نقدها و نظرهای رهبر معظم انقلاب درباره رمان‌های خارجی


نقدها و نظرهای رهبر معظم انقلاب درباره رمان‌های خارجی

معاون بین‌الملل موسسه انقلاب اسلامی گفت: کتاب «رمان خوانی با شوق» شامل نقدها و نظرهای رهبر معظم انقلاب درباره رمان‌های خارجی به کوشش محمدحسن مقیسه به زودی منتشر می‌شود. این کتاب به زبان‌های روسی، انگلیسی و فرانسوی نیز ترجمه خواهد شد.

نقدها و نظرهای رهبر معظم انقلاب درباره رمان‌های خارجی

به گزارش ایران اکونومیست، محمد اخگری با اعلام این خبر افزود: این کتاب به کوشش دکتر محمد حسن مقیسه در سه فصل پژوهش، تدوین و ویراسته شده است. در فصل اول، نویسنده به اصول کلی داستان نویسی اشاره کرده است. در فصل دوم، ویژگی‌های نویسندگی و بایسته‌های یک نوشته خوب ادبی از نگاه رهبر معظّم انقلاب اسلامی روایت شده که در واقع تراز کار نویسندگی را از نگاه ایشان بیان می‌کند که برای جوانان مشتاق، بسیار کاربردی خواهد بود و در فصل سوم، به معرفی و تشریح رمان‌های خارجی می‌پردازد که حضرت آیت الله خامنه‌ای آنها را در طول سالیان گذشته، و چه بسا از دوره نوجوانی‌شان خوانده‌اند. آنچه این بخش را از دو قسمت قبلی متمایز می‌گرداند، تحلیل‌هایی است که رهبری از هر یک از کتبی که خوانده‌اند ارائه داه‌اند و در واقع نمایی از جهانبینی و دیدگاه ادبی ایشان است.


وی اظهار کرد: ترجمه‌های انگلیسی، روسی و فرانسوی این کتاب نیز در راه است و امیدوارم در سال جاری به پایان برسد و در سال آینده شاهد رونمایی از آنها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشیم. در نمایشگاه امسال کتاب ترجمه کتاب «فلسطین» رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان‌های اردو و کردی، تفاسیر ده جلدی قرآن به زبان عربی و ترجمه کتاب «خون دلی که لعل شد» به زبان‌های پشتو و سوئدی و کتاب «طوفان الاقصی» به زبانهای انگلیسی، عربی، اردو، هندی، روسی، فرانسوی و اسپانیایی منتشر و رونمایی شد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مجری مناظرات انتخاباتی چه کسی است؟