن موتور (BMCARS)
Honda - ENS1 اروین خودرو
Audi - Q5 معین خودرو ایرانیان
LUNA - GRE ایران خودرو
KMC EJ7 کرمان موتور

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بایک BJ30 جدید با قیمت کمتر، رقبایش را به چالش می‌کشد