معادلات قهرمانی: سیتی یا آرسنال چطور جام می‌گیرند


معادلات قهرمانی: سیتی یا آرسنال چطور جام می‌گیرند

در آستانه هفته پایانی لیگ برتر مهمترین سوال است است که امروز بین آرسنال یا منچسترسیتی، هر کدام چطور می‌توانند قهرمانی لیگ برتر را جشن بگیرند.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر انگلیس به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و این بار یکی از نفس‌گیرترین کورس‌‌ها در بالای جدول دنبال می‌شود. در هفته سی‌ و هشتم، تکلیف قهرمان، سهمیه‌های اروپایی و دومین تیم سقوط کرده به چمپیونشیپ مشخص می‌شود. تمامی بازی‌ها به طور همزمان در روز یکشنبه 19 می ساعت 17:00 به وقت محلی برگزار می‌شوند.

نکته اصلی که برای هواداران اهمیت زیادی دارد، بدون شک تعیین قهرمان خواهد بود. منچسترسیتی تحت هدایت پپ گواردیولا به دنبال کسب چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر است. در صورت محقق شدن این هدف، سیتی به اولین تیمی تبدیل می‌شود که در لیگ برتر انگلیس به چهار قهرمانی متوالی دست پیدا کرده است.

2023527

در مقابل، آرسنال به رهبری میکل آرتتا امیدوار است با گذشت 19 سال از قهرمانی تیم شکست ناپذیر آرسن ونگر در فصل 24-2023، به هوادارانش یک قهرمانی هدیه کند.

منچسترسیتی به میزبانی ورزشگاه اتحاد در دیداری خانگی مقابل وستهام به میدان می‌رود. سیتی اکنون با 88 امتیاز و دو امتیاز بیشتر نسبت به آرسنال، در صدر جدول قرار دارد.

آرسنال که 86 امتیاز دارد از اورتون میزبانی می‌کند. این بازی‌ها در شرایطی برگزار می‌شود که نبرد برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به اوج خود رسیده است.

2023526

معادلات قهرمانی:

سیتی با پیروزی مقابل وستهام، فارغ از نتیجه بازی آرسنال، قهرمان خواهد شد. آرسنال برای قهرمانی، علاوه بر پیروزی مقابل اورتون رده شانزدهمی، نیازمند عدم پیروزی منچسترسیتی (تساوی یا شکست) است.

در صورت تساوی سیتی و پیروزی آرسنال، هر دو تیم با 89 امتیاز به کار خود پایان می‌دهند که در این صورت جام قهرمانی به توپچی‌ها خواهد رسید چون اولین معیار پس از برابری امتیازات برای تعیین قهرمان، آیتم تفاضل گل است. در حال حاضر تفاضل گل آرسنال ۶۱+ است و تفاضل گل سیتی هم ۶۰+ است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...