کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER انویدیا با تغییر تراشه حافظه از RTX 4080 عبور کرد


کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER انویدیا با تغییر تراشه حافظه از RTX 4080 عبور کرد

اخیراً یک رقابت کوچک میان تیم‌های Paulo Gomes و TecLab برگزار شده است که اولی بابت انجام مادهای پیچیده و تعمیر کارت گرافیک شهرت دارد اما دومی یک تیم اورکلاکینگ شناخته‌شده با رکوردهای جهانی است. این بار خوره‌های سخت‌افزار در برزیل موفق شدند کارت...

اخیراً یک رقابت کوچک میان تیم‌های Paulo Gomes و TecLab برگزار شده است که اولی بابت انجام مادهای پیچیده و تعمیر کارت گرافیک شهرت دارد اما دومی یک تیم اورکلاکینگ شناخته‌شده با رکوردهای جهانی است. این بار خوره‌های سخت‌افزار در برزیل موفق شدند کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti SUPER انویدیا را به تراشه‌های حافظه 26 گیگاهرتزی تجهیز کنند که قدرت نهایی آن حتی بیشتر از RTX 4080 بود.

رقابت مورد بحث حول ماد کردن GeForce RTX 4070 Ti SUPER با تراشه‌های حافظه سریع‌تر و اورکلاک کردن آن تا سر حد ممکن بود. این کارت گرافیک ذاتاً مجهز به تراشه‌های 21 گیگاهرتزی است و از سریع‌ترین تراشه‌های بازار برخوردار نیست. هر دو تیم تصمیم گرفتند تراشه‌های حافظه RTX 4070 Ti SUPER را با یک نمونه بسیار سریع‌تر تعویض کنند تا تأثیر آن را بفهمند.

قدرت نمایی RTX 4070 Ti SUPER در برابر RTX 4080 با تراشه‌های سریع‌تر

تیم Paulo Gomes در نهایت توانست حافظه این کارت را به 24 گیگاهرتز اورکلاک کند که به کسب امتیاز 8870 در بنچمارک تصنعی Superposition 8K انجامید. این امتیاز مشابه چیزی است که RTX 4080 کسب می‌کند. در طرف مقابل، تیم TecLab توانست از فرکانس 26 گیگاهرتز عبور کند و نتایج بهتری کسب کند.

RTX4070TI-SUPER-2.jpg

صرف‌نظر از ماد انجام شده و نتایج آن، این کار با همان کولر اصلی کارت‌ها انجام شده است که نشان می‌دهد کارت RTX 4070 Ti SUPER قادر به کار کردن با تراشه‌های حافظه سریع‌تر است.

4070TI-SUPER-26GBPS-GPUZ-.jpg

بر اساس شایعات انویدیا برای نسل GeForce RTX 50 از تراشه‌های حافظه نسل جدید GDDR7 با فرکانس تا 28 گیگاهرتز استفاده می‌کند که می‌تواند در خدمت پیشرفت‌های دیگر و ارائه کارایی بهتر نسبت به نسل کنونی باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این خودروی برقی بیش‌از 950 کیلومتر را با «آب‌نمک» طی می‌کند