تراشه اگزینوس 2500 با بهره‌وری انرژی بهتر از رقیب کوالکامی خود عرضه می‌شود


تراشه اگزینوس 2500 با بهره‌وری انرژی بهتر از رقیب کوالکامی خود عرضه می‌شودتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه روند انتشار شایعات درباره تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ...

تراشه اگزینوس 2500 با بهره‌وری انرژی بهتر از رقیب کوالکامی خود عرضه می‌شود
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

روند انتشار شایعات درباره تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ از مدتی قبل آغاز شده است. اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که پردازنده آینده اگزینوس در زمینه بهره‌وری انرژی احتمالا بهتر از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام عمل خواهد کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی، شرکت‌های سامسونگ و Synopsys طی یک بیانیه مطبوعاتی مشترک خبر موفقیت خود در زمینه تولید انبوه نمونه اولیه طراحی 3 نانومتری را اعلام کردند. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌های مطرح شده، سامسونگ برای تولید تراشه آینده اگزینوس 2500 خود از طراحی 3 نانومتری استفاده خواهد کرد. اکنون گزارش وبسایت Business Korea نیز ادعای مشابهی را مطرح نموده و نشان می‌دهد که سری گلکسی S25 از این نیمه‌هادی بهره‌برداری خواهد کرد.

جالب‌ترین قسمت گزارش در واقع این ادعاست که تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از بهره‌وری انرژی بهتری برخوردار خواهد بود. به لحاظ تاریخی، تراشه‌های کوالکام از عملکرد خام بهتری برخوردار بوده‌اند؛ در حالی‌که پردازنده‌های اگزینوس عمدتا بر مقوله بهره‌وری انرژی تمرکز نموده‌اند. در صورت صحت شایعه اخیر به‌نظر می‌رسد که تراشه‌های پرچمدار آینده سامسونگ و کوالکام نیز همین روند را دنبال خواهند کرد.

اگرچه تا این لحظه هنوز هیچ‌گونه اعداد یا بنچمارکی برای تائید این ادعا منتشر نشده است؛ اما در خصوص پیکره‌بندی‌ هسته‌های پردازشی تراشه اگزینوس 2500 اطلاعات بسیار محدودی فاش شده است. این موضوع برای تعیین عملکرد و بهره‌وری تراشه بسیار حائز اهمیت است.

استفاده از هسته‌های پردازشی ARM Cortex-X5 یکی از ویژگی‌های تائید شده برای تراشه اگزینوس 2500 به‌شمار می‌رود. بر اساس شایعات، ARM Cortex-X5 قدرتمندترین هسته پردازشی در تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند به‌شمار رفته و در مقایسه با هسته‌های پردازشی Oryon در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 عملکرد بهتری ارائه خواهد داد.

بایستی توجه داشت که بسیاری از اطلاعات فوق بر اساس جزئیات و گزارش‌های صنعتی لو رفته تنظیم شده‌اند. این اطلاعات اگرچه برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های بالقوه تراشه‌های آینده را آشکار می‌کنند؛ اما در عین‌حال نبایستی آنها را قطعی قلمداد کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

با این محصولات اپل خداحافظی کنید!