صبحانه خبری، 30 اردیبهشت 1403؛ از آخرین اخبار پیرامون سانحه برای بالگرد حامل رئیسی و امیرعبداللهیان تا بیانات رهبر انقلاب پس از وقوع حادثه برای بالگرد حامی رئیس جمهور


صبحانه خبری، 30 اردیبهشت 1403؛ از آخرین اخبار پیرامون سانحه برای بالگرد حامل رئیسی و امیرعبداللهیان تا بیانات رهبر انقلاب پس از وقوع حادثه برای بالگرد حامی رئیس جمهور

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیسی و امیرعبداللهیانبعدازظهر دیروز بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور حین بازگشت از افتتاح سد...

صبحانه خبری، 30 اردیبهشت 1403؛ از آخرین اخبار پیرامون سانحه برای بالگرد حامل رئیسی و امیرعبداللهیان تا بیانات رهبر انقلاب پس از وقوع حادثه برای بالگرد حامی رئیس جمهور

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیسی و امیرعبداللهیان
بعدازظهر دیروز بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد. رئیسی، آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، دستیار خدمه پرواز (کروچیف) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند. جستجو برای یافتن بالگرد تا صبح امروز ادامه یافت تا اینکه به کمک پهپادای دید در شب اعزامی از ترکیه، لاشه متلاشی شده بالگرد پیدا شد و به گفته رئیس هلال احمر آثاری از زنده ماندن سرنشینان بالگرد مشاهده نشد.

بیانات رهبر انقلاب پس از وقوع حادثه برای بالگرد حامی رئیس جمهور
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا (ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان وی گفتند: همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

دادگاه تتلو را به تحمل حبس تعزیری محکوم کرده
خبرگزاری میزان نوشت: شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران پس از بررسی و تحقیقات نهایی که با حضور وکلا و خانواده انجام شد، امیرحسین مقصودلو را بابت اتهام‌های مندرج در کیفرخواست به صورت جداگانه به تحمل حبس تعزیری محکوم کرده است. هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد.

رئیس دیوان عالی کشور: تعطیل کردن شنبه از یک «مجلس انقلابی» بعید بود
منتظری رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلا قابل پذیرش نیست، اکثریت قاطع مردم در ایران ارتباط اقتصادی با خارج از کشور ندارند و در خصوص آن اقلیت می توان تدابیر خاص دیگری اندیشید و درصد اندکی از ادارات و بانک‌ها می‌توانند مشکل اقتصادی تجار و کسانی که ارتباط بین المللی و اقتصادی با خارج از کشور دارند را مرتفع کنند، لذا اینکه بخواهیم با تصویب این مصوبه اکثریت را فدای اقلیت کنیم خلاف عقل، منطق، روش و رویه اسلاف ماست.

اگر ضربه‌های دو سال اخیر مقدمه‌ای بود که این لایحه تصویب شود، بازی را بردیم
امیر حسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه ایرادات جدی داشت اما این ایرادات اصلاح شده است. این لایجه گنجینه‌ای از جواهرات است. در دو سال اخیر ضربه بزرگی در زمینه عفاف و حجاب خورد اما اگر این ضربه‌ها مقدمه‌ای بود که این لایحه تصویب شود بازی را بردیم، زیرا در گذشته نمی‌توانستیم این موارد را تصویب کنیم چون زمینه اجتماعی برای آن نبود.

وزیر ارشاد: کیهان هر روز تیتر امیدآفرین می‌زند
اسماعیلی با تقدیر از فعالیت‌های حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، اظهار کرد: روزی نیست که کیهان یک تیتر و خبرش را به امیدآفرینی اختصاص ندهد. ما مخالف نقد نیستیم، ما را هم نقد کنید اما امید مردم نباید دچار خدشه شود و تحت تأثیر قرار گیرد.

سخنگوی سپاه: ادعای مهاجرت پزشکان، دستاویز دشمن برای عملیات روانی علیه نظام است
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه ادعای مهاجرت پزشکان ایران را از جمله دستاویزهای دشمن برای عملیات روانی و هجمه رسانه‌ای علیه نظام اسلامی دانست. او گفت: وظیفه اهالی رسانه این است که تصویر واقعی جمهوری اسلامی که تصویری الهام بخش است را به دنیا نشان دهد.

کارشناس شبکه خبر: هر احتمالی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور وجود دارد
فواد ایزدی کارشناس شبکه خبر گفت: ضمن احترام به همسایگان کشور باید بگویم عوامل موساد در جمهوری آذربایجان حضور دارند و هر احتمالی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور وجود دارد و بررسی خواهد شد.

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری نداشته است
ایسنا نوشت: یک منبع آگاه خبر داد شورای عالی امنیت ملی یکشنبه جلسه‌ اضطراری در ارتباط با وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش نداشته است.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اولین فیلم تبلیغاتی لاریجانی؛ «سفیر شما رسید؛ 403ع14-ایران36»