عرضه دستگاه‌های لیزر چینی بدون اخذ مجوز آیمد در ایران هلث!/خالقیان:شرکت های خارجی شرکت کننده ملزم به داشتن آیمد نیستند + فیلم


عرضه دستگاه‌های لیزر چینی بدون اخذ مجوز آیمد در ایران هلث!/خالقیان:شرکت های خارجی شرکت کننده ملزم به داشتن آیمد نیستند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی« ایران هلث»، از ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی« ایران هلث»، از ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده است.

در دوره های قبل این نمایشگاه با مشارکت انجمن ها و اتحادیه های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی و سازمان غذا و دارو برگزار می شد .

اما در این دوره برگزار کننده این نمایشگاه پارک علم و فناوری پردیس است. که هنوز مشخص نیست چرا در این دوره چنین تصمیمی گرفته شده .در همین راستا به نظر می آید چهارچوب ها و قوانینی که در دوره های قبل بر غرفه ها و شرکت های حاضر در این نمایشگاه جاری بوده مورد توجه برگزار کنندگان این دوره نیست.

بر اساس گزارش خبرنگار رکنا، این نمایشگاه در اولین روز برگزاری شاهد حضور محصولات شرکت های چینی و داخلی بدون مجوز تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بود که واکنش فعالان این حوزه و رسانه ها را برانگیخت.عدم وجود این مجوز به منزله عرضه کالای قاچاق به نمایشگاه است. اما دبیر نمایشگاه نظری متفاوت دارد!

خالقیان:شرکت ها خارجی ملزم به داشتن آیمد نیستند

امین رضا خالقیان دبیر نمایشگاه ایران هلث 1403 در این باره به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: 3 نوع حضور در نمایشگاه ایران هلث برای شرکت کنندگان ایجاد شده است. شرکت های ایرانی، شرکت هایی که در ایران نمایندگی دارند و شرکت های خارجی که در ایران نمایندگی ندارند.

او در ادامه افزود:الزام داشتن مجوز از سازمان تجهیزات پزشکی وسازمان غذا و دارو برای شرکت های ایرانی و نمایندگی هاست که همه آنها با داشتن مجوزهای قانونی در نماشگاه حضور دارند.اما در مورد شرکت های خارجی در قانون هم چنینی چیزی نداریم که حتما باید مجوز از تجهیزات پزشکی و غذا و دارو داشته باشند و نه شرکتها امکانش را دارند که این مجوز را در این مدت بگیرند و در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

کمتر از 5 شرکت خارجی بدون مجوز از تجهیزات پزشکی و سازمان غذا و دارو در نمایشگاه ایران هلث غرفه دارند. قاعده شرکت دراین نمایشگاه برای شرکت های خارجی که در ایران نمایندگی ندارند این است که با یک محصول مجوز دار در نمایشگاه حاضز می شود و غرفه راتحویل می گیرد و بعد از حضور اگر تجهیزات دیگری عرضه کند باید برای اخذ مجوز اقدام کند و در غیر این صورت بازرسین سازمان غذا و دارو اجازه پلمپ غرفه را دارند.

این در حالی است که عامری اسحاق عامری معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، با رد این موضوع ادعا کرده هیچگونه محصول قاچاق در این نمایشگاه عرضه نشده است همچنین کارشناسان سازمان بر غرفه‌ها و محصولات ارائه شده شرکت‌ها نظارت دارند و در صورت مشاهده محصولات بدون پروانه ساخت، با آن برخورد خواهد شد. کالای مورد نظر که عنوان می شود مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی را ندارد، دستگاه لیزر ساخت چین است.


عرضه دستگاه‌های لیزر چینی بدون اخذ مجوز آیمد در ایران هلث!/خالقیان:شرکت های خارجی شرکت کننده ملزم به داشتن آیمد نیستند + فیلم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اصفهان ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد