تراشه‌های کبالت مایکروسافت هفته آینده عرضه خواهد شد


تراشه‌های کبالت مایکروسافت هفته آینده عرضه خواهد شد

ایتنا - مایکروسافت تراشه‌های کبالت 100 سفارشی خود را به عنوان پیش‌نمایش عمومی در کنفرانس بیلد خود در هفته آینده برای مشتریان عرضه خواهد کرد.


اسکات گاتری، معاون اجرایی مایکروسافت در گروه فضای ابری مایکروسافت و هوش مصنوعی، در یک جلسه توجیهی تحلیلی قبل از بیلد، مستقیماً کبالت را با تراشه‌های Graviton AWS مقایسه کرد که چند سالی است در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته‌اند. گاتری گفت که تراشه‌های مایکروسافت 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به سایر تراشه‌های ARM در بازار خواهند داشت ادوبی و دیگر شرکت‌ها نیز قبلاً شروع به استفاده از تراشه‌های جدید کرده‌اند.

به گزارش ایتنا، مایکروسافت برای اولین بار تراشه‌های کبالت خود را در نوامبر گذشته معرفی کرد. این تراشه‌های 64 بیتی بر اساس معماری Arm بوده و دارای 128 هسته هستند. گوتری آن را به عنوان مقرون به صرفه ترین GPU موجود در حال حاضر توصیف کرد.

علاوه بر تراشه‌های کبالت، مایکروسافت هفته آینده شتاب‌دهنده‌های MI300X AMD را نیز در دسترس مشتریان Azure قرار خواهد داد. علیرغم اینکه AMD یک تولید کننده بزرگ پردازنده گرافیکی است، مدت هاست که از Nvidia در فضای هوش مصنوعی عقب افتاده است. ارائه‌دهندگان فضای ابری بزرگ به دنبال یافتن جایگزین‌هایی برای تراشه‌های گران قیمت انویدیا هستند و AMD با ارائه پشتیبانی نرم افزاری بهتر شروع به کسب جایگاه در این فضا کرده است. این تراشه‌های جدید هم اکنون کالایی محبوب در این بازار هستند.



مایکروسافت همچنین قیمت خود را برای دسترسی و اجرای مدل‌های زبان بزرگ در بیلد هفته آینده کاهش می‌دهد. با این حال، این که دقیقاً به چه شکلی خواهد بود، هنوز مشخص نیست.

مایکروسافت همچنین سیستم هوشمند آنی جدیدی را پیش‌نمایش خواهد کرد که به فابریک- سیستم تجزیه و تحلیل داده‌های مایکروسافت- اجازه پخش بی‌درنگ داده‌ها را می‌دهد. این سیستم یک ادغام بومی کافکا و همچنین پشتیبانی از سیستم‌های جریان داده AWS Kinesis و Google Cloud's Pub/Sub را ارائه می‌دهد. مایکروسافت همچنین همکاری خود را با Snowflake اعلام خواهد کرد.

مایکروسافت قصد دارد ویژگی جدیدی را برای کاربرانCopilot راه‌اندازی کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد منابع Azure خود را مستقیماً از Copilot و با استفاده از زبان طبیعی مدیریت کنند. گوتری گفت: «این ویژگی یک حلقه توسعه‌دهنده فشرده‌تر با زبان طبیعی را در پشته توسعه فعال می‌کند. این سیستم بر روی یک مکانیزم توسعه پذیری مشترک ساخته شده است، بنابراین سایر ارائه‌دهندگان نیز می‌توانند به آن متصل شده و قابلیت‌های مشابهی را ارائه دهند.»

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

توله شیری که میان علی زندوکیلی و هوادارانش آشوب به پا کرد