برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان/اصفهان به سیزده هزار کلاس درس نیاز دارد


به گزارش رکنا از اصفهان؛ مجتبی ملااحمدی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان اظهار کرد: این مجمع که از سال ۱۳۷۸ تاسیس شده، تاکنون بالای ده هزار کلاس ایجاد کرده اند که تحویل اموزش و پرورش...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مجتبی ملااحمدی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان اظهار کرد: این مجمع که از سال ۱۳۷۸ تاسیس شده، تاکنون بالای ده هزار کلاس ایجاد کرده اند که تحویل اموزش و پرورش شده است.

ملااحمدی، به هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی توافق شده توسط خیرین مدرسه ساز در بیست و پنجمین جشنواره استان اصفهان گفت: تاکنون تعدادی از این تعهدات در حال ساخت و تعدادی در آستانه آغاز عملیات اجرایی هستند.

وی از سرمایه اجتماعی بعنوان شاخصه ی بارز مجمع خیرین مدرسه ساز یاد کرد و گفت: به برکت حضور خیرین، امروز شاهد جلب اعتماد عمومی نسبت به این نهاد مقدس هستیم.

نوسازی5رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان رویکرد های نوین جذب مشارکت را از محورهای بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز معرفی کرد و گفت : برای این جشنواره بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه خیر ساز پیش بینی شده است.

وی به انعقاد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی برای تجهیز هنرستان ها در این جشنواره اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد خیرین مدرسه ساز استان عضو اتاق بازرگانی هستند که برای افزایش کمی و کیفی پروژه های مورد نیاز عمرانی ، برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها و ریزساخت های نرم افزاری یاری کنند.

وی تصریح کرد: بنا داریم صد هنرستان، صد واحد صنعتی در کنار هم ایجاد کنیم.

ملااحمدی از مسوولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی بعنوان رویکرد جدی جشنواره اتی دانست و گفت: امروز نیاز جدی در مدرسه سازی و مدرسه یاری برای صنایع بویژه صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی مشهود است

وی افزود: فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان ، مشارکت خوبی در مدرسه سازی داشته اند.

نوسازی1ملااحمدی در ادامه به ضرورت تغییر و به روز رسانی رویکرد جلب مشارکت مجمع خیرین اشاره کرددو گفت: با توجه به هزینه سنگین مدرسه سازی، نیازمند شیوه های جدید جذب مشارکت هستیم که یکی از راهکارهای مورد نظر این مجمع، مدارس چند خیری ، یا مدارس نیک اندیشان می باشد که تاکنون ۳۴ مدرسه چند خیری در استان در حال ساخت است.

وی از تحقق عدالت آموزشی بعنوان رویکرد جدی و جدید مجمع خیرین مدرسه ساز یاد کرد و گفت: برابر سیاست های برنامه ای کشور و سند تحول آموزش و پرورش، مطابق با قانون نصیب برابر اموزشی و عداالت اموزشی حرکت میکنیم .

وی در ادامه به ایجاد کمیسیون مدرسه یاری در مجمع خیرین مدرسه ساز کشور و استان اصفهان اشاره کرد و افزود: هم افزایی و شناسایی نقاط ضعف و قوت آموزشی و عمرانی از مهمترین وظایف این کمیسیون است .‌

ملااحمدی از طرح خشت به خشت تا بهشت ، بعنوان طرح ویژه این مجمع در استان اصفهان یاد کرد و گفت : در اجرای این طرح هر خانواده حداقل ده هزار تومان برای ترویج امر خیر مدرسه سازی کمک می کند.

نوسازی 3ملااحمدی در پایان به فرسودگی بسیاری از مدارس استان اشاره کرد و گفت: استان اصفهان هم اکنون به سیزده هزار کلاس درس نیاز دارد که حمایت و مشارکت خیرین بیش از پیش ضرورت دارد.

نوسازی 2محمد رضا ابراهیمی مدیرکل اموزش و پرورش استان در این نشست خبری با تاکید بر تنوع بخشی فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز خواستار اهتمام بیشتر مشارکت مردم در ابعاد مختلف اقتصادی در مدرسه سازی شد .

مهندس فتحی ، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان نیز در این نشست، به ۴۲۵ پروژه در حال احداث در سطح استان اشاره کرد که ۸۳ درصد این پروژه ها را خیرین متقبل شده اند

نوسازی4وی افزود: در برنامه هفتم و بودجه سالیانه اعتبارات خوبی برای نوسازی و تجهیز مدلرس دیده شده است .

فتحی افزود: تقدیر از مادران شهدای نیکوکار مدرسه ساز و تجلیل از فارع التحصیلان نخبه که دوران دانش آموزی را در مدارس خیر ساز گذرانده اند از برنامه های جنبی جشنواره بیست و ششم خیرین مدرسه ساز استان اصفهان می باشد.

اصفهان/ بهمن راعی


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...