آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی


آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی

آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعیتوسط ادمین / اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه میزگرد «هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت» در جریان برگزاری سی و دومین...

آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه
میزگرد «هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت» در جریان برگزاری سی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، برگزار شد و ایرانسل به بهره‌وری بیشتر از هوش مصنوعی در صنعت و کسب و کارها تأکید کرد.

این میزگرد، عصر دومین روز برگزاری سی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، چهارشنبه ۲۶ اردبیهشت‌ماه ۱۴۰۳، با حضور دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل، دکتر رضا کاظمی معاون راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی تحقیق و توسعه همراه اول، دکتر محمدباقر منهاج استاد دانشگاه امیرکبیر، پروفسور علی‌اکبر جلالی استاد مهمان دانشگاه مریلند، دکتر محمدشهرام معین دانشیار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر میرمهدی استاد دانشگاه و مهندس مظفرپور کارشناس فناوری اطلاعات و جمعی از فعالان صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات و دانشجویان در سالن کنفرانس دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر، برگزار شد.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل در این میزگرد، به استفاده و بهره‌وری ایرانسل از هوش مصنوعی در صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و گفت: روزانه با اخبار و اطلاعاتی درباره هوش مصنوعی، تأثیرات آن و سرمایه‌گذاری‌هایی که شده است مواجه، هستیم. برای استفاده از حداقل مزایای هوش مصنوعی و شتاب‌دهی به آن در صنعت، نیاز به فرهنگ‌سازی، شناخت نیازها به صورت واقعی در حوزه‌ها، شناخت مهارت‌های مورد نیاز و استقرار آن در سازمان‌ها و صنعت و استفاده از نیروی انسانی متخصص داریم.

وی افزود: یکی از بزر‌گترین و مهم‌ترین استفاده‌های هوش مصنوعی در صنعت تلکام، بهره‌وری از آن در موضوع دیتا است و برای مجموعه‌هایی که دیتای بیشتری دارند، استفاده از هوش مصنوعی، بهره‌وری بیشتری نسبت به دیگر سازمان‌ها دارد. موضوع مهم بعدی برای استفاده از هوش مصنوعی در صنعت، موضوع امنیت داده‌ها و پلتفرم‌ها است. در ایرانسل نیز، پروژه‌های در حوزه هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای عملیاتی شرکت در بخش‌های شبکه، بازاریابی و ارتباط با مشتریان تعریف شده است تا پس از فرهنگ‌سازی و آموزش درست، زمینه‌ استفاده و بهره‌وری بیشتر از هوش مصنوعی فراهم شود.

بولوردی ادامه داد: در مجموعه ایرانسل لبز، آزمایشگاه هوش مصنوعی راه‌اندازی شده است که علاوه بر بخش تحقیق و توسعه، برای پیشرفت بیشتر و استفاده بهینه از هوش مصنوعی، از توان استارتاپ‌ها و حمایت از آنها، اقدامات لازم به صورت متمرکز انجام شود. همچنین در بخش بازاریابیِ ایرانسل نیز پروژه‌هایی تعریف شده است که با استفاده از داده‌های موجود، برگزاری کمپین‌ها و تبلیغات، هوشمند شده و برای هر فرد به شکل اختصاصی تعریف شود.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل با اشاره به همکاری با سایر سازمان‌ها برای بهینه‌سازی هوش مصنوعی، تأکید کرد: در کنار راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی هوش مصنوعی در ایرانسل، همواره مشارکت با دانشگاه‌ها و تعریف آزمایشگاه‌های مشترک و ایجاد زیرساختی برای استفاده دانشجویان، استادان و شرکت‌های دانش‌بنیان، از جمله مهمترین برنامه‌های ایرانسل است. با توجه به داده‌های موجود که بسیاری از آنها دیتاهای اختصاصی هستند، ایرانسل می‌تواند به متخصصین و استارتاپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی، برای ایجاد سرویس‌ها و پلتفرم‌ها همکاری کند.

سی و دومین کنفرانس مهندسی برق ایران، امسال نیز همچون دوره گذشته، با مشارکت و حضور ایرانسل به عنوان حامی اصلی، برگزار شد و ایرانسل در این کنفرانس، از 25 تا 27 اردبیهشت 1403، به انتقال تجربه‌های خود درباره پیشتازی در زمینه‌هایی همچون راه‌اندازی 5G و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات پرداخت.

این کنفرانس در محورهای الکترونیک، قدرت، کنترل، صنعت برق، کامپیوتر، مخابرات و مهندسی پزشکی، توسط انجمن علوم مهندسی برق ایران و دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه امیرکبیر، برگزار شد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و نخستین ارائه‌دهنده 5Gدر ایران، با هدف شناسایی و تشویق ایده‌های نوآورانه در صنعت برق و ارتباطات، بحث و تبادل نظر و انتقال تجربه در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین تلفن‌همراه، ارائه خدمات زندگی هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا، تجربه‌های راه‌اندازی مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه ایرانسل (ایرانسل‌لبز) و فعالیت در زمینه نوآوری و آموزش و ارائه مزیت‌ها و توانمندی‌های خود برای جذب فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاهی، در این کنفرانس حضور داشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کتاب بخرید، هم آنلاین هم با تخفیف!