کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودرو‌های داخلی همزمان با ریزش نرخ ارز


کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودرو‌های داخلی همزمان با ریزش نرخ ارز

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی متاثر از ریزش نرخ ارز در طول روز‌های اخیر خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اسد کرمی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار خودرو و همچنین میزان اثرگذاری کاهش نرخ ارز در قیمت انواع اتومبیل‌ها اظهار کرد: نوسان قیمت دلار در بازار غیررسمی از اثرگذاری خاصی در بازار خودرو برخوردار است به نحوی که با وقوع هرگونه رشد و یا ریزش نرخ ارز، قیمت خودرو هم به تبعیت از آن افزایش و یا کاهش پیدا می‌کند.

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی همزمان با ریزش نرخ ارز
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به حادثه پیش آمده برای یکی از خودرو‌های مونتاژی، درباره تغییر قیمت این نوع اتومبیل‌ها گفت: بعد از آن واقعه تمامی خودرو‌های چینی حداقل با افت قیمت ۱۰ درصدی مواجه شدند. اکنون به طور خاص قیمت آن نوع اتومبیل در بازار ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.


وی همچنین درباره کاهش قیمت خودرو‌های داخلی گفت: همزمان با کاهش نرخ ارز در بازار‌غیررسمی، قیمت خودرو‌های داخلی در بازار روند نزولی آهسته‌تی به خود گرفت؛ این رویه از دیروز تا به حال از سرعت بیشتری برخوردار شده است. در حال حاضر برآورد می‌شود که قیمت این نوع اتومبیل‌ها به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد ریزش داشته است.


کرمی همچنین درباره ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی هم توضیح داد: زمانی که بازار خودرو روند نزولی به خود می‌گیرد، قیمت همه اتومبیل‌ها مشمول این وضعیت می‌شود؛ لذا خودرو‌های وارداتی هم از قضیه مستثنی نیستند. قیمت این نوع اتومبیل‌ها در مقایسه با خودرو‌های داخلی و مونتاژی خیلی بالاست به همین خاطر نمی‌توان انتظار کاهش قیمت خاصی را جز در محدوده ۳ تا ۵ درصد برای آن‌ها در نظر داشت.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که بازار خودرو در تابستان سال جاری از وضعیت رکودی خود خارج شود یا خیر، گفت: بعید می‌دانم؛ این بازار از ابتدای سال جاری روند رو به پایینی داشته است.


پایان پیام//


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نگاهی به پیکاپ جدید VGV، محصول جدید سینوتراک چین در راه بازار