وزیر کشور: در قوانین نگهداری سگ در آپارتمان خلاء وجود دارد


وزیر کشور: در قوانین نگهداری سگ در آپارتمان خلاء وجود دارد

وحیدی درباره خلأ قوانین درباره نگهداری حیواناتی مانند سگ در آپارتمان گفت: «ما یک جا‌هایی قوانینی را داریم و مقرراتی وجود دارد، ولی در برخی موارد در قوانین مربوط به موضوع نگهداری حیوانات در آپارتمان کمبود داریم و این باید تکمیل شود.»

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: «در قانون درباره نگهداری حیوانات در آپارتمان کمبودهایی وجود دارد که باید قانون را تکمیل کنیم.»

مطالبه ایجاد محدودیت برای نگهداری حیوانات در آپارتمان

به گزارش انتخاب، تعداد و اندازه سگ‌هایی که این روز‌ها در خیابان‌ها، خودرو‌ها و آپارتمان‌ها می‌بینیم، هر روز بیشتر و بزرگتر می‌شود و این موضوع موجب نگرانی بسیاری از هموطنان و ساکنان آپارتمان‌ها شده است.

احمد وحیدی وزیر کشور درباره خلا قوانین درباره نگهداری حیواناتی مانند سگ در آپارتمان گفت: «ما یک جا‌هایی قوانینی را داریم و مقرراتی وجود دارد، ولی در برخی موارد در قوانین مربوط به این موضوع کمبود داریم و این باید تکمیل شود.»

وزیر کشور تاکید کرد:، چون بعضاً ممکن است اینگونه برداشت شود که تدوین قانون در این موضوع ممکن است یک آثار قضایی داشته باشد شاید اینگونه تلقی شود که این یک لایحه قضایی می‌خواهد که این را باید با دوستان در قوه قضاییه بحث کنیم.

وحیدی یادآور شد: در برخی موارد درباره نگهداری حیواناتی مانند سگ، از مقررات عمومی می‌شود استفاده کرد، مثلاً فرض کنید در خودرو اگر بنا باشد راننده را به خودش مشغول کند حتماً مثل استفاده از موبایل می‌تواند تخلف محسوب شود و باید با آن برخورد شود.

وزیر کشور یادآور شد: نگهداری سگ در آپارتمان حتماً نباید برای دیگران مشکلی ایجاد کند و اگر موجب ایجاد اشکال شود با از نظر بهداشتی مشکلی ایجاد کند می‌توانیم با استناد به قوانین عمومی به موضوع رسیدگی کنیم. ولی به‌طور خاص در بعضی موارد در قانون کمبود‌هایی وجود دارد که باید قانون را تکمیل کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه: شکایت درباره نگهداری حیوانات در آپارتمان قابل پیگیری است

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه نیز در خصوص ایجاد مزاحمت نگهداری سگ‌ها در آپارتمان برای دیگر همسایه‌ها گفته بود که اگر نگهداری هر حیوانی در آپارتمان منجر به تعرض به حقوق دیگران شود، در صورت شکایت قابل پیگیری حقوقی است.

نظر قانون درباره نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ساختمان

طبق قانون آپارتمان‌ها هم نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ساختمان جرم است و می‌توان از مرتکب شکایت کیفری کرد.

در تبصره ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون آپارتمان‌ها آمده است که نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ساختمان ممنوع است. منظور از قسمت‌های مشترک آپارتمان، راه پله‌ها، پشت بام، راهروو‌ها، حیاط و پارکینگ است. هیچ کس نمی‌تواند در یک هیچ کدام از قسمت‌های مشترک آپارتمان، هیچ گونه حیوانی اعم از اهلی یا وحشی نگه دارد؛ بنابراین امکان شکایت بابت نگهداری سگ در قسمت‌های مشترک آپارتمان وجود دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

از تلاش برای کاهش استرس تا زنده خواری حیوانات مقابل دوربین برای جذب مخاطب