خیانت انسان به طبیعت / تلف شدن یک بز وحشی با خوردن زباله‌های انسانی


خیانت انسان به طبیعت / تلف شدن یک بز وحشی با خوردن زباله‌های انسانی

به گزارش رکنا، توفیق زارعی اظهار کرد: در پی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بدر و پریشان و در ارتفاع سه هزار متری قله بدر، لاشه یک راس بز...

به گزارش رکنا، توفیق زارعی اظهار کرد: در پی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بدر و پریشان و در ارتفاع سه هزار متری قله بدر، لاشه یک راس بز کوهی را کشف کردند.

وی اضافه کرد: لاشه این حیوان سریع برای شناسایی و تشخیص علت مرگ طی هماهنگی با اداره کل محیط زیست استان، به اداره دامپزشکی شهرستان منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه افزود: پس از انجام ارزیابی اولیه و کالبد شکافی لاشه، توسط تیم دامپزشک، علت مرگ این حیوان انسداد معده و روده توسط کیسه پلاستیکی مشخص شد که همراه گیاه تغذیه کرده بود.

زارعی بیان کرد: جای بسی تاسف است این بز کوهی دارای یک جنین ماده هم در داخل شکم بوده که نزدیک زایمان آن بود و موجب از دست رفتن آن نیز شد.

وی اضافه کرد: رها کردن زباله در طبیعت و یک کیسه پلاستیکی بی ارزش در این منطقه این چنین جان بز کوهی و جنین آن را گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از همه مردم و طبیعت گران درخواست کرد زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنند تا شاهد این گونه اتفاقات ناگوار در حیات وحش نباشیم.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.


خیانت انسان به طبیعت / تلف شدن یک بز وحشی با خوردن زباله‌های انسانی

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حضور بیش از 350 میهمان خارجی در مراسم سالگرد ارتحال امام