لیبرمن خواهان استعفای نتانیاهو، گالانت و هالیوی شد


لیبرمن خواهان استعفای نتانیاهو، گالانت و هالیوی شد

با تشدید شکاف ها و اختلافات در ساختار سیاسی - نظامی رژیم صهیونیستی، «آویگدور لیبرمن» از وزیران سابق این رژیم و رئیس کنونی حزب موسوم به «اسرائیل بیتنا» خواهان استعفای نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش شد.

آویگدور لیبرمن رئیس حزب صهیونیستی « اسرائیل بیتنا» امروز یکشنبه گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتسی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی باید استعفا دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: باید یک کابینه صهیونیستی فراگیر تشکیل شود.

لیبرمن گفت که یک فراکسیون بزرگ در کنست (پارلمان) تشکیل خواهد داد.

فشارها در سطح سیاسی و نظامی بر کابینه ارتش رژیم صهیونیستی در پی درجا زدن در جنگ علیه نوار غزه و ناتوانی در آزاد کردن اسیران صهیونیست افزایش یافته است. «یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت: ما باید به کابینه نتانیاهو پایان دهیم و از شر آن خلاص شویم.

لاپید در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس با تکرار درخواست خود از بنی گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای استعفا از این شورا نوشت: از گانتس و آیزنکوت (دیگر عضو شورای جنگ) می‌خواهم که این کابینه را ترک کنند.

لیبرمن خواهان استعفای نتانیاهو، گالانت و هالیوی شد

وی پیش‌بینی کرد: کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و کابینه جدید تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر، بنی گانتس شنبه شب اعلام کرد تا ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخص جنگ را ارایه کند.

نتانیاهو نیز شنبه شب به تهدید و شروط گانتس واکنش نشان داد و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: موضع نخست وزیر در مورد این سه مسأله کاملاً واضح است. او مصمم به نابودی گردان‌های حماس و مخالف ورود تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...