نتانیاهو در کابینه و در جنگ غزه در تنگنا قرار گرفته است / ایستادگی نیروهای مقاومت کابینه جنگ اسرائیل را بهم ریخت


نتانیاهو در کابینه و در جنگ غزه در تنگنا قرار گرفته است / ایستادگی نیروهای مقاومت کابینه جنگ اسرائیل را بهم ریخت

بنیامین نتانیاهو چه در کابینه و چه در میدان جنگ علیه غزه در تنگنا قرار گرفته است. برخی از رسانه‌های غربی از حلقه عذاب ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غزه خبر داده‌اند. صهیونیست‌ها بیشتر در شمال...

بنیامین نتانیاهو چه در کابینه و چه در میدان جنگ علیه غزه در تنگنا قرار گرفته است. برخی از رسانه‌های غربی از حلقه عذاب ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غزه خبر داده‌اند. صهیونیست‌ها بیشتر در شمال غزه متمرکز شده‌اند اما حاصل این جنگ سرگردانی ارتش اسرائیل به دور خود بوده است.

در همین راستا، اکونومیست درباره وضعیت صهیونیست‌ها در جنگ با حماس نوشت:‌ «ارتش اسرائیل سال گذشته، در آغاز این جنگ، در این نقطه (شمال غزه) حضور یافت و در ماه فوریه 2024 نیز برای یک حمله دو هفته‌ای به این نقطه بازگشت. اکنون برای سومین بار به این منطقه مراجعت کرده است و این آخرین بار نیز نخواهد بود.» رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند اسرائیل برنامه بلند مدتی برای غزه ندارد و به طور روزانه و بی‌هدف در نبرد با حماس شرکت می‌کند.

همزمان با هلاکت ۱۵ سرباز صهیونیست در کمین نیروهای مقاومت در رفح رسانه‌های این رژیم نیز از بروز اختلاف گسترده در کابینه جنگ اسرائیل خبر داده و نوشته‌اند: «این کابینه بیش از هر زمان دیگری در معرض فروپاشی است.»در این میان، «بنی گانتز»، یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل از بنیامین نتانیاهو خواست که هر چه زوتر برنامه‌ای را برای آینده نوار غزه پس از جنگ تایید کند.گانتر روز شنبه ۲۹ اردیبهشت، در یک پیام تلویزیونی خطاب به نتانیاهو گفت: «کابینه جنگ باید یک نقشه اجرایی برای دستیابی به شش هدف استراتژیک را تا قبل از هشتم ژوئن طرح‌ریزی و تایید کند. در غیر این صورت ما مجبور می‌شویم که از دولت استعفا دهیم.»پیش از وی «یوآو گالانت»، وزیر دفاع و دیگر عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را ترغیب کرد علنا بگوید که اسرائیل هیچ طرحی برای به دست گرفتن حاکمیت نظامی و غیرنظامی غزه ندارد.بر اساس گزارش بی بی سی فارسی:‌«گالانت گفت که او ظرف چند ماه بارها این موضوع را مطرح کرده اما پاسخی نگرفته است.این رویداد نشان دهنده شکافی فزاینده در کابینه جنگ اسرائیل و دولت نتانیاهو است.»

همه این انتقادات به بنیامین نتایاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ناکامی اسرائیل در اعلام پایان جنگ در غزه است که با گذشت بیش از هفت ماه از جنگ با انتقادات داخلی و خارجی بسیاری روبرو شده است.رژیم صهیونیستی که حدود یک هفته است، تلاش دارد برخی مناطق شمالی نوار غزه و به طور مشخص شهر جبالیا و محله الزیتون را تحت تصرف درآورد، با تله‌های مرگبار مقاومت و ازسرگیری شلیک راکت‌ها و موشک‌ها به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نیشین غافلگیر شده است.این درحالی است که نتایاهو پیشتر اعلام کرده بود که جبالیا را در اختیار گرفته و گردان حماس در این منطقه را نابود کرده است اما حالا فیلم‌هایی از نبرد جانانه نیروهای مقاومت در این منطقه منتشر شده که با انهدام تانک‌های مرکاوا همراه است.


نتانیاهو در کابینه و در جنگ غزه در تنگنا قرار گرفته است / ایستادگی نیروهای مقاومت کابینه جنگ اسرائیل را بهم ریخت

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت آیفون امروز یکشنبه 13 خرداد 1403/ حداقل بودجه مورد نیاز برای خرید آیفون+ جدول