5 چیزی که نباید از دستیار صوتی هوشمند بپرسید


5 چیزی که نباید از دستیار صوتی هوشمند بپرسید

ایتنا - اگرچه دستیارهای صوتی مانند سیری یا الکسا اغلب برای چندین کار مانند به روز رسانی آب و هوا یا دستور العمل ها به آنها اعتماد می کنند، استفاده از آنها در شرایط بحرانی ممکن است توصیه نشود.


سوالاتی وجود دارد که نباید از یک دستیار صوتی هوشمند بپرسید. البته شما می‌توانید سوالتان را مطرح کنید اما خودتان را برای پاسخ‌های عجیب و بی‌ربط آماده کنید! مثلا احتمال اینکه به یک اورژانس پزشکی نیاز داشته باشید زیاد نیست اما در همین موارد اندک هم باید از اتکا به سیری یا الکسا برای کمک در چنین سناریوهایی اجتناب شود.

نتایج یک مطالعه اخیر انجام شده توسط محققانی که از دستیاران صوتی در مورد سناریوهای مربوط به ایست قلبی سؤال کردند، اصلا رضایت بخش نبود. جالب توجه است، تنها 9 مورد از 32 دستیار گفتند که لازم است حتما با اورژانس تماس بگیرند، در حالی که بقیه دستیاران صوتی کاربران را برای دستورالعمل‌های CPR (احیای قلبی ریوی) به یک وب سایت هدایت کردند.

موارد زیر وظایفی هستند که باید به طور مستقل مدیریت کنید و از دستیار صوتی هوشمند نپرسید.

1- پزشکی : بهتر است به جای اتکا به سیری، گوگل یا الکسا، مستقیماً با پزشک خود مشورت کنید. برای راهنمایی حرفه‌ای از طریق تلفن با پزشک خود تماس بگیرید.

2- تماس بگیرید و تایید کنید: اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا یک فروشگاه محلی کالایی در انبار دارد یا خیر، شماره تماس را خودتان پیدا کنید.



3- مدیریت پول: در حالی که دستیارهای صوتی با برنامه‌های بانکی یا کارت اعتباری ادغام می‌شوند، نگرانی‌های امنیتی مهمی در مورد داده‌های صوتی وجود دارد.

این امکان وجود دارد که هکرهای حرفه‌ای گوشی شما را هک کنند، صدای شما را ضبط کنند و از آن برای دسترسی به حساب‌های شما استفاده کنند. برای امنیت بیشتر، توصیه می‌شود از طریق وب سایت رسمی یا اپلیکیشن موبایل بانک خود به خدمات بانکی دسترسی داشته باشید.

4- رژیم غذایی: دستیار صوتی می‌تواند در رژیم غذایی به شما کمک کند، مثلا برخی از سوالات مربوط به تغذیه که بی‌خطر هستند و می‌توانید بپرسید، مانند تعداد کالری، میزان قند، چربی یا مقدار پروتئین. اما بهتر است بدانید که انواع خاصی از غذاها و گیاهان وجود دارد که ما نمی‌توانیم آنها را بخوریم. به شما توصیه می‌کنیم که در این زمینه اعتماد زیادی به دستیار صوتی نداشته باشید و برای دریافت یک رژیم غذایی بی‌خطر، به‌جای دستیار صوتی، به پزشک یا متخصص تغذیه اعتماد کنید!

5- مقابله با بحران‌ها: دستیار صوتی هوشمند می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد نزدیک‌ترین پمپ بنزین یا پیش‌بینی آب و هوا در اختیار شما قرار دهد، اما اگر در مضیقه باشید، دستیار مجازی گاهی اوقات به طور جدی با شکست مواجه می‌شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانگ فنگ iX5 / بهمن خودرو دیگنیتی؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات احتمالی