تیم آرتتا نایب قهرمان شد/ آرسنال 2-1 اورتون: چه برد غم انگیزی!


تیم آرتتا نایب قهرمان شد/ آرسنال 2-1 اورتون: چه برد غم انگیزی!

آرسنال در بازی هفته پایانی لیگ برتر انگلیس اورتون را 2-1 شکست داد و نایب قهرمان شد.

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در بازی هفته سی و هشتم و پایانی لیگ برتر انگلیس امروز از اورتون میزبانی کرد و با وجود برتری با نتیجه 2-1 در این بازی حساس، به عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست پیدا نکردند.

آرسنال که چندین هفته در رقابت با منچسترسیتی به صدر جدول رده بندی صعود می‌کرد و یا در رده دوم حضور داشت، با امید به کسب عنوان قهرمانی وارد این بازی شد.

قبل از شروع این بازی سیتی 88 امتیازی بود و آرسنال هم 86 امتیاز داشت. شاگردان میکل آرتتا به غیر از تلاش برای برد در این بازی امید داشتند که سیتی در بازی همزمان حداقل یک امتیاز از دست بدهد.

آرسنال بازی را خوب آغاز کرده بود و در دقیقه 7 اولین موقعیت خطرناک را روی دروازه حریفش ایجاد کرد که ضربه سر تاکه‌هیرو تومیاسو روی ارسال دکلان رایس با فاصله کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

اولین خطر جدی روی ضربه داخل چارچوب اورتون در دقیقه 15 رقم خورد که جوردن پیکفورد موفق شد ضربه خطرناک گابریل مارتینلی را با یک واکنش دیدنی مهار کند.

2023737

آرسنال بازی را هجومی دنبال می‌کرد و ضربه سر مارتینلی در دقیقه 23 توسط اشلی یانگ دفع شد که نزدیک به تیرک عمودی ایستاده بود و نگذاشت این ضربه دروازه اورتون را باز کند.

ادریسا گه‌یه در دقیقه 30 اولین موقعیت جدی اورتون را رقم زد که از سمت چپ نفوذ کرد و ضربه او را داوید رایا دفع کرد. گه‌یه روی ریباند شانس گلزنی مجدد داشت که ضربه او دوباره مهار شد.

آرسنال کمی از فشار روی دروازه حریف کم کرده بود که موجب شد اورتون از لاک دفاعی بیرون آمده و بیشتر از میزبان به فکر گلزنی باشد. روی یک اتفاق این اورتون بود که گل اول را به ثمر رساند.

2023736

در دقیقه 40 گه‌یه پشت ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه جریمه ایستاد و ضربه پای راست او پس از برخورد با به سر دکلان رایس تغییر مسیر داد تا داوید رایا را غافلگیر کرده و وارد دروازه شود.

آرسنال با این گل غافلگیر نشد و اتفاقا خیلی زود بازی را به تساوی کشاند. تومیاسو در نزدیکی محوطه جریمه پاس عرضی مارتین اودگارد را با ضربه زمینی پای راست به گوشه دروازه اورتون فرستاد و کار را در دقیقه 43 به تساوی کشاند.

2023735

در نیمه اول این بازی که منچسترسیتی با نتیجه 2-1 از وستهام جلو افتاده بود، آرسنال به تساوی رضایت داد. بازی در نیمه دوم متعادل دنبال شد و اورتون سعی داشت از ضدحملات استفاده کند که به همین دلیل مانند اغلب دقایق نیمه اول در لاک دفاعی فرو رفته بود.

آرسنال در دقیقه 58 یک تعویض اجباری انجام داد که گابریل مالاگائش به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد تا الکساندر زینچنکو به جای او وارد زمین شود. رایا در دقیقه 64 دروازه آرسنال را نجات داد. کالورت لوین با ضربه پرقدرت درون محوطه جریمه دروازه آرسنال را تهدید کرد که بی ثمر بود.

ضربه سر کای هاورتز در دقیقه 66 هم خیلی خطرناک از بالای دروازه اورتون به بیرون رفت. در دقیقه 71 امیل اسمیت رو روی ریباند ضربه بلوکه شده اودگارد شانس گلزنی داشت که گه‌یه این توپ را از نزدیکی خط دروازه دور کرد.

بهترین فرصت آرسنال برای گل دوم در دقیقه 83 رقم خورد که ضربه اسمیت رو روی پاس مارتینلی به تیرک برخورد کرد و بلوکه شد. فشار روی دروازه اورتون ادامه یافت تا اینکه توپچی‌ها بالاخره در دقیقه 89 به گل رسیدند.

2023734

روی توپ‌ربایی دکلان رایس در میانه میدان او توپ را نزدیکی محوطه جریمه به اودگارد پاس داد که پاس نرم او در نزدیکی محوطه جریمه به کای هاورتز رسید و او با یک ضربه ساده توپ را وارد دروازه کرد.

آرسنالی‌ها در بازی همزمان چشم انتظار اقدامی از وستهام بودند که آن‌ها در نیمه دوم یک گل دیگر هم دریافت کرده بودند و در نهایت با نتیجه 3-1 شکست خوردند تا آرسنال علیرغم برد در این بازی حساس به جام نرسد.

آرسنال با این برد 89 امتیازی شد و سیتی هم با 91 امتیازی در رده نخست ایستاد تا برای چهارمین فصل متوالی به عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست پیدا کنند.

2023733

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

احضار ستاره پرسپولیس به‌خاطر پست اینستاگرامی!