فالنیک؛ برگزارکننده وبینارهای تخصصی شبکه


فالنیک؛ برگزارکننده وبینارهای تخصصی شبکه

فالنیک ایران اچ پی مرجع تخصصی سرور، شبکه، مایکروسافت CRM و خدمات IT در ایران است که قوی‎‌ترین زیرساخت IT را فراهم می‌کند. این شرکت در حال برگزاری مجموعه وبینارهایی با موضوع سرور و شبکه است تا علاقمندان به این حوزه با مباحث روز و کاربردی دنیای...

فالنیک ایران اچ پی مرجع تخصصی سرور، شبکه، مایکروسافت CRM و خدمات IT در ایران است که قوی‎‌ترین زیرساخت IT را فراهم می‌کند. این شرکت در حال برگزاری مجموعه وبینارهایی با موضوع سرور و شبکه است تا علاقمندان به این حوزه با مباحث روز و کاربردی دنیای فناوری آشنا شوند. در ادامه ضمن معرفی فالنیک، وبینارهای تخصصی این شرکت در زمینه سرور و شبکه را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با برگزارکننده وبینارهای تخصصی شبکه؛ فالنیک ایران اچ پی

فالنیک ایران اچ پی (falnic.com) با سابقه‌ای نزدیک به سه دهه، شرکتی پیشرو در ارائه خدمات و تجهیزات شبکه است. این شرکت که کامل‌ترین سبد محصولات HP در کشور را داراست، به عنوان نماینده رسمی کیونپ، شریک تجاری کمپانی کسپراسکی و نمایندگی رسمی HP نیز شناخته می‌شود. وجود بیش از 1000 محصول و خدمت مختلف در سبد محصولات فالنیک، این شرکت را به یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات IT تبدیل کرده‌ است.

مجموعه وبینارهای تخصصی شبکه، یکی دیگر از اقدامات فالنیک با هدف ارتقا دانش فعالان این حوزه است که از سال گذشته آغاز شده. در ادامه وبینارهای تخصصی فالنیک در زمینه شبکه را معرفی می‌کنیم.

وبینار رایگان مهاجرت از IPv4 به IPv6

  • تاریخ برگزاری: 30 اردیبهشت 1403
  • زمان برگزاری: ساعت 20 تا 22‏
  • مدرس: متخصص حوزه امنیت و شبکه، مهندس عباس ولی زاده
  • برگزار کننده: فالنیک ایران اچ پی

این وبینار در تاریخ 30 اردیبهشت 1403 از ساعت 20 تا 22 برگزار می‌شود. مدرس این وبینار مهندس عباس ولی‌زاده، متخصص و مدرس حوزه امنیت و شبکه است. این وبینار در صفحه ایسمنار فالنیک ایران اچ پی در دسترس است. همین حالا می‌توانید روی لینک کلیک کرده و در وبینار ثبت نام کنید .در ادامه سرفصل‌های این وبینار رایگان را معرفی می‌کنیم:

  • آشنایی با IPv4

نسخه 4 پروتکل IP است از اعداد 32 بیتی (4 بایت) برای آدرس دهی استفاده می‌کند. این اعداد به صورت اعشاری بین 0 تا 255 نوشته می‌شوند و با نقطه از هم جدا می‌شوند. به عنوان مثال: 192.168.1.100.

در این سرفصل از وبینار فناوری IPv4 و مزایا و معایب آن بررسی خواهد شد.

  • آشنایی با Ipv6

IPv6 (Internet Protocol Version 6) نسل جدید پروتکل اینترنت است که برای رفع محدودیت‌های IPv4 (نسخه فعلی) طراحی شده است. این فناوری از آدرس‌های 128 بیتی استفاده می‌کند که فضای آدرس‌دهی بسیار وسیع‌تری را فراهم کرده و از مشکل کمبود آدرس IP که از معایب Ipv4 بود، جلوگیری می‌کند.

در این سرفصل، مهندسی علیزاده به بررسی مزایای این فناوری خواهد پرداخت.

  • همزیستی IPv4 و Ipv6

تا زمانی که به طور کامل به IPv6 مهاجرت نکنیم، همزیستی این دو نسخه از پروتکل اینترنت ضروری است. راهکارهای مختلفی برای تسهیل این همزیستی وجود دارد؛ مانند تونل‌زنی یا ترجمه آدرس شبکه. در این سرفصل از وبینار، انواع روش‌های مهاجرت از Ipv4 به Ipv6 بررسی خواهد شد.

  • مهاجرت به IPv6

سرفصل بعدی وبینار، مهاجرت به IPv6 است. این اصطلاح به معنای گذار از نسل فعلی پروتکل اینترنت (IPv4) به نسل جدید آن (IPv6) است. با توجه به افزایش روزافزون تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت، آدرس‌های IPv4 به سرعت رو به اتمام هستند. IPv6 با ارائه فضای آدرس‌دهی بسیار وسیع‌تر، این مشکل را حل می‌کند. البته تنها مزیت این فناوری، تعداد زیاد آدرس‌های آن نیست. در این فصل مزایای دیگر مهاجرت از Ipv4 به Ipv6 بررسی خواهد شد.

وبینار رایگان مهاجرت از IPv4 به IPv6

  • سناریو پیاده سازی IPv6

در این سرفصل که سرفصل پایانی وبینار است، با یک سناریو به پیاده‌سازی IPv6 پرداخته می‌شود تا به صورت دقیق با نحوه مهاجرت از Ipv4 به HPv6 آشنا شوید.

وبینار جایگاه زبیکس در مانیتورینگ شبکه

این وبینار در 13 اسفند سال گذشته، با حضور مهندس عباس نصیری، بنیانگذار انجمن فناوری اطلاعات ایران برگزار شد و بیش از 600 متخصص و علاقمند حوزه سرور و شبکه در آن ثبت نام کردند.

در مقاله 7 ابزار فوق العاده مانیتورینگ شبکه + وبینار رایگان به صورت کامل این وبینار را معرفی کرده‌ایم اما در این‌جا به سرفصل‌های اصلی آن می‌پردازیم.

  • زبیکس چیست؟

زبیکس (Zabbix) یک نرم‌افزار متن‌باز (Open Source) برای نظارت و مانیتورینگ شبکه‌ها، سرورها، برنامه‌ها و خدمات است. این ابزار قدرتمند به شما امکان می‌دهد تا عملکرد سیستم‌های خود را به طور دقیق رصد کنید، مشکلات را به سرعت شناسایی و حل کنید و از بروز آن‌ها در آینده پیشگیری نمایید. در این ابزار در بین متخصصین شبکه در ایران محبوبیت خاصی دارد.

  • مقایسه زبیکس با سایر محصولات مانیتورینگ

در این سرفصل به مقایهس نرم افزار Zabbix با سایر ابزارهای مانتیورینگ شبکه پرداخته شد. ابزارهایی نظیر PRTG، Solarwinds و...

در این مقایسه مزایا و معایب هر یک این ابزارها بررسی شد تا متخصصان هرچه بیشتر با مزایای زبیکس و سایر ابزارها در مانیتورینگ شبکه‌ آشنا شوند.

در همین رابطه بخوانید:

- 7 ابزار فوق العاده مانیتورینگ شبکه + وبینار رایگان

  • چرخه ارائه محصول در زبیکس

در سرفصل بعدی «وبینار رایگان جایگاه زبیکس در مانیتورینگ شبکه» به چرخه ارائه محصول در زبیکس پرداخته شد. مسائلی مانند:

برنامه‌ریزی، توسعه، تست، انتشار و پشتیبانی

وبینار جایگاه ZABBIX در مانیتورینگ

  • معماری کاری زبیکس

این سرفصل به معماری و نحوه عملکرد زبیکس در شبکه‌ها پرداخته شد. معماری Zabbix به صورت کلی بر پایه مدل کلاینت-سرور بنا شده و سرور زبیکس، نرم‌افزار زبیکس، رابط وب و پایگاه داده را شامل می‌شود.

  • محدودیت‌های زبیکس

در این سرفصل مهندس نصیری به محدودیت‌های نرم‌افزار زبیکس پرداخت. محدودیت‌هایی نظیر:

  • محدودیت‌های فنی (مقیاس‌پذیری کم، پیچیدگی زیاد و اتکا به نرم‌افزار زبیکس)
  • محدودیت‌های کاربری (رابط کاربری غیرقابل انعطاف، مستندات غیرواضح، عدم پشتیبانی از زبان فارسی)
  • قیمت نسبتا بالا
  • ضعف در امنیت پیش‌فرض
  • محدودیت‌های به روز رسانی (طولانی بودن انتشار نسخه‌های جدید، عدم سازگاری نسخه‌های جدید با برخی پلاگین‌ها)
  • پیش نیازهای زبیکس

در انتهای وبینار مهندس نصیری به معرفی پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری زبیکس پرداخت؛ مواردی که قبل از استفاده از این ابزار ماینتورینگ شبکه باید مد نظر قرار دهید.

چرا باید در وبینارهای تخصصی شبکه شرکت کنیم؟

برای اینکه یک کارشناس شبکه ماهر باشید، باید بتوانید با ابزارهای روز دنیای شبکه کار کرده و با مفاهیم روز آن آشنا باشید. حضور در وبینارهای تخصصی شبکه به شما کمک می‌کند در جریان فناوری‌های مدرن دنیای شبکه قرار بگیرید و علاوه بر آن، با شبکه‌سازی و همراهی با سایر کارشناسان شبکه، فرصت‌های کاری بهتری پیدا کنید.

در پایان توصیه می‌کنیم وبینارهای فالینک را که با حضور برترین مدرسان سرور و شبکه ایران برگزار می کند، از دست ندهید. کافی است فالنیک را در ایسمینار دنبال کنید تا از اخبار و زمان برگزاری وبینارها مطلع باشید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدیرعامل انویدیا قول داد که «انبوهی از تراشه‌ها» را ارائه کند