چراغ سبز لندن به کی‌یف برای استفاده از موشکهای انگلیسی/ قصد رویارویی با روسیه را نداریم


چراغ سبز لندن به کی‌یف برای استفاده از موشکهای انگلیسی/ قصد رویارویی با روسیه را نداریم

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که این کشور به دنبال درگیری مستقیم با روسیه نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با یک شبکه خبری با بیان اینکه ما قصد نداریم به اوکراین رفته و عملاً با روسیه وارد جنگ شویم، گفت: با این حال لندن به کی‌یف برای استفاده از موشک‌های انگلیسی برای حمله به کریمه چراغ سبز نشان داده است.

شاپس در ادامه این مصاحبه با اشاره به اینکه برلین حاضر نیست موشک‌های دوربرد خود را به اوکراین ارسال کند، اظهار کرد: آلمان از ترس اینکه کی‌یف از موشک‌های آلمانی برای ضربه زدن به اهداف روسی در شبه جزیره کریمه استفاده کند، از دادن این موشک‌ها به اوکراین خودداری می‌کند.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه با تکرار این موضوع که لندن با استفاده اوکراین از موشک‌های انگلیسی برای حمله به کریمه مشکلی ندارد، افزود: ما کریمه را بخشی جدایی ناپذیر از اوکراین می‌دانیم، بنابراین به کی‌یف در بحث استفاده از تسلیحات دوربرد انگلیسی در کریمه چراغ سبز نشان داده‌ایم.

به نوشته راشا تودی، این اظهارات وزیر دفاع انگلیس در حالی مطرح می‌شود که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش‌تر لندن و واشنگتن را متهم کرد که نه تنها به اوکراین سلاح‌های دوربرد می‌دهند، بلکه به کی‌یف برای استفاده از این سلاح‌های دوربرد در عمق خاک روسیه نیز چراغ سبز نشان داده‌اند.

زاخارووا با بیان اینکه مسکو چنین تجاوزاتی را در خاک خود بی پاسخ نخواهد گذاشت، تاکید کرد: یک بار دیگر صریحاً به واشنگتن، لندن، بروکسل و دیگر پایتخت‌های غربی و همچنین مقام‌های کی‌یف که دست‌نشانده آنها هستند هشدار می‌دهیم که با آتش بازی نکنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خط عمر در کف دست | معنی نبود خط عمر یا خطوط شکسته در کف دست چیست؟