بررسی گلکسی A35 سامسونگ: پلی زیبا میان A54 و A34!


بررسی گلکسی A35 سامسونگ: پلی زیبا میان A54 و A34!توسط اشکان ادیبی / اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ / 27 دقیقه برای مطالعه در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی گلکسی A35 سامسونگ بپردازیم و ارزش خرید...

بررسی گلکسی A35
بررسی گلکسی A35 سامسونگ: پلی زیبا میان A54 و A34!
توسط / / 27 دقیقه برای مطالعه

در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی گلکسی A35 سامسونگ بپردازیم و ارزش خرید آن را در مقایسه با A34 و A54 بسنجیم. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

با توجه به گوشی‌هایی که اخیرا سامسونگ عرضه کرده به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا چند قالب و چهارچوب مجزا طراحی کند و مدل‌های مختلفی را در این قالب‌ها عرضه کند. برای مثال دو گوشی A54 و S23 FE با وجود تفاوت‌های بی‌شمار در باطن، شباهت‌های بسیار زیادی در قالب طراحی خود دارند. این کار باعث می‌شود تا به جای طراحی قالب‌های مختلف برای هر گوشی، سامسونگ وقت و هزینه‌ بیشتری روی بهتر کردن هر مدل بگذارد.

با بررسی چند مدل اخیر این شرکت، باید بگوییم که سامسونگ نسبتا در این امر موفق بوده و فارغ از شباهت‌های کلی و ظاهری، هر یک از گوشی‌ها، جذابیت‌ها و نقاط قوت جدیدی را نسبت به نسل‌های قبلی خود دارند. در این مقاله باید بسنجیم که آیا A35 که شباهت‌های زیادی چه از نظر باطن و چه از نظر ظاهر به A34 و A54 دارد، نیز در کارنامه موفق سامسونگ قرار خواهد گرفت یا خیر؟

نقد و بررسی گلکسی A35 – مشخصات

ابعاد
161.7 در 78 در 8.2 میلی‌متر
وزن
209 گرم
نمایشگر
6.6 اینچ سوپر امولد با رزولوشن 1080 در 2340، نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 1000 نیت
پردازنده
اگزینوس 1380
پردازنده گرافیکی
Mali-G68 MP5
رم
8 گیگابایت (با گزینه‌های رم 6 و 12 گیگابایتی)
حافظه داخلی
128 گیگابایت (با گزینه‌ 256 گیگابایتی)
سیستم عامل
اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6.1
دوربین اصلی
50 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل التراواید + 5 مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی
13 مگاپیکسلی
باتری
5000 میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی

نقد و بررسی گلکسی A35 – قیمت

این گوشی نسبت به A54 با 50 دلار ارزان‌تر و با برچسب قیمتی 400 دلار عرضه شده است. نکته جالب این که به دلیل اختلاف قیمت دلار در سال عرضه آن‌ها، هر دوی این مدل‌ها با قیمت حدودی 15 میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسند.
  • قیمت گوشی A35 128/6GB: قیمت نامشخص به دلیل تعداد فروشندگان کم
  • قیمت گوشی A35 128/8GB: از 14.4 میلیون تومان
  • قیمت گوشی A35 256/8GB: از 15.9 میلیون تومان
  • قیمت گوشی A35 256/12GB: قیمت نامشخص به دلیل تعداد فروشندگان کم

قیمت حدودی 15 میلیون تومانی، A35 را در رده قیمتی میان‌رده قرار می‌دهد. رده‌ای که در سال‌های اخیر، بازار بسیار داغی را به خود دیده و هر ساله مدل‌های جذاب‌تری برای این رده عرضه می‌شوند. باید ببینیم که آیا A35 جزو این مدل‌های جذاب حساب می‌شود یا صرفا با یک گوشی معمولی طرف هستیم.

اقلام درون جعبه

همانطور که دیگر بخش‌های گوشی چیز خاص و غافل‌گیر کننده‌ای در خود ندارد، بخش اقلام درون جعبه نیز هیچ عضو غافل‌گیر کننده‌ای ندارد. دقیقا همان اجزایی که در تمام جعبه‌های امروزی می‌بینیم در جعبه A35 قرار داده شده است. این اجزا شامل خود گوشی، کابل تایپ‌سی به تایپ‌سی، سوزن سیم‌کارت و دفترچه‌های راهنما می‌شود.

با توجه به این که درون جعبه شارژر لازمه قرار نگرفته باید بعد از خرید گوشی نسبت به خرید شارژر آن نیز اقدام کنید. البته با توجه به این که شارژرهای سامسونگ از فن‌آوری اختصاصی خود استفاده می‌کنند، بهتر است که برای داشتن حداکثر سرعت شارژ، شارژرهای خود این شرکت را انتخاب کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی‌های سامسونگ در چند سری مختلف در سال‌های مختلف عرضه می‌شوند. بسیاری از این سری‌ها در سال‌های اخیر، یه یک قالب طراحی مشترکی رسیده‌اند. هر مدل جدید تنها کمی در ابعاد اجزا مختلف تفاوت دارد و در ستون‌های طراحی با سیلی از گوشی‌های سامسونگ مشترک است.

شباهت طراحی میان این گوشی‌ها به قدری زیاد است که تنها در صورتی که مهارت بسیار تخصصی داشته باشید می‌توانید تنها با نگاه کردن گوشی‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید.

بررسی گلکسی A35

قالب طراحی واحد باعث می‌شود که سامسونگ برای تولید هر گوشی هزینه و زمان کمتری صرف طراحی گوشی کرده و تمرکز خود را به دیگر بخش‌ها اختصاص دهد. به شخصه طرفدار این استراتژی هستم و از نتایج به دست آمده توسط این استراتژی در سال‌های اخیر راضی هستم.

گوشی A35 یکی از محصولات این شرکت بوده و طبیعتا از همین قالب طراحی استفاده می‌کند. البته این قالب را به مقدار بسیار کمی تغییر داده تا هویت خاصی برای خود خلق کند که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

طراحی

در قسمت جلویی گوشی صفحه نمایش 6.6 اینچی آن قرار گرفته که توسط حاشیه‌های ضخیم احاطه شده که بسیار ضخیم و تو ذوق‌زن است. حاشیه‌های گوشی عملا اندازه‌های یکسانی در سراسر گوشی دارند و تنها در بخش پایینی کمی ضخیم‌تر هستند.

به جز صفحه نمایش، دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه آن نیز در بخش جلوی گوشی قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی در بالای صفحه قرار گرفته که حاشیه دایره‌ای شکل باریکی دور آن جای‌گیری کرده است. اسپیکر مکالمه مانند اکثر گوشی‌های امروزی درون شکافی مابین صفحه و فریم بالایی قرار دارد.

بررسی گلکسی A35

بخش پشتی گوشی تنها میزبان دوربین‌های اصلی، فلش گوشی و چند نوشته همیشگی سامسونگ روی بدنه است. سه دوربین به صورت عمودی در بالا سمت چپ گوشی قرار دارند. یک دایره تقریبا طلایی رنگ دور هر دوربین قرار داده شده که ظاهر بسیار زیبایی را در زوایای مختلف برای گوشی خلق می‌کند.

این دوربین‌ها برآمدگی نسبتا کوتاهی دارند و به همین علت استفاده گوشی روی میز کمی راحت‌تر است. همچنین به دلیل استفاده از شیشه برای بدنه پشت گوشی، در زاویه‌های مختلف نورها به رنگ‌های جالبی از بدنه منعکس می‌شوند که ظاهر خاصی را به گوشی می‌دهد.

فریم پلاستیکی گوشی رنگ نسبتا مشابهی با بدنه را برای خود انتخاب کرده که در رنگ لیمویی ظاهر قابل قبولی را در ترکیب با یکدیگر می‌سازند. این فریم هیچ‌گونه انحنایی ندارد و شما می‌توانید از هر وجهی گوشی را به صورت عمودی روی میز رها کنید.

نکته مهمی که در بخش فریم باید به آن اشاره کنیم این است که، جنس پلاستیک استفاده شده بسیار لیز بوده و باعث می‌شود گوشی مکررا از دست سُر بخورد. البته این مشکل به سادگی استفاده از یک قاب برطرف می‌شود.

اجزا مختلف بدنه و درگاه‌ها

فریم سمت راست، میزبان سه دکمه پاور و کنترل حجم صدا بوده که در این گوشی روی یک برآمدگی از فریم قرار گرفته‌اند. به دلیل ابعاد بزرگ گوشی، دسترسی انگشت شصت راست به این دکمه‌ها چندان هم راحت نیست. فریم سمت چپ نیز خالی از سکنه بوده و هیچ عضوی روی آن قرار ندارد.

بررسی گلکسی A35

در فریم پایین گوشی یک درگاه‌ تایپ‌سی 2.0 قرار گرفته که میان دو حفره کوچک مختص به میکروفن‌های گوشی قرار دارد. سمت راست این مجموعه، یک دریچه باریک‌تر از درگاه تایپ‌سی قرار گرفته که طراحی جدید اسپیکر‌های سامسونگ است.

بررسی گلکسی A35
بررسی گلکسی A35

درگاه سیم‌کارت‌ها و حافظه جانبی در فریم بالایی قرار گرفته‌اند که این فصای فریم را تنها با یک حفره کوچک دیگر برای میکروفن اشغال کرده‌اند.

رنگ

مدلی که در اختیار آی‌تی‌رسان قرار داشت، به رنگ زرد لیمویی (Lemon) بود که شاید برای برخی از افراد جذاب باشد، اما به شخصه از بین دیگر رنگ‌های این گوشی، زرد را از همه کم‌تر دوست دارم.

سه رنگ دیگری که سامسونگ در بخش طراحی این گوشی انتخاب کرده شامل مشکی (Navy)، آبی یخی (IceBlue) که با رنگ بسیار روشنش جایگزین رنگ سفید شده و بنفشه (Lilac) است.

وزن و ابعاد

گوشی A35 ابعادی برابر با 161.7 در 78 در 8.2 میلی‌متری دارد که به جز در ضخامت، در دو بخش دیگر نسبت به A54 به مقدار قابل توجهی بزرگ‌تر شده است. این اعداد باعث می‌شود تا A35 در بخش گوشی‌های بزرگ و کشیده قرار بگیرد.

با داشتن 209 گرم، در بخش وزنی نیز A35 در بالای نمودار وزنی گوشی‌ها قرار می‌گیرد. اختلاف 7 گرمی نسبت به A54 احتمالا به خاطر تفاوت در جنس‌ بدنه گوشی رخ داده است.

به شخصه از بخش وزن و ابعاد گوشی رضایت کافی را ندارم و به نظرم با توجه به مشخصات گوشی، امکان کوچک‌تر و سبک‌تر شدن آن نسبت به A54 وجود داشت و در بدترین حالت باید با آن گوشی برابری می‌کرد.

کیفیت ساخت و استانداردها

صفحه نمایش این گوشی توسط Gorilla Glass Victus+ محافظت می‌شود که هم نسبت به مدل پارسال و هم نسبت به A54 که هر دو از گوریلا گلس 5 استفاده می‌کردند، بهتر شده است.

در بخش پشتی گوشی به جای استفاده از پلاستیک A34، از شیشه استفاده شده اما محافظ خاصی به آن اختصاص داده نشده است. به همین دلیل بهتر است بعد از خرید گوشی، خرید قاب برای آن را نیز در اولویت‌ها قرار دهید.

بررسی گلکسی A35

فریم گوشی ولی از جنس پلاستیک ساخته شده که لمس آن حس خوبی دارد ولی در عین حال ارزان قیمت بودن گوشی را نمایان می‌کند.

A35 توانسته گواهینامه IP67 را در مقابله با نفوذ گرد و غبار و نفوذ آب دریافت کند که تضمین می‌کند این گوشی به مدت نیم ساعت می‌تواند در آب با عمق یک متری مقاومت کند.

نقد و بررسی گلکسی A35 – نمایشگر

تقریبا مهم نیست که درباره صفحه نمایش در چه نوع محصول و در چه رده قیمتی صحبت می‌کنیم، تا زمانی که سامسونگ سازنده آن صفحه نمایش باشد، کیفیت بسیار بالای آن عملا تضمین شده است. در چند سال اخیر این ادعا درست بوده و تا زمانی که خلاف آن ثابت شود، درست باقی خواهد ماند.

صفحه نمایش گوشی A35 ابعاد 6.6 اینچی دارد و در آن 1080 در 2340 تا پیکسل گنجانده شده تا تراکم پیکسلی آن به 390 پیکسل در هر اینچ برسد. حاشیه‌های ضخیم دور صفحه، نسبت صفحه به بدنه را به عدد 84.8 درصد رسانده که کمی تو ذوف می‌زند.

بررسی گلکسی A35

پنل این صفحه از نوع Super AMOLED بوده، نرخ به‌روز‌رسانی آن به 120 هرتز و روشنایی حداکثری آن به 1000 نیت می‌رسد. در ادامه به بخش‌های مختلف این صفحه نمایش می‌پردازیم.

نرخ به‌روزرسانی صفحه

پنل صفحه نمایش گوشی می‌تواند تصاویر را تا نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی نمایش دهد. همانند تمام گوشی‌های امروزی سامسونگ، دو حالت مختلف در تنظیمات نمایشگر گوشی با نام‌های Adaptive و Standard قرار گرفته است.

گوشی تنها در حالت Adaptive به 120 هرتز خواهد رسید. در این حالت گوشی به صورت خودکار زمانی که به فریم‌ریت بالا نیاز داشته باشید مانند بازی کردن، فریم‌ریت تصویر را بالا خواهد برد و در دیگر مواقع این عدد روی 60 هرتز تنظیم خواهد شد.

نمایش تصاویر با نرخ 120 هرتزی باعث می‌شود که تصاویر بسیار روان‌تر نمایش داده شوند و تجربه کلی شما به مراتب بهتر شود. با توجه به باتری نسبتا خوب گوشی، مزایای استفاده از این نرخ به‌روز‌رسانی بالا نسبت به مصرف باتری کمی بهتر، برتری دارد و استفاده از آن حالت توصیه می‌شود.

روشنایی

روشنایی حداکثری صفحه A35 طبق گفته‌های سامسونگ برابر با 1000 نیت خواهد بود که در تست‌ها این عدد کمی بیشتر و به 1030 نیت نیز می‌رسید. البته لازم به ذکر است که این اعداد تنها در حالت روشنایی خودکار به دست خواهد آمد و در غیر این صورت روشنایی صفحه تا 450 نیت توسط کاربر قابل تنظیم است.

بررسی گلکسی A35

بزرگ‌ترین تاثیری که روشنایی بالای صفحه می‌گذارد، استفاده راحت‌تر از گوشی در زیر نوی خورشید است. هرچه روشنایی تصویر بالاتر باشد، مشاهده آن زیر نور آفتاب راحت‌تر است. در گوشی A35 اما روشنایی 1000 نیتی آن باعث حل این مشکل نمی‌شود و تجربه استفاده از گوشی زیر نور آفتاب تنها کار راه‌انداز خواهد بود.

علاوه‌بر روشنایی حداکثر صفحه، حداقل میزان روشنایی صفحه نیز حائز اهمیت است. هنگامی که در تاریکی از گوشی استفاده کنید، نور زیاد باعث اذیت شدن چشمان شما خواهد شد. گوشی A35 در این بخش نمره کامل را دریافت می‌کند. روشنایی تصویر به قدری کم است که در تاریک‌ترین شرایط باعث اذیت شدن چشم‌ها نمی‌شود و آنقدری هم کم نیست که به طور کل تصاویر واضح نباشند.

محافظ صفحه و انعکاس نور

صفحه نمایش این گوشی توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت شده که در این رده قیمتی کم‌تر دیده می‌شود و جزو نقاط قوت گوشی است. این محافظ می‌تواند در سقوط‌هایی با ارتفاع دو متری نیز از گوشی محافظت کند.

بررسی گلکسی A35

در بخش انعکاس نور A35 عملکرد درخشانی ندارد و حتی کمی از حد قابل قبول نیز فاصله می‌گیرد. نورها به طوری منعکس نمی‌شوند که به طور کل نتوانید از گوشی A35 استفاده کنید، ولی در محیط‌های پرنور استفاده از آن کمی سخت‌تر می‌شود.

امنیت و قفل‌های بیومتریک

برای باز شدن گوشی علاوه بر قفل‌های امنیتی سنتی، امروزه دو گزینه بیومتریک اثر انگشت و تشخیص چهره به استانداردی در گوشی‌ها تبدیل شده که در اکثر رده‌های قیمتی رعایت می‌شود.

حسگر اثر انگشت

حسگری که در گوشی A35 مسئولیت سنجش اثر انگشت شما را دارد از نوع اپتیکال بوده و زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. موقعیت این حسگر در پایین گوشی به طوری جای‌گیری کرده که دسترسی هر دو انگشت شصت به آن بسیار آسان بوده و ابعاد مناسب آن باعث شده که استفاده از آن راحت‌تر باشد.

بررسی گلکسی A35

به طور کل، عملکرد حسگر مناسب بوده و هم دقت بالایی دارد و کم پیش می‌آید که عملکرد آن با خطا مواجه شود و هم سرعت بالایی در انجام این امور دارد. حسگر گوشی A35 عملکرد خوب غافل‌گیر کننده‌ای ندارد ولی دقیقا به اندازه‌ای که انتظار داریم خوب است.

تشخیص چهره

با استفاده از دوربین سلفی، این گوشی می‌تواند عملیات تشخیص چهره را انجام دهد. عملکرد این بخش نیز مانند حسگر اثر انگشت عملکرد بسیار خوبی دارد. هم سرعت فرآیند ثبت چهره و هم فرآیند تشخیص چهره شما سرعت بالایی دارند و لازم نیست مدت زیادی منتظر آن بمانید.

نور محیط و زاویه گوشی با چهره شما، دو مانع بزرگ بر سر راه تشخیص چهره گوشی‌هاست. در بخش زاویه، تقریبا در اکثر مواقع که گوشی روبه‌روی شما باشد، مشکلی برای تشخیص چهره شما وجود ندارد. تنها هنگامی که گوشی را در دست نداشته باشید و آن را روی میز گذاشته باشید، مانند تمام گوشی‌ها، A35 نیز در امر تشخیص چهره با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

بررسی گلکسی A35

تشخیص چهره A35 در محیط‌‌های کم‌نور و تاریک نیز می‌تواند عملکرد خود را حفظ کند. در صورتی که نور محیط به مقدار قابل توجهی کم باشد، به صورت موقت نور صفحه افزایش می‌یابد تا فرآیند تشخیص چهره بهتر صورت بگیرد. این کار شاید برای تمام افراد مطلوب نباشد، چرا که نور زیاد صفحه در تاریکی باعث اذیت شدن چشم‌ها می‌شود. خوشبختانه امکان خاموش کردن این ویژگی در تنظیمات موجود است.

همچنین در صورت استفاده از عینک نیز مشکلی با این بخش نخواهید داشت و عملکرد گوشی تغییری نخواهد کرد. تنها هنگام ثبت چهره، باید بدون عینک این کار را انجام دهید. با توجه به تمام شدن کرونا، نمی‌توان عدم توانایی گوشی در تشخیص چهره هنگام استفاده از ماسک را ایراد گرفت.

تست‌های ویژه آی‌تی‌رسان

سوالاتی که در تست‌های ویژه آی‌تی‌رسان به آنان پاسخ می‌دهیم بیشتر بخش استفاده‌های کاربردی و روزمره گوشی را هدف قرار داده و می‌سنجند. نتایج این تست‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

تست

نتیجه

بدنه کثیف می‌شود؟

خیر

کار کردن روی سطح صاف آسان است؟

تا حدودی

کار کردن با یک دست آسان است؟

کم

کار کردن زیر نور آفتاب آسان است؟

تا حدودی

یک اثر انگشت را می‌توان دو بار تعریف کرد؟

بله

قفل چهره در تاریکی باز می‌شود؟

بله

حسگر اثر انگشت با دست خیس باز می‌شود؟

اصلا

آیا گوشی در دست سر می‌خورد؟

بسیار

کیفیت عکس سلفی پرتره چند نفره به چه شکل است؟

عالی

نشر صدا هنگام مکالمه چقدر است؟

کم

تجربه استفاده گوشی در محیط بسیار تاریک چگونه است؟

مناسب

نقد و بررسی گلکسی A35 – نرم‌افزار

استفاده از قالب‌های طراحی مشابه میان گوشی‌های مختلف باعث شده تا نقاط قوت و ضعف آن‌ها در تمام گوشی‌ها دیده شود. از آن جایی که اکثر گوشی‌های جدید سامسونگ با One UI 6.1 عرضه می‌شوند و تفاوت‌های زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شود، این بخش همان نقاط ضعف و قوت همیشگی نرم‌افزارهای سامسونگ را به‌ دوش می‌کشد.

پشتیبانی

جنبش جدید سامسونگ مبنی بر پشتیبانی هفت ساله از گوشی‌ها ظاهرا تنها به گوشی‌های پرچم‌دار اختصاص داده شده که تا حدی منطقی است. گوشی‌های میان‌رده این شرکت مانند A35 و A55، به مدت چهار سال، آپدیت‌های نرم‌افزاری مهم و پنج سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

بررسی گلکسی A35

این پشتیبانی برای گوشی‌های میان‌رده بسیار خوب و معقول است و تقریبا در حال تبدیل شدن به یک استاندارد میان سازندگان گوشی‌ها شده است. در هر صورت از گوشی‌های میان‌رده که برای کاهش قیمتی خود مجبور به استفاده از قطعات‌ ارزان‌تر شده‌اند، انتظار کارایی بیش از 5 سال نداریم.

حس و حال رابط کاربری

حس و حال رابط کاربری جایی است که میان گوشی‌های مختلف سامسونگ تفاوت‌هایی حس خواهد شد. دلیل این اتفاق این است که قدرت سخت‌افزاری نیز در خلق تجربه بهتر کاربر تاثیرگزار بوده و تفاوت قدرت پردازشی گوشی‌ها باعث کند‌تر یا سریع‌تر شدن رابط کاربری خواهد شد.

بررسی گلکسی A35

گوشی A35 در اجرای سیستم عامل سامسونگ عملکرد بسیار مناسبی دارد و تجربه بسیار روانی را برای کاربر رقم می‌زند. منوهای مختلف و خود رابط کاربری به طور کلی لگ نمی‌زند و سرعت بالایی دارند. تنها بعضی اوقات در حد کسری از ثانیه لگ‌های کوچکی در بخش‌های مختلف حس خواهد شد. این لگ‌ها خیلی زیاد رخ نمی‌دهند و در چند روز استفاده من از گوشی تنها یکی دو بار این مشکلات دیده شد.

برنامه‌های نصب شده

مجموعه برنامه‌هایی که سامسونگ به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌ها نصب کرده همچنان کمی خنده‌دار هستند. در بخش برنامه‌های تبلیغاتی و اضافه، سامسونگ به هیچ شرکتی نه نگفته که باعث شده تعداد بسیار زیادی از برنامه‌ها روی گوشی نصب باشند که عملا هیچ کارایی خاصی برای کاربر ندارند.

جالبی این بخش این است که با وجود نصب این تعداد بسیار زیاد از برنامه‌های اضافه، سامسونگ هیچ پخش کننده موسیقی را به صورت پیش فرض نصب نکرده که از 90 درصد برنامه‌های نصب شده فعلی واجب‌تر است. این در حالی است که سامسونگ یک برنامه مستقل با نام Samsung Music دارد که خودتان باید نسبت به دانلود آن اقدام کنید و این برنامه با داشتن نمره 4.7 بسیار محبوب هم هست!

نکته جالب آخر در این قسمت این است که به صورت همزمان دو برنامه پیام‌رسان روی گوشی نصب شده است. یکی از برنامه‌ها توسط سامسونگ و دیگری توسط گوگل ساخته شده که به صورت پیش‌فرض برنامه گوگل مسئول ارسال و دریافت SMSهای شما خواهد بود.

نقد و بررسی گلکسی A35 – سخت‌افزار

در بخش سخت‌افزار سامسونگ دقیقا از تراشه موجود در A54 یعنی اگزینوس 1380 استفاده کرده که نسبت به نسل قبلی در سری 30 یعنی A34 که از تراشه Dimensity 1080 استفاده می‌کرد پیشرفت نسبتا بزرگی به حساب می‌آید.

پردازنده‌ها

در بخش پردازنده‌ها، اگزینوس 1380 و دایمنسیتی 1080 از هسته‌های یکسان ولی با چینش متفاوتی استفاده کردند. هر دو از هسته‌های A78 و A55 استفاده می‌کنند ولی پردازنده موجود در اگزینوس 2 هسته A55 را کم کرده و به جای آن‌ها دو هسته A78 قرار داده است.

بررسی گلکسی A35

این کار باعث خواهد شد که در امور پردازشی تک‌هسته مانند کارهای روزمره و وب‌گردی، عملا نسبت به A34 تفاوتی حس نشود. در امور چندهسته مانند گیمینگ اما، قطعا حضور دو هسته قدرتمند بیشتر، تاثیر خود را خواهد گذاشت.

اگزینوس 1380:

  • چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4GHz
  • چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2GHz

قدرت پردازشی

قدرت پردازشی که می‌توان از این گوشی انتظار داشت دقیقا مشابه A54 خواهد بود. البته ظاهرا سامسونگ توانسته چند بهینه‌سازی انجام دهد تا عملکرد A35 به مقدار ممیزی بهتر باشد. البته این بهتر بودن تنها در اعداد و ارقام قابل مشاهده هست و در عمل هیچ تفاوت قابل توجهی ایجاد نخواهد شد.

Geekbench
AnTuTu
Gfx

اگزینوس 1380 بسیار مناسب یک گوشی در این رنج قیمتی است چرا که عملکرد بسیار روان و خوبی را ارائه می‌دهد و گرمای زیادی را نیز تولید نمی‌کند.

با استفاده از این پردازنده، گوشی A35 در هیچ یک از امور روزمره ضعفی از خود نشان نمی‌دهد و حتی در انجام بازی‌ها و برنامه‌های سنگین هم ناامیدتان نخواهد کرد.

نام مدل

امتیاز 10 Antutu

امتیاز GFXBench

Car Chase ES 3.1

(offscreen 1080p)

امتیاز Geekbench

چند هسته‌ای / تک هسته‌ای

Galaxy S24 Ultra
1796746
155fps
6649 / 2182
Xiaomi 13 Pro
1541517
127fps
5087 / 1490
Galaxy S23 FE
1115831
73fps
3810 / 1574
Galaxy A55
726158
36fps
3350 / 1142
Nothing Phone (2a)
684574
40fps
2592 / 1127
Galaxy A35
607884
30fps
2866 / 1013
Poco X6
605803
****
2945 / 1024
Galaxy A54
603441
31fps
2797 / 1008
Galaxy A34
532300
26fps
2556 / 1047
دما و گرما

عملکرد گوشی در بخش دما و گرما عملا بی‌نقص است. هم دمای گوشی به خوبی کنترل می‌شود و هم هیچ گرمای خاصی به دست کاربر منتقل نمی‌شود. در طول تست AnTuTu 10 دمای گوشی تنها به 33.1 درجه رسید!

در کل تنها هنگامی که مشغول بازی باشید، مقدار بسیار کمی بدنه گوشی گرم خواهد شد که این مقدار از بسیاری از گوشی‌هایی که تا حالا دیده‌ام کمتر بود.

قطعات به کار گرفته شده در سخت‌افزار این گوشی گرمای خاصی را تولید نمی‌کنند و بزرگ‌ بودن گوشی باعث شده تا دست سامسونگ برای طراحی سیستم خنک‌کنندگی بسیار بازتر باشد.

گیمینگ

پردازنده گرافیکی موجود در این گوشی Mali-G68 MP5 است. این کارت گرافیک با این که در رده قیمتی پایین‌تری قرار دارد عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌ها دارد.

Mali-G68 MP5 شاید نتواند در بهترین کیفیت و گرافیک ممکن تمام بازی‌ها را اجرا کند، ولی قطعا از پس اجرای هر بازی بر می‌آید و تنها برای خروجی گرفتن فریم‌ریت بهتر، شاید اندکی کم کردن تنظیمات گرافیکی کار بهتری باشد.

بررسی گلکسی A35

بازی کال‌آف‌دیوتی که امروزه جزو سنگین‌ترین بازی‌هاست، به خوبی روی دستگاه اجرا می‌شود و هیچ مشکل خاصی ندارد. در چند ساعتی که مشغول بازی بودم، افت فریم خاصی را مشاهده نکردم و بازی روی تنظیمات گرافیکی Very High به خوبی و با فریم‌ریت معقولی اجرا شد.

رم و حافظه ذخیره‌سازی

دو گزینه 128 و 256 گیگابایتی تنها گزینه‌های حافظه ذخیره‌سازی ارائه شده توسط این گوشی هستند. برای یک گوشی در این رده قیمتی، عملا انتظار نسخه دیگری نداشتیم و سامسونگ در این بخش انتخاب‌های خوبی داشته است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی این مقدار را افزایش دهید اما در این صورت یکی از اسلات‌های سیم‌کارت اشغال خواهد شد.

با وجود اختلاف قیمتی میان این دو نسخه، بهتر است که سراغ گزینه 256 گیگابایتی بروید. علاوه‌بر تفاوت واضح یعنی حافظه بیشتر، فرق دیگری میان این دو نسخه وجود دارد که بسیاری از آن آگاه نیستند. این فرق چیزی نیست جز سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات.

بررسی گلکسی A35

حافظه‌های ذخیره‌سازی امروزی اکثرا از نوع UFS هستند. این نوع حافظه محدودیت‌هایی برای حافظه‌های کمتر از 256 گیگابایت دارد و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات آن در حافظه‌هایی مانند 128 گیگابایتی، شدیدا کاهش می‌یابد.

سرعت کم حافظه فقط هنگام کپی و پیست کردن اطلاعات تاثیر گذار نیست و عملا روی سرعت تمام بخش‌ها موثر است. برای مثال هنگام باز کردن برنامه‌ها و مخصوصا بازی‌ها، سرعت بالای حافظه باعث سریع‌تر لود شدن آن‌ها خواهد شد. همچنین انجام بعضی امور پردازشی مانند فشرده‌سازی یا اکسترکت کردن فایل‌ها نیز تحت تاثیر سرعت حافظه هستند.

  • 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با 6 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با 12 گیگابایت رم

چهار مدل مختلف برای این گوشی با سه مقدار مختلف برای رم عرضه شده‌اند. این سه مقدار برابر با 6، 8 و 12 گیگابایت است. گوشی‌های میان‌رده عموما از 6 یا 8 گیگابایت رم استفاده می‌کنند که کاملا مقدار کافی و زیادی هستند، چه بسا برخی از پرچم‌داران نیز تنها 8 گیگابایت رم دارند.

بر این اساس وجود مدل 12 گیگابایتی شاید اضافه و در عمل به درد نخور باشد، ولی خب هیچ‌وقت نمی‌توان به گزینه‌های اضافه ایراد خاصی را وارد کرد. اگر دنبال بهترین گزینه در بخش رم هستید، مدل 256 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت رم با هزینه کم‌تر پیشنهاد من خواهد بود.

ارتباطات و سنسورها

گوشی A35 هم از 4G و هم از 5G پشتیبانی می‌کند و با پشتیبانی تقریبا تمام کانال‌های ارتباطاتی آن‌ها تلاش می‌کند تا آنتن‌دهی بهتری را داشته باشد. باید امیدوار باشیم که لااقل تا پایان عمر 5 ساله این گوشی 5G تا حد خوبی در کشورمان پشتیبانی بشود!

آنتن دوگانه وای‌فای این گوشی از استانداردهای 802.11a/b/g/n/ac/6 پشتیبانی ‌می‌کند که هیچ کم و کاستی خاصی را در خود جا نداده است. بلوتوث پشتیبانی شده در این گوشی نیز نسخه 5.3 است.

بررسی گلکسی A35

برای موقعیت‌یابی از سرویس‌هایی نظیر ALILEO ،GLONASS ،BDS و QZSS پشتیبانی شده تا در هر شرایط و موقعیتی، مکان‌یابی شما به بهترین شکل صورت گیرد.

در بخش سنسور‌ها سامسونگ مجموعه نسبتا معقولی را برای A35 انتخاب کرده که شامل حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما می‌شود. سنجش مجاورت نیز بدون حضور حسگر اختصاصی انجام می‌شود.

نقد و بررسی گلکسی A35 – دوربین

بزرگ‌ترین تفاوتی که نسبت با نسل قبل روی برگه مشخصات دیده می‌شود دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به جای 48 مگاپیکسل است که نشان‌گر تفاوت انقلابی میان دو گوشی نیست.

  • دوربین 50 مگاپیکسلی، لنز واید، دریچه دیافراگم F/1.8
  • دوربین 10 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید فوکوس ثابت، دریچه دیافراگم F/2.2 با زاویه دید 123 درجه‌ای
  • دوربین 5 مگاپیکسلی، لنز ماکرو فوکوس ثابت، دریچه دیافراگم F/2.4

دو ایراد بزرگ دوربین‌های گوشی از روی مشخصات آن‌ها نیز پیدا می‌شود و آن هم فوکوس ثابت بودن دو دوربین گوشی است. هم دوربین ماکرو و هم دوربین اولترا واید از فوکوس ثابت اسنفاده می‌کنند و شما نمی‌توانید هنگام عکس‌برداری تغییری در آن‌ها ایجاد کنید.

بررسی گلکسی A35

فوکوس ثابت بودن این دو دوربین به این معناست که در هر شرایطی تنها در یک فاصله مشخصی از سوژه می‌توانید از آن عکس بگیرید و هر فاصله دیگری باعث تار افتادن سوژه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که دوربین اصلی که اکثر مواقع از آن استفاده خواهید کرد، قابلیت فوکوس را دارد.

عکس‌برداری در روز

عملکرد این گوشی در ثبت تصاویر هنگامی که نور کافی باشد، بسیار عالی خواهد بود و شاید بتوان آن را بهتر از رده قیمتی خودش نیز معرفی کرد. رنگ‌ها و وضوح تصویر نسبت به نسل قبل کمی بیشتر نزدیک واقعیت هستند.

A35 عملکرد بسیار خوبی هنگام عکس‌برداری از چهره دارد و تصاویر ثبت شده جزئیات کافی را دارند و پوست‌ آدم‌ها به ویژه، در تصاویر به خوبی ثبت می‌شوند. تنها در بعضی از شرایط ممکن است گوشی به خوبی چهره‌ها را تشخیص ندهد و پردازش‌های لازمه را اعمال نکند.

تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین ماکرو نیز کیفیت و جزئیات لازمه را دارند و تنها ایراد وارده به این دوربین، فوکوس ثابت بودن آن‌هاست. دوربین اولترا واید در میان دیگر دوربین‌های گوشی، عملکرد ضعیف‌تری دارد و نمی‌تواند جزئیات و وضوح بسیار زیادی را در تصاویر ثبت کند و تنها در رده کافی و معمولی قرار می‌گیرد.

به طور کلی کیفیت دوریبن‌های A35 در شرایط نوری کافی، بسیار خوب بوده و نمره بالایی را دریافت می‌کنند.

زوم

سامسونگ در طراحی این گوشی، هیچ لنزی را برای تقویت زوم انتخاب نکرده و تمام گزینه‌های زوم توسط همان دوربین اصلی گرفته می‌شوند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند جزئیات کافی را برای پردازش‌های لازم برای زوم تأمین کند.

تا زوم دو برابری کیفیت تصاویر تا حد خوبی حفظ می‌شوند و حتی تا زوم سه برابری نیز می‌توان برچسب خوب بودن را روی تصاویر خروجی چسباند. فراتر از این زوم‌ها ولی کیفیت تصاویر افت قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

عکس‌برداری در شب

عملکرد دوربین اصلی در محیط‌های کم‌نور بسیار عالی هستند و جزئیات سوژه‌ها به خوبی ثبت می‌شوند. سایه‌ها و نور‌ها به خوبی پردازش می‌شوند و نویز‌های تصویر هم چندان به چشم نمی‌آیند. تنها در بعضی از سناریوها مانند عکس‌برداری از آسمان، نویز‌ها باعث کاهش چشم‌گیر کیفیت عکس خواهند شد.

تقریبا تنها ایرادی که می‌توان در این به بخش به گوشی وارد کرد، مربوط به مدت زمان بسیار طولانی است که گوشی برای ثبت تصاویر نیاز دارد. پردازش‌ها چه در حالت عادی و چه در نایت مود، زمان بسیار زیادی نیاز دارند. در حالت کلی هنگامی که کیفیت تصاویر خوب باشد، خیلی نمی‌توان به این مدت زمان ایراد گرفت. صرفا هنگامی که بخواهید چند عکس را پشت سرهم ثبت کنید، مشکلات متعددی را تجربه خواهید کرد.

فیلم‌برداری

با استفاده از A35 شما می‌توانید فیلم‌هایی با رزولوشن و فریم‌ریت‌های 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080p با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه را ضبط کنید.

به محض این که دکمه رکورد را بزنید و پیش نمایش فیلم را ببینید، قطعا از کیفیت فیلم‌برداری گوشی ناامید خواهید شد که باید بگوییم به دلیل قدرت سخت‌افزاری نسبتا کم، گوشی نمی‌تواند همزمان با ضبط فیلم، آن را نمایش هم بدهد. در اصل کیفیت فیلم‌های ضبط شده بسیار خوب هستند و صرفا پیش نمایش آن‌ها بسیار ضعیف است.

به جز این مورد، ایراد اساسی و بنیادی را نمی‌توان در این رده قیمتی به گوشی A35 وارد کرد و در رده خودش، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

سلفی

دوربین سلفی A35 هیچ کار غیر منتظره‌ای انجام نمی‌دهد و عملکردش دقیقا روی میانگین انتظاراتمان از این رده قیمتی است. کیفیت، جزئیات و وضوح تصاویر در نور کافی بسیار خوب هستند، اما در محیط‌های کم‌نورتر، نویزهای زیادی وارد تصویر می‌شوند و کیفیت عکس را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.

  • دوربین 13 مگاپیکسلی، لنز واید، دریچه دیافراگم F/2.2

تجربه کار با برنامه دوربین

اگر با دوربین هر یک از گوشی‌های سامسونگ کار کرده باشید، دقیقا می‌دانید که حس و حال با دوربین این گوشی نیز چگونه خواهد بود.

بررسی گلکسی A35

چینش اجزای دوربین بسیار مناسب بوده و خود برنامه سرعت نسبتا خوبی دارد. تنها هنگامی که در محیط‌های کم‌نور از دوربین استفاده کنید، سرعت دوربین تا حد کمی آزاردهنده‌ای کاهش می‌یابد.

نقد و بررسی گلکسی A35 – اسپیکر

گوشی A35 مانند بسیاری از گوشی‌های امروزی از اسپیکرهای دوگانه استفاده می‌کند. اسپیکر اصلی در فریم پایینی گوشی کنار درگاه تایپ‌سی قرار گرفته است. اسپیکر دوم کمی بالاتر از دوربین سلفی در شیاری بین فریم و صفحه نمایش قرار گرفته که هم نقش اسپیکر مکالمه و هم نقش اسپیکر اصلی ثانوی را باهم برعهده دارد.

حجم صدا

صدای این دو اسپیکر به میزان کافی بلند است به طوری که در محیط‌های شلوغ هم می‌تواند محتویات صدا را به شما منتقل کند. با وجود این که اسپیکر مکالمه کمی صدای کمتری دارد، بالانس صدا میان این دو اسپیکر به خوبی برقرار شده و عملا انگار صدا به طور مساوی توسط هر دو تولید می‌شود.

دلیل این اتفاق این است که اسپیکر مکالمه صدا را دقیقا به سمت شما ولی اسپیکر اصلی صدا را در جهت دیگری تولید می‌کند. بالانس صدا بین اسپیکرها تنها در صورتی حائز اهمیت می‌شود که هنگام تجربه بازی باشید که از دالبی اتموس یا صدای سه‌بعدی پشتیبانی کند. در این صورت اگر اسپیکری از دیگری قوی‌تر باشد، زوایا به خوبی رعایت نخواهند شد.

کیفیت صدا

صدای تولید شده توسط این اسپیکر دوگانه گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد و تنها در مقایسه با پرچم‌داران کم خواهد آورد. این اسپیکرها هیچ نقص خاصی از خود هنگام تولید فرکانس‌های مختلف صدا نشان نمی‌دهند و عملکرد خوب خود را حفظ خواهند کرد.

همچنین این اسپیکرها بیس مطلوبی دارند تا پکیج کامل و رضایت‌بخش اسپیکرها در A35 تبدیل به یکی از نقاط قوت آن شوند.

نقد و بررسی گلکسی A35 – باتری

یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی وظیفه شارژدهی این گوشی را برعهده گرفته که تنها از طریق کابل 25 واتی شارژ می‌شود. در ادامه هر دو بخش شارژدهی و سرعت شارژ این باتری را بررسی خواهیم کرد.

شارژدهی

عمکلرد این گوشی در شارژدهی بسیار خوب است و به راحتی می‌تواند بسته به میزان استفاده شما از گوشی تا دو روز نیز شارژ خود را حفظ کند.

در تست‌های مختلف این گوشی می‌تواند به مدت 26 ساعت و نیم، تماس صوتی برقرار کند، حدود 10 ساعت و نیم، وب‌گردی انجام دهد، بیش از 13 ساعت و نیم، ویدئو پخش کند و حدود 9 ساعت مشغول اجرای بازی باشد.

این عملکرد خوب به سه دلیل باتری با ظرفیت بالا، قطعات با مصرف برق پایین و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری سامسونگ رخ داده است. همانطور که در اعداد بالا مشاهده می‌کنید، حتما باید شارژدهی بسیار خوب این باتری را به نقاط قوت گوشی اضافه کنیم.

سرعت شارژ

هنگام شارژ این گوشی، هیچ گزینه بی‌سیمی در اختیار شما نیست و تنها باید از کابل آن هم تا 25 وات استفاده کنید. این گوشی در مدت 15 دقیقه اتصال به شارژر، از صفر تا 26 درصد، ذر مدت 30 دقیقه تا 52 درصد شارژ خواهد شد. برای شارژ کامل گوشی از 0 تا 100 درصد باید یک ساعت و 26 دقیقه آن را به شارژ متصل کنید.

توجه داشته باشید که این اعداد با استفاده از شارژر رسمی سامسونگ به دست آمده است. شارژرهای سامسونگ با استفاده از فن‌آوری PD/PPS کمی سرعت بیشتری نسبت به دیگر شارژرهای 25 واتی دارد. به همین دلیل بهتر است برای خرید شارژر سراغ مدل‌های رسمی این شرکت بروید.

این اعداد به خودی خود، اعداد خوبی هستند ولی در هنگام مقایسه با رقیبان چینی‌ خود، چند نسل عقب می‌مانند. برخی از گوشی‌های شیائومی با قیمت‌های ارزان‌تر (و با ظرفیت 5100 میلی‌آمپرساعتی) در نیم ساعت تا 83 درصد شارژ می‌شوند!

گلکسی A35 در مقایسه با گوشی‌های A34 و A54

همانطور که از تیتر مقاله پیداست و خود مقاله آن را تائید می‌کند، A35 اکثر ویژگی‌ها و قطعات خود را از A34 و A54 به ارث برده و در حقیقت پلی است میان این دو گوشی و در بخش‌های کمی سراغ چیز‌های جدیدی می‌رود.

بررسی گلکسی A35

از همین جهت، در این بخش از مقاله قصد داریم تا کمی خلاصه این گوشی‌ها را با خود A35 مقایسه کنیم.

مقایسه با A34

تفاوت‌های میان دو گوشی A34 و A35 به اندازه‌ای کافی هستند که دیگر خرید گوشی A34 را پیشنهاد نکنیم و A35 را جانشین موفق آن معرفی کنیم. از طرف دیگر اما این تفاوت‌ها اصلا به قدری بزرگ نیستند که دارندگان فعلی A34 نیاز خاصی به ارتقا پیدا کنند.

A35 از متریال بهتری ساخته شده و از کیفیت ساخت به مراتب‌ بهتری برخوردار است. همچنین در بخش‌های تراشه و دوربین اصلی شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی هستیم.

مقایسه با A54

در حالت کلی A35 میان دو گوشی دیگر، بیشتر به A54 نزدیک است که چندان هم جای تعجبی ندارد چرا که اگر شباهت‌ها بیشتر سمت A34 بود، آنگاه این گوشی جدید ارزش خرید به مراتب کمتری را ارائه می‌کرد. به طوری کلی تفاوت‌های بین دو گوشی بسیار کم است.

با وجود تراشه یکسان میان این دو گوشی، عملکرد A35 به مقادیر بسیار کمی از A54 بهتر است. صفحه نمایش A54 به طوری کلی بهتر بوده اما محافظ صفحه A35 بهتر است. دوربین‌های A35 هم به اندازه گوشی دیگر خوب نیستند.

در نهایت با وجود این که شاید A54 کمی گوشی بهتر باشد، به شخصه کمی به سمت A35 متمایل‌تر هستم چرا که یک سال از عمر A54 گذشته و یک سال از پشتیبانی‌های نرم‌افزاری‌ آن صرف شده است. همچنین اختلاف قیمتی میان این دو گوشی تا حد زیادی توسط برتری‌های جزئی توجیه نمی‌شود.

با این حال برای بسیاری از افراد شاید خریدن گوشی بهتر یعنی A54 گزینه بهتری باشد.

نقد و بررسی گلکسی A35 – جمع‌بندی

گوشی A35 نقاط قوت بسیار زیادی دارد و تقریبا تمام مسائل مهم در یک گوشی را به بهترین شکل انجام داده و نقص خاصی را در خود جا نداده است. سه تا از نقاط ضعف آن همچون مقاومت کم بدنه و لیز بودن آن، تنها با استفاده از یک قاب به سادگی برطرف می‌شود و نقطه ضعف آخر نیز با چند دقیقه وقت اضافه توسط کاربر قابل حل است.

سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر عالی و دوربین‌های خوب، عملا مهم‌ترین نکات خرید یک گوشی برای اکثر کاربران است. به همین دلیل A35 به خوبی می‌تواند در این رده قیمتی خود را یک رقیب جدی برای دیگر گوشی‌ها اعلام کند.

نقد و بررسی گلکسی A35 – نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف
شارژدهی بسیار عالی مدیریت دما و گرما بی‌نقص

نمایشگر‌ عالی

دوربین‌های خوب

عملکرد خوب اسپیکرها

محافظ صفحه نمایش

سخت افزار قدرتمند

فریم پلاستیکی

لیز بودن بدنه

بدنه پشتی بدون محافظ


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانگ فنگ iX5 / بهمن خودرو دیگنیتی؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات احتمالی