افزایش 3 ساعته شارژدهی گوشی با اندروید 15


افزایش 3 ساعته شارژدهی گوشی با اندروید 15

یکی از باورهای رایج در بین کاربران اندروید، کاهش دوام باتری با نصب نسخه‌های جدید اندروید است. خبر خوب این‌که دست‌کم قرار است با اندروید 15 دوام باتری بهتر شود که گوگل ادعا می‌کند در برخی گوشی‌ها افزایش شارژدهی به 3 ساعت هم می‌رسد. جزئیات بیشتر...

یکی از باورهای رایج در بین کاربران اندروید، کاهش دوام باتری با نصب نسخه‌های جدید اندروید است. خبر خوب این‌که دست‌کم قرار است با اندروید 15 دوام باتری بهتر شود که گوگل ادعا می‌کند در برخی گوشی‌ها افزایش شارژدهی به 3 ساعت هم می‌رسد. جزئیات بیشتر را در ادامه خبر بخوانید.

تمامی نسخه‌های جدید اندروید با قابلیت‌های جدید و تغییرات ظاهری همراه هستند که عمدتاً بیشتر از هر چیز دیگری مورد توجه کاربران و رسانه‌ها قرار می‌گیرند، با این حال آپدیت‌های جدید حاوی بهینه‌سازی و تغییرات بنیادین نیز هستند که می‌توانند به شدت بر تجربه کاربران تأثیرگذار باشند. برای نمونه می‌توان به اندروید 15 اشاره کرد که همین هفته با قابلیت فضای خصوصی، تشخیص سرقت و قابلیت‌های جدید دیگری همراه بود.

اندروید 15 در کنار قابلیت‌های جدید، تغییرات تازه‌ای هم با خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود چگونگی اجرای تسک‌های زمینه اشاره کرد. گوگل می‌گوید این تغییر تا 3 ساعت افزایش شارژدهی را به ارمغان می‌آورد.

تغییر حالت Doze اندروید 15 برای کاهش مصرف باتری

اندروید دارای یک حالت به نام دوز (Doze mode) است که پس از خاموش شدن صفحه‌نمایش و بلااستفاده بودن آن به مدت مشخصی، فعال می‌شود. doze mode از زمان اندروید 6 هسته سیستم مدیریت مصرف انرژی این سیستم‌عامل محسوب می‌شود و تاکنون ارتقاهای مختلفی دریافت کرده است.

حالت Doze زمانی فعال می‌شود که هنوز اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌ها در پس‌زمینه گوشی در حال اجرا باشند اما برای مدت زیادی قفل صفحه گوشی خود را باز نکرده باشید و عملاً بلااستفاده باشد. در این صورت اندروید مانع از دسترسی برنامه‌ها و سرویس‌های در حالت اجرا به قابلیت‌هایی چون وای‌فای، اینترنت موبایل، موقعیت مکانی و ... می‌شود که مصرف باتری قابل‌توجهی دارند. البته محدودیت‌ها در پنجره‌های زمانی مشخصی برداشته می‌شود تا برنامه‌ها بتوانند بدون مشکل کار کنند.

حالت Doze mode اندروید 15

یکی از تغییراتی که با اندروید 15 اعمال شده، افزایش سرعت ورود به Doze mode است که 50 درصد افزایش یافته است. حاصل این تغییر، کاهش مصرف باتری است که می‌تواند 3 ساعت شارژدهی بیشتر در حالت آماده بکار را به دنبال داشته باشد.

در همین رابطه بخوانید:

- بتای دوم اندروید 15 با قابلیت فضای خصوصی منتشر شد؛ از گوشی‌های شیائومی تا آنر و لنوو
- ارمغان جذاب گوگل برای اندرویدی‌ها: سیستم تشخیص سرقت گوشی معرفی شد
- اندروید 14 برای تلویزیون با قابلیت تصویر در تصویر معرفی شد

گوگل تأکید کرده میزان افزایش شارژدهی ناشی از این تغییر در اندروید 15 به 3 ساعت می‌رسد و برای تمامی دستگاه‌هایی که قرار است به این نسخه اندروید آپدیت شوند، ارائه خواهد شد. با این حال می‌توان تصور کرد ادعای افزایش شارژدهی به مدت 3 ساعت، خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن باشد و بر روی اغلب دستگاه‌ها کمتر از این مقدار باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روش بکر کلاهبرداری پرسود از اپل که لو رفت!