بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد


بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد

بیت‌کوین (BTC) در چند روز گذشته افزایش قیمت غیرمنتظره‌ای را تجربه کرد و این وضعیت امید جدیدی را در میان تحلیلگران و سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد

به گزارش ایران اکونومیست، به دلیل افزایش خوش‌بینی طی چند روز گذشته، آدرس‌ها، بیت‌کوین خود را حفظ کردند اما دیروز برداشت کوچک بیت‌کوین با خروج ۱۰هزار بیت‌کوین از کیف پول‌های صرافی رخ داد. ارزش کل بیت‌کوین برداشت شده حدود ۶۳۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این مورد، تقاضای قوی برای بیت‌کوین را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که ممکن است علاقه به بازار ارزهای دیجیتال احیا شود.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که تقاضای ثابت برای بیت‌کوین از پایان سال ۲۰۲۰ تا این حد بالا نبوده و نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات سرمایه‌گذاران است.

در زمان نگارش این مطلب، بیت‌کوین با قیمت ۶۷هزار و۴۹.۷۴ دلار معامله می‌شود که طی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۷۴ درصد کاهش داشته است. اکثر دارندگان بیت‌کوین سودآوری داشتند زیرا بیت‌کوین تنها ۶۰۰۰ دلار با بالاترین قیمت خود فاصله دارد البته این مورد می‌تواند به این معنی باشد که تعداد تراکنش‌های بیت‌کوین کاهش یافته است.

اگرچه این وضعیت ممکن است به‌عنوان، نشانه منفی برای بیت‌کوین تلقی شود، اما نشان می‌دهد که بسیاری از آدرس‌ها بیت‌کوین خود را نگه داشته و از فروش خودداری می‌کنند. علاوه بر این، تعداد کل دارندگان بیت‌کوین افزایش یافته است و این مورد می‌تواند نشان دهد که تعداد قابل توجهی از آدرس‌ها مقادیر قابل توجهی بیت‌کوین را جمع‌آوری می‌کنند.

همزمان با افزایش تعداد دارندگان، روند معکوس در دارندگان ماینر مشاهده می‌شود. تجزیه و تحلیل داده‌های سنتیمنت نشان داد که عرضه در اختیار ماینرها به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است. این مورد می‌تواند در درازمدت برای بیت‌کوین مثبت باشد. اگر ماینرها نتوانند مقدار زیادی کارمزد ایجاد کنند، سودآور ماندن برای آنها دشوار می‌شود.

عرضه کمتر بیت‌کوین توسط ماینرها می‌تواند به این معنی باشد که این بخش از دارندگان، تاثیر کمتری بر قیمت‌های بیت‌کوین در حرکت رو به جلو خواهند داشت. یکی از دلایل ناتوانی ماینرها در ایجاد هزینه، عدم فعالیت در شبکه است. تعداد آدرس‌های فعال روزانه در شبکه بیت‌کوین در چند هفته اخیر کاهش یافته است. علاوه بر این، تعداد ان اف تی‌های معامله شده در شبکه نیز نزول کرده است که می‌تواند نشان‌دهنده کاهش علاقه به اکوسیستم بیت‌کوین باشد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۸۵ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۹ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳.۹۴ میلیارد دلار است که ۱۱.۲۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۲۷ میلیارد دلار است که ۹.۷۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۹.۰۷ میلیارد دلار است که ۹۰.۹۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۸:۰۲ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۷۰۶.۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۳۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۹۷.۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۳۷ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۷۶.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۸۸ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۷۳.۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۳۹ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۱۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۴.۶۳ درصد افزایش

۸ – تون کوین

قیمت: ۶.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۲۳ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۲۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۰۸ درصد افزایش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۷۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۸۸ درصد افزایش


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

به بهانه پایان فعالیت گوگل پلی موزیک؛ از تولد تا مرگ