در لیگ اجازه نداریم از وی ای آر استفاده کنیم/ تاج: باید منتظر احکام اصلی باشیم


در لیگ اجازه نداریم از وی ای آر استفاده کنیم/ تاج: باید منتظر احکام اصلی باشیم

در بخش‌های رسانه‌ای، فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی اگر موردی دارد که فوتبالی است به کمیته اخلاق رجوع کند.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در بازگشت به ایران و در حاشیه مراسم افتتاحیه سمینار آموزشی داوران و کمک داوران ویدیویی، با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: در کنگره فیفا دو موضوع متفاوت مورد بحث بود. بحث فوتبالی بود اما ما موضوع مهمی چون مسئله فلسطین را داشتیم و سه کشور ایران، فلسطین و الجزایر معتقد بودیم به کشور و فوتبال این تیم ظلم می‌شود و مورد هجمه قرار دارد. ۲۰۰ شهید از جامعه ورزشی که ۱۱۸ نفر از آنها فوتبالیست، داور یا فوتسالیست هستند. فلسطینی‌ها زمین برای مسابقه ندارند و همه زمین‌ها تخریب شده. ۶۰۰ حمله انجام شده و هیچ زمینی ندارند. هر آدم آزاده‌ای باید در این کنگره دفاع می‌کرد و بعد از صحبت‌های ما، قرار بود الجزایر صحبت کند که ما از جلسه خارج شدیم.

او ادامه داد: نماینده رژیم صهیونسیتی گفت که ایران و فلسطین نظم مجموعه را به‌هم می‌زنند و به نظرم کار درست را این دو مجموعه انجام دادند؛ رفاقت ما با آقای اینفانتینو بسیار زیاد است اما منطق خودم و کشورم پویا است و این اتفاق درستی بود.

مهدی تاج همچنین تاکید کرد: بحث کمک داور ویدئویی و تغییرات در جریان مسابقات بود که انجام شد. ما در مجموع صحبت‌های خوبی داشتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره کنگره AFC نیز خاطرنشان کرد: در آنجا هم یک دقیقه سکوت برای فلسطین داشتیم و در فیفا هم بود که برای کل مرحومین فوتبال بود. در AFC اما مشخصا منظور شهدای فلسطین بودند.

1928415

او در مورد بحث فساد در فوتبال ایران توضیح داد: فساد وقتی کشف می‌شود، همه می‌فهمند و سال ۱۴۰۰ در یک باشگاه کرمانی این اتفاق افتاده و الان یک ارگان نظارتی به صورت جدی روی آن کار می‌کند که کار بسیار خوبی است.

وی افزود: وقتی به سراغ من آمدند، گفتم که ما در کمیته اخلاق و انضباطی نمی‌توانیم به برخی مسائل رسیدگی کنیم و باید به محاکم قضایی برسد. اگر آنجا رای بیاورد، کمیته اخلاق حکمش را می‌دهد که وقتی قطعی شود، این کار را انجام خواهیم داد.

مهدی تاج در مورد احضار تمام اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: این حرف‌ها بی‌خود است. این اعضا در پیگیری فساد نقش پررنگی داشتند و از هر کسی در این زمینه به ما کمک کند، استقبال می‌کنم. در بخش‌های رسانه‌ای، فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی اگر موردی دارد که فوتبالی است به کمیته اخلاق رجوع کند و اگر غیر فوتبالی به سراغ ارکان قضایی برود. توصیه من این است انجام دهید چون ثواب دارد!

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد استفاده از VAR در هفته پایانی لیگ بیست و سوم و جام حذفی گفت: در حذفی شاید پیگیری شود ولی لیگ را فیفا اجازه نمی‌دهد.

او ادامه داد: تا دادگاه حکم قطعی صادر نکند، نمی‌توان کاری کرد ولی ترجیح فدراسیون فوتبال این بود که تا آن زمان در این پست نباشند. تصورم بود این کار بهتر است و باید منتظر حکم اصلی باشیم.

وی در اشاره به شایعات بازگشت دوباره شهاب عزیزی خادم به ریاست فدراسیون فوتبال گفت: این را از حقوق‌دان‌ها بپرسید.

مهدی تاج در پایان تاکید کرد: من اعتقادم این است که مرگ حق است و هر لحظه صورت می‌گیرد. اگر کسی در چنین شرایطی عضوش را اهدا کند کار خاصی است و من هم خودم شرکت کردم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ظاهرا گل حریف آفساید بوده اما.../ نویدکیا: به پرسپولیس و استقلال تبریک می‌گویم