چرا رهبر انقلاب فرمودند نگران نباشید؟


چرا رهبر انقلاب فرمودند نگران نباشید؟

رهبر انقلاب روز گذشته در پی بروز حادثه برای رئیس‌جمهور و همراهان ایشان اشاره فرمودند که مردم مطمئن باشند هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. سوال این است که بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، اداره امور دولت چه می‌شود؟

چرا رهبر انقلاب فرمودند نگران نباشید؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ رهبر انقلاب روز گذشته در سخنانی فرمودند: «امیدواریم خداوند متعال به سلامتی کامل، رئیس‌جمهور عزیز ما و همراهان‌شان را به آغوش ملت برگرداند. مردم عزیزمان مطمئن باشند که هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. مسئولین از امروز عصر که خبر حادثه را شنیدند، با جدیت چند برابری مشغول کارهای خودشان هستند. ما هم توصیه‌هایی که باید بکنیم، به آن عزیزانمان توصیه کردیم. همه چیز ان‌شاءالله مرتب، منظم، کارهای کشور پیش می‌رود؛ هم امنیت کشور، هم امنیت مرزها، هم بقیه کارهایی که در سطح کشور به وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام می‌گیرد. مردم نگران و دلواپس نباشند.»


اصل 131 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در خصوص شورای موقت ریاست جمهوری است. بر اساس این اصل: «در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس‌جمهور یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس‌جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را برعهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز، رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.»
بنابراین، آن بخش از امور کشور که بر عهده دولت است، تا زمان انتخاب رئیس‌جمهور جدید، بدون اختلال و مشکل اداره خواهد شد./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آخرین جزئیات از وضعیت آتش سوزی مجموعه اوپال