پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 31 اردیبهشت 1403 / بازار طلا در فاز احتیاط قرار گرفت


پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 31 اردیبهشت 1403 / بازار طلا در فاز احتیاط قرار گرفت

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته روند متوازنی نداشت. قیمت طلا و سکه امامی افزایشی شد و قیمت برخی قطعات سکه کاهش پیدا کرد. اعتصاب طلافروشان که بیش از دو هفته است ادامه دارد روند بازار طلا را به هم ریخته است. با این حال به نظر می‌‌رسد بازار طلا و سکه هم در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر اخبار سانحه بالگرد رئیس‌جمهوری قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز یکشنبه روند متوازنی نداشت. هرچند تلرانس قیمتی در این بازار چندان قابل توجه نبود، اما سکه امامی را که روز شنبه به کانال ۳۹ میلیونی برگشته بود بار دیگر در کانال ۴۰ میلیون تومانی قرار داد.

Screenshot 2024-05-19 at 5.26.00 PM

اعتصاب بازار طلا در پی اجرای سامانه جامع تجارت بیش از دو هفته است که ادامه دارد و همین موضوع بازار طلا را در رکود قرار داده است؛ این در حالی است که روز یکشنبه جلسه اضطراری درباره اعتراضات با حضور معاون وزیر صمت و فرمانده انتظامی تهران برگزار شد تا در صورتی که مغازه‌ها بازگشایی نشدند، نیروی انتظامی حق ورود به موضوع را داشته باشند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز یکشنبه رشد کرد و دوباره در کانال هشتم کریدور پنجم نشست. این روند تحت تاثیر اخبار سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهوری طی شد. به این ترتیب به نظر می‌رسد معاملات بازار طلا و سکه در روز دوشنبه نیز تحت تاثیر رشد قیمت دلار و سانحه بالگرد رئیس‌جمهوری انجام شود. در همین حال همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت اونس جهانی طلا نیز اثر خود را بر بازار خواهد گذاشت.

نقره گران شد

گفتنی است بازارهای جهانی روز یکشنبه در تعطیلات پایانی هفته قرار دارند و اونس جهانی طلا روی رقم ۲۴۱۴ دلاری و اونس جهانی نقره روی رقم ۳۱ دلار و ۴۹ سنتی ثابت است. قیمت هر گرم نقره در بازار داخلی با رقم ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومانی معامله می‌شود و نسبت به روز شنبه ۶۴۰ تومان رشد کرد.

سکه امامی ۵۰۰ هزار تومان گران شد

قیمت سکه امامی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت با رشد ۵۱۷ هزار تومانی بازگشایی شد و روی رقم ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد. سکه‌ بهار با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، روی رقم ۳۷ میلیون و ۱۹۰ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است قیمت نیم‌‌‌سکه رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت و قیمت ربع‌سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. این قطعات به‌ترتیب با رقم‌های ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی با رقم ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله و ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد.

حباب سکه بهار ۹۰۰ هزار تومان ریخت

قیمت طلا در دومین روز معاملاتی هفته افزایش پیدا کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۵۳۲ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۸۵۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۱ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۸۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در تمام قطعات به غیر از ربع‌سکه کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۱۸۱ هزار تومان، سکه بهار ۸۹۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۸۲ هزار تومان کاهش داشت. حباب ربع سکه ۳۴ هزار تومان افزایش یافت

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت طلا آبشده نقدی، امروز 13 خرداد 1403