مشکل صفحه سبز گوشی در آیفون و اندروید چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟


مشکل صفحه سبز گوشی در آیفون و اندروید چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟توسط فاطمه آهنگریان / اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ / 6 دقیقه برای مطالعه در این مقاله به سراغ بررسی مشکل صفحه سبز رفتیم و به شما آموزش...

مشکل صفحه سبز گوشی در آیفون و اندروید چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟
توسط / / 6 دقیقه برای مطالعه

در این مقاله به سراغ بررسی مشکل صفحه سبز رفتیم و به شما آموزش می‌دهیم که چگونه آن را رفع کنید. گوشی‌های هوشمند به قابلیت‌های فراوانی مجهز شده‌اند و همیشه کاربران با استفاده از آنها از امکانات گسترده‌ای بهره می‌برند.

با این وجود، این دستگاه‌ها نیز ممکن است که با مشکل و باگ‌های مختلف روبرو شوند. بنابراین خیلی وقت‌ها امکان دارد که در گوشی اندروید و آیفون خود با مشکل صفحه سبز مواجه شوید. بیشتر اوقات به دلیل نصب سیستم‌عامل جدید این مشکل رخ می‌دهد.

خبر خوب این است که این مسئله همیشگی نیست و خیلی کم رخ می‌دهد. برای همین است که بسیاری از افراد هرگز با صفحه سبز روبرو نشده‌اند، پس اگر شما جزو افرادی هستید که با این مشکل مواجه شدید، بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گوشی‌های سامسونگ بیشتر از سایر دستگاه‌ها با این مسئله روبرو می‌شوند. قبل از اینکه به سراغ بررسی مراحل و ترفندهای حل مشکل صفحه سبز گوشی برویم، بهتر است که دلایلی که موجب ایجاد این مشکل می‌شوند را بدانید.

مشکل صفحه سبز گوشی‌های هوشمند چیست؟

گوشی اندرویدی یا آیفون شما احتمال دارد که با باگ‌های مختلفی روبرو شوند. یکی از این مشکلات صفحه سبز نام دارد. دلیل نامگذاری آن این مسئله است که کل نمایشگر یا بخش‌هایی از آن به رنگ سبز متمایل می‌شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: 11 راهکار کاربردی برای سفارشی کردن هوم اسکرین سری گلکسی S24 سامسونگ

قبل از اینکه به سراغ حل این مشکل بروید، بهتر است دلایل مختلفی که موجب بروز صفحه سبز شده‌اند را بدانید و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

چه عواملی که در ایجاد مشکل صفحه سبز تاثیر دارند؟

صفحه سبز به دلیل مشکلات سخت‌افزاری رخ می‌دهد. همچنین، نمایشگر ترک خورده، دمای زیاد، برنامه‌های دچار مشکل، گوشی در تماس با آب، سیستم عامل قدیمی و غیره در بروز آن نقش خواهند داشت.

معرفی چند روش برای رفع صفحه سبز

خاموش کردن اجباری دستگاه

دکمه پاور را به مدت ده ثانیه نگه داشته و فشار دهید تا دستگاه خاموش شود. چند دقیقه صبر کنید، گوشی را ریستارت کنید و سپس بررسی کنید که مشکل حل شده باشد. اگر مشکل همچنان وجود داشت، سه تا چهار بار پشت سر هم گوشی را خاموش و روشن کنید، اگر پس از انجام این کارها صفحه سبز از بین نرفت، به احتمال زیاد مشکل از سخت‌افزار دستگاه باشد.

شما همچنین می‌توانید با مراحل پایین آیفون خود را نیز فورس ریستارت کنید:

مرحله 1: روی دکمه افزایش صدا فشار دهید و سپس آن را رها کنید. همین کار را برای دکمه‌های پایین نیز انجام بدهید.

مرحله 2: روی دکمه پاور نگه داشته و آن را فشار دهید تا اینکه لوگوی اپل را ببینید. حالا دکمه ساید باتن را رها کنید.

هارد ریست کردن دستگاه اندرویدی

برای حل این مشکل در دستگاه اندرویدی، به سراغ هارد ریست بروید. برای این کار، دکمه پاور و کاهش صدا را نگه داشته و تا 30 ثانیه فشار دهید. هنگامی که لوگوی گوشی را روی نمایشگر مشاهده کردید، دکمه‌ها را رها کنید.

دستگاه شما اکنون ریستارت می‌شود، حالا صبر کنید تا دستگاه به طور کامل راه‌اندازی شود. در نهایت بررسی کنید که این مشکل حل شده باشد.

راه‌اندازی دستگاه اندرویدی در حالت سیف مود

شما می‌توانید گوشی اندرویدی خود را در حالت سیف مود راه‌اندازی کنید و سپس به دنبال اثری از صفحه سبز بگردید. در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما ذکر کرده‌ایم:

مرحله 1: از هوم اسکرین به بخش پایین بیایید و سپس بیشتر به پایین سوایپ کنید تا منویی روی صفحه نشان داده شود. بنابراین روی Power button بزنید.

مرحله 2: در اینجا روی Shut down به مدت طولانی ضربه بزنید و سپس دستگاه اندرویدی خود را در حالت سیف مود ریبوت کنید.

حذف کردن برنامه‌های اخیرا دانلود شده

اگر صفحه سبز در حالت سیف مود ظاهر نمی‌شود، پس می‌‌توان نتیجه گرفت که برنامه‌های شخص ثالث موجود در دستگاه عامل اصلی بروز این مشکل هستند. پس به دنبال حذف برنامه‌های اخیرا نصب شده‌ای بروید که احتمالا در بروز آن نقش داشته‌اند.

مرحله 1: برنامه‌های اخیرا نصب شده در دستگاه را پیدا کنید. روی آیکون برنامه به مدت طولانی نگه داشته باشید تا اطلاعات آن ظاهر شود.

مرحله 2: روی Uninstall بزنید.

این مراحل را برای دیگر برنامه‌ها که می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید، تکرار کنید. حالا مشکل صفحه سبز در دستگاه شما حل خواهد شد.

بررسی دمای دستگاه

ممکن است پس از چند ساعت انجام بازی سخت یا ضبط ویدیو دمای دستگاه افزایش یابد. همین امر امکان دارد که موجب بروز صفحه سبز شود. پس باید دمای دستگاه را کاهش دهید، پس از آن امتحان کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا خیر.

ریست کردن دستگاه

هنگامی که هیچکدام از ترفندهای بالا کار نکردند، می‌‌توانید دستگاه خود را ریست کنید. انجام این کار در گوشی‌های آیفون و اندروید متفاوت است و ما در ادامه به بررسی هر کدام از این مراحل پرداخته‌ایم:

در اندروید

مرحله 1: وارد تنظیمات شوید و سپس System را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی گزینه Reset بزنید و سپس Erase all data را انتخاب کنید. از دستورالعمل‌های روی صفحه استفاده کنید و سپس تمام دیتا را پاک کنید.

در آیفون

مرحله 1: به تنظیمات بروید و وارد General شوید.

مرحله 2: روی Transfer or Reset iPhone بزنید.

مرحله 3: گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. سپس دوباره آن را تایید کنید، در نهایت آیفون را ریست فکتوری کنید.

البته حواستان باشد که از دیتا و اطلاعات برنامه از جمله فایل‌ها، برنامه‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها و غیره نسخه بکاپ تهیه کرده باشید، چون با ریست فکتوری تمام اطلاعات دستگاه پاک خواهد شد.

آسیب سخت‌افزاری یا خیس شدن دستگاه

نمایشگر یا مادربرد آسیب‌دیده می‌تواند مشکل صفحه سبز را به وجود بیاورد. برای تعمیر آن، به یک نمایندگی مطمئن مراجعه کرده و از افراد بخواهید تا قطعه آسیب‌دیده را تعمیر کنند. احتمالا نمایشگر یا مادربرد موردنظر تعویض شود.

این مطلب را نیز بخوانید: اسکرین تایم چیست و چگونه مشکل مدیریت زمان استفاده از دستگاه را در آیفون حل کنیم؟

استفاده از نمایشگر جدید در دستگاه هزینه بالایی خواهد داشت. پس بهتر است که به جای این کار، به سراغ خریداری یک دستگاه جدید بروید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی صفحه سبز و دلایل بروز آن پرداختیم. صفحه سبز مشکل همیشگی نیست و به ندرت روی دستگاه‌های هوشمند رخ می‌دهد. ولی اگر شما جزو کاربرانی هستید که با اثرات سبزرنگ روی نمایشگر روبرو شده‌اید، این مطلب مناسب شماست.

چون ما ترفندهایی را برای شما ارائه کرده‌ایم تا به راحتی مشکل صفحه سبز را حل کنید. این مسئله اکثر اوقات در دستگاه‌های سامسونگ رخ می‌دهد. ولی شما می‌توانید بدون آنکه به تعمیرگاه مراجعه کنید، مشکل دستگاه را شناسایی و رفع کنید.

دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد، از آسیب سخت‌افزاری و دمای بالا گوشی گرفته تا خیس شدن گوشی و برنامه‌های مشکل‌دار که به تازگی در دستگاه نصب شده‌اند، همگی در ایجاد مشکل صفحه سبز نقش دارند. شما می‌توانید با ریست کردن، ریستارت، استفاده از حالت سیف مود صفحه سبز را رفع کنید.

به انتهای این مقاله رسیدیم. امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد تا مشکل صفحه سبز گوشی آیفون یا اندرویدی خود را حل کنید. آیا با این ترفندها موفق شدید مشکل صفحه سبز گوشی را حل کنید؟ لطفا سوالات و نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اولین رولز رویس 6 چرخ جهان دردسرآفرین شد + ویدیو