پیام رئیس اقلیم کردستان عراق در پی حادثه بالگرد رئیسی


پیام رئیس اقلیم کردستان عراق در پی حادثه بالگرد رئیسی

اقتصادنیوز: رئیس اقلیم کردستان عراق نسبت به بروز حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «نیچروان بارزانی» که حدود ۲ هفته پیش به تهران سفر و با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه دیدار کرده بود، در شبکه اجتماعی ایکس در مورد حادثه رخ داده برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور نوشت: «من با نگرانی عمیق اخبار حادثه برای بالگرد ریاست‌جمهوری ایران را دنبال می‌کنم. از خدا می‌خواهم که آن‌ها و یارانشان را سالم نگه دارد و برایشان دعا می‌کنیم».

خبر مرتبط
واکنش گوترش به حادثه بالگرد رئیسی

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل نسبت به حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران واکنش نشان داد.

وی افزود: «فکر ما در این برهه سخت با رهبری و مردم دوست و همسایه ایران است.»

بر اساس این گزارش، بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، عصر امروز در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

رئیس‌جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

«محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره این حادثه اعلام کرد: از نقاط امیدوارکننده وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهوری این است با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و یکی از کادر پرواز ارتباط برقرار شده است که نشان می‌دهد میزان سختی حادثه بالا نبوده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیدا شدن 3 دانشجوی گمشده در افراتخته گلستان + جزییات 7 ساعت عملیات نفسگیر