نگرانی آمریکا از توان دریایی چین / ادعای جاسوسی صحت دارد؟


نگرانی آمریکا از توان دریایی چین / ادعای جاسوسی صحت دارد؟

اقتصادنیوز: مقامات آمریکایی نگران این هستند که شرکت‌های چینی که به کابل‌های اینترنت اقیانوس آرام دسترسی دارند، از این فرصت برای جاسوسی از ایالات متحده استفاده کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گزارش داد واشنگتن فکر می‌کند کشتی‌های تعمیراتی چین از کابل‌های فیبر نوری در اقیانوس آرام برای جاسوسی استفاده می‌کند.

وال‌استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که مقامات واشنگتن این نگرانی را با شرکت‌های بزرگ آمریکایی، از جمله گوگل و متا مالک بخشی از این کابل‌ها هستند، در میان گذاشته‌اند.

در این گزارش آمده است مقامات ایالات متحده بیم آن دارند که کشتی‌های شرکت‌های خارجی که با کارکرد این کابل‌های اینترنتی سر و کار دارند، ممکن است جریان داده‌ها را رهگیری کرده، از ارتباطات نظامی آمریکا جاسوسی کرده یا اقدام به سرقت دارایی‌های معنوی کنند.

بنا بر گزارش‌ها، این نگرانی‌ها ناشی از سوءظن وزارت خارجه آمریکا نسبت به شرکت چینی «اس.بی. سابمرین سیستمز» است که در تعمیر کابل‌های دریایی بین‌المللی نقش دارد. واشنگتن احتمال می‌دهد که این شرکت موقعیت مکانی شناورهای خود را به‌صورت عامدانه از فرکانس‌های رادیویی و ماهواره‌ای پنهان کند.

ادعای آمریکا درباره جاسوسی دریایی چین نقشه کابل‌های فیبر نوری در اقیانوس آرام

به گزارش وال‌استریت ژورنال، مقامات آمریکا مدعی هستند تجهیزات این شرکت چینی در نقاطی از جمله سواحل تایوان و اندونزی به‌طور دوره‌ای از صفحات رادار محو شده‌اند.

پیش‌تر نیز در ماه مارس، کنگره آمریکا تحقیقات هشت‌ماهه خود را در مسئله‌ای مرتبط با جاسوسی ادعایی چین منتشر کرد. کنگره مدعی شد در جرثقیل‌های چینی که در بندرهای آمریکا استفاده می‌شوند، سامانه‌های ارتباطی مانند مودم اینترنت تعبیه شده که کارکرد آن‌ها مشخص نیست و واشنگتن به احتمال جاسوسی مشکوک است.

این در حالی است که پکن بارها اتهامات واشنگتن در این مورد را رد کرده و از آمریکا خواسته به انتشار اطلاعات نادرست و دامن‌زدن به این «پارانویا» پایان دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نامه گمرک به سازمان توسعه تجارت برای رفع ابهام واردات آیفون