آمریکا خواستار احیای میانجیگری قطر شد


آمریکا خواستار احیای میانجیگری قطر شد

منابع صهیونیستی اعلام کردند محور اصلی سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به اراضی اشغالی بحث درباره بازگرداندن قطر به عنوان میانجی اصلی است.

آمریکا خواستار احیای میانجیگری قطر شد

به گزارش راهبرد معاصر. روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به اراضی اشغالی طی امروز یکشنبه شاهد بحث و بررسی پرونده‌های زیادی از جمله موضوع توقف مذاکرات مبادله اسرا خواهد بود.

بر اساس گزارش سما الاخباریه، این روزنامه صهیونیستی توضیح داد که سالیوان از اشغالگران خواهد خواست که قطر را به عنوان بازیگر اصلی در این مذاکرات پس از انتقال مرکز ثقل به قاهره بازگردانند.

وی خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود سالیوان به صهیونیست‌ها اصرار کند تا انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین را به تعویق نیندازند، اقدامی که رژیم صهیونیستی در اعتراض به صدور حکم بازداشت در دادگاه کیفری بین المللی در لاهه به دلیل افزایش سطح تشدید تنش انجام داد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که از صهیونیست‌ها خواسته شود با اجازه دادن به ادغام تشکیلات خودگردان فلسطین در بازسازی نوار موافقت کنند تا سعودی‌ها و اماراتی‌ها نیز به این گروه بپیوندند.

موضوع دیگری که انتظار می‌رود در سفر مشاور ارشد بایدن مطرح شود، بحث تعویق ارسال تسلیحات است که تنش میان واشنگتن و تل‌آویو را به سطح جدیدی رسانده است. این روزنامه اشاره کرد که رژیم صهیونیستی متوجه اشتباه خود در این زمینه شده و به دنبال راهی برای پیاده شدن از خر شیطان است. یکی از گزینه‌ها این است رژیم می‌خواهد آمریکا به آن تسلیحات دهد، اما ارتش صهیونیستی از بمب‌های سنگین در رفح استفاده نکند./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

احمدی نژاد تایید صلاحیت می شود ؟