سهمیه‌های کاروان المپیکی ایران به عدد 34 رسید


سهمیه‌های کاروان المپیکی ایران به عدد 34 رسید

با درخشش بی‌نظیر ملی‌پوشان تنیس‌روی‌میز ایران، تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک کشورمان برای حضور در رقابت‌های 2024 پاریس به عدد 34 رسید.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های فینال رقابت‌های تنیس‌ روی‌میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه امروز به میزبانی ازبکستان برگزار شد و 2 سهمیه طلایی المپیک ایران رقابت‌ها به نمایندگان ایران رسید.

ابتدا ندا شهسواری با قهرمانی در فینال مقابل سروناز از قزاقستان مسافر پاریس شد و به فاصله چند دقیقه، نوشاد و نیما عالمیان در فینال تمام ایرانی آسیای میانه درحالی با هم سرشاخ شدند که درنهایت نیما عالمیان با پیروزی مقابل نوشاد، سومین حضور خود در المپیک را قطعی کرد تا 2 سهمیه المپیک تنیس روی میز از طریق رقابت‌های آسیای میانه قطعی شود.

با اضافه شدن این دو سهمیه حساس و خواستنی، تعداد سهمیه‌های المپیک ایران به عدد 34 رسید.

به این ترتیب ایران تاکنون در 9 رشته تنیس روی میز، شمشیربازی، کشتی (آزاد و فرنگی)، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، وزنه‌برداری، ژیمناستیک و تکواندو موفق به کسب سهمیه شده است.

کشتی ایران 11 سهمیه المپیک کسب کرده است. در کشتی آزاد، ایران در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شده است و تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم سهمیه المپیک از دست رفت.

در کشتی فرنگی نیز ملی‌پوشان کشورمان در اوزان ۶۰، ۶۷، 77، 87، ۹۷ و ۱۳۰ شده است.

شمشیربازی ایران نیز سه سهمیه انفرادی و یک سهمیه تیمی (در مجموع سه سهمیه) کسب کرد و با ۴ شمشیرباز راهی پاریس خواهد شد.

تیراندازی نیز ۴ سهمیه المپیک توسط هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ ۱۰ متر و محمد بیرانوند در اهداف پروازی کسب کرده است.

2020956

یک سهمیه وایلد کارت نیز به دوچرخه‌سواری ایران تعلق گرفته است.

در رشته وزنه‌برداری نیز علی داودی در دسته فوق سنگین و میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم ۲ سهمیه برای ایران دشت کرده‌اند و این احتمال نیز وجود دارد که رضا دهدار نیز در دسته ۱۰۲ کیلوگرم صاحب سهمیه شود.

پیش از این تکواندوی ایران نیز ۴ سهمیه توسط ناهید کیانی (۵۷-)، مهران برخورداری (۸۰-)، مبینا نعمت‌زاده (۴۹-) و آرین سلیمی (۸۰+) به‌دست آورده است.

قایقرانی اما در رقابت‌های کسب سهمیه به میزبانی کره‌جنوبی و ژاپن خوش درخشید و با ثبت یک رکورد تاریخی، بیشترین سهمیه‌ها در تاریخ المپیک را برای این رشته ثبت کرد.

فاطمه مجلل در رویینگ یک نفره سنگین وزن بانوان نخستین سهمیه قایقرانی ایران را به نام خود سند زد تا بلافاصله مهسا جاور و زینب نوروزی نیز با کسب نخستین سهمیه تاریخی قایقرانی ایران در روئینگ دونفره سبک وزن بانوان افتخاری دیگری در کارنامه قایقرانی کشورمان ثبت کنند.

در آب‌های آرام نیز محمدنبی رضایی در کانو یک‌نفره هزار متر و علی آقامیرزایی در کایاک یک‌نفره هزار متر موفق به کسب ۲ سهمیه المپیک شدند تا قایقرانی ایران در مجمع صاحب ۵ سهمیه المپیک شود.

یکی از تاریخی‌ترین سهمیه‌های المپیک ایران اما توسط ژیمناستیک کسب شد تا مهدی الفتی اولین ژیمناست ایرانی باشد که در ۶۰ سال گذشته در این بازی‌ها شرکت می‌کند.

به این ترتیب کاروان ورزشی ایران تاکنون توسط 9 ورزشکار دختر و 25 ورزشکار پسر موفق به کسب 34 سهمیه المپیک شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...