طالبان: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم


طالبان: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان با انتشار پیامی نوشت: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم.

حکومت سرپرستی افغانستان (طالبان) اعلام کرد که در پی سانحه برای بالگرد سید ابراهیم رئیسی و هیات همراهش در کنار حکومت و ملت برادر و همسایه ایران قرار دارد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه حکومت سرپرستی افغانستان در شبکه ایکس نوشت: گزارش‌هایی پیرامون سرنوشت هلیکوپتر «جلالت مآب ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، آقای حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه» و تعدادی همراهانشان را با بیم و امید دنبال می‌نماید و اظهار امیدواری می‌نماییم که گروه‌های نجات بتوانند ‏موفقانه آقای رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان‌شان را نجات دهند.

بر اساس گزارش ایراف در ادامه این پیام آمده است: «امارت اسلامی افغانستان در این وضعیت دشوار در کنار حکومت و ملت برادر و همسایه ایران قرار دارد و امیدواریم اتفاقی ناخوشایندی صورت نگرفته باشد».

بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

رئیس‌جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شکنجه عکاس ایرانی در کنسولگری طالبان در مشهد