امدادگران از همه مسیر‌ها در حال جست‌وجو هستند/ استان‌های معین فراخوانده شدند


امدادگران از همه مسیر‌ها در حال جست‌وجو هستند/ استان‌های معین فراخوانده شدند

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اکنون امدادگران این جمعیت با ۴۰ تیم واکنش سریع همه مسیر‌ها را برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان در حال جست‌وجو هستند به همین منظور تیم‌های واکنش سریع و امدادگر استان‌های معین نیز فراخوانده شدند.

پیرحسین کولیوند عصر یکشنبه در گفت و گویی درباره آخرین تلاش‌های برای امدادرسانی به بالگرد حامل رئیس جمهور اظهار داشت: ۴۰ تیم واکنش سریع در حال بررسی هستند و منطقه را پایش می‌کنیم با توجه به نشانه‌هایی که در منطقه داریم شرایط جوی بسیار نامساعد و سخت گذر است، اما با تمام تلاش اقدامات جست وجو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای جست وجو از پهپاد استفاده کردیم، اما با توجه به شرایط جوی هوا امکان جست و جوی هوایی وجود ندارد به همین منظور از طریق نیرو‌های واکنش سریع در حال جست و جو منطقه هستیم.

کولیوند اضافه کرد: این منطقه یک منطقه کوهستانی سخت گذر است و تا تبریز ۲ ساعت فاصله دارد، اما امدادگران از تمام مسیر‌ها با حضور ۴۰ تیم عملیات جست و جو را انجام می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: به همین منظور از استان‌های معین نیرو‌هایی را در نظر گرفته‌ایم. در حال حاضر این عملیات جست و جو حدود سه ساعت در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر عصر امروز به همراه بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات برای بازدید از روند جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان عازم تبریز شدند.

اعزام ۸ آمبولانس به محل وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور/ امکان امداد هوایی وجود ندارد

سخنگوی اورژانس کشور از اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به منطقه وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس جمهور خبر داد و گفت: به دلیل مه شدید امکان امداد هوایی وجود ندارد.

بابک یکتاپرست عصر یکشنبه در گفتگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت اعزام تیم‌های امدادی به ورزقان در آذربایجان شرقی اظهار داشت: از زمان اعلام‌وقوع سانحه تیم‌های امدادی اورژانس شامل تکنسین و پزشک به محل اعزام شدند و اکنون در محل اعلام حادثه حضور دارند. ۸ دستگاه آمبولانس به ورزقان اعزام شده است.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در توضیحاتی از جزئیات وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور گفت: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند، اما به دلیل شرایط سخت آب و هوایی، ممکن است تا زمان رسیدن به بالگرد کمی زمان نیاز باشد.

وی ادامه داد: پس از افتتاح سد قیز قلعه‌سی که با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان، رئیس جمهور با همراهان خود با چند بالگرد در حال بازگشت از منطقه بود که یکی از بالگرد‌ها به دلیل شرایط بد جوی ناچار به فرود سخت می‌شود.

وحیدی افزود: گروه‌های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند، ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است تا رسیدن به منطقه نیاز به زمان باشد، کار‌ها در دست کنترل است گروه‌های امدادی در حال انجام کار‌ها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا تماسی با همراهان رئیس جمهور برقرار شده است، گفت: ارتباط با همراهان بوده، ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه‌های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مخوف‌ترین قاتل سریالی کانادا توسط هم‌بندش به قتل رسید