هکر بی رحم پول داروهای مادر بیمار را برداشت + جزییات و شگرد


هکر بی رحم پول داروهای مادر بیمار را برداشت + جزییات و شگرد

به گزارش رکنا،سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز 340 میلیون ریال از حساب بانکی وی، که مبلغ مذکور هزینه درمان مادر شاکی...

به گزارش رکنا،سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز 340 میلیون ریال از حساب بانکی وی، که مبلغ مذکور هزینه درمان مادر شاکی بوده، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ علی قهرمان طالع بیان داشت : در اظهارات شاکی مشخص گردید که وی برای نصب همراه بانک یکی از بانک‌ها در مرورگرهای اینترنتی اقدام به جستجو می‌کند و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، آن را برروی تلفن همراه خود نصب نموده و پس از وارد کردن اطلاعات خود از حساب وی مبلغ 340 میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با اقدام سریع کارشناسان پلیس فتا استان، کل مبلغ سرقت شده که در چندین حساب جابه‌جا شده بود، مسدود و به حساب شاکی عودت داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد : یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و انتشار آن از طریق منابع نامعتبر می باشد که به این روش اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نخستین گام برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، عدم ورود به لینک‌های ناشناس می باشد. به شهروندان توصیه کرد: برای دانلود و نصب نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌های بانکی حتماً از منابع معتبر و سایت اصلی بانک استفاده کنند و به هیچ عنوان همراه بانک خود را در گوگل جستجو نکنند.

سرهنگ علی قهرمان طالع خاطر‌نشان کرد : کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف از جمله مشاهده ابلاغ الکترونیکی، یارانه، سهام عدالت و… با ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک دانلود اپلیکیشن‌های ارائه خدمات، شهروندان را ترغیب به نصب می‌کنند و با دریافت مبالغی به عنوان کارمزد کاربر را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی وی می‌کنند. همچنین با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبان و پیامک‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، پیامک جعلی را برای سایر مخاطبان نیز ارسال و ابعاد کلاهبرداری خود را گسترش می‌دهند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: هموطنان گرانقدر در صورتی‌ که با چنین مواردی برخورد کردند، موضوع را به سرعت از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.


هکر بی رحم پول داروهای مادر بیمار را برداشت + جزییات و شگرد

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ریزش یک ساختمان مسکونی در استانبول