لزوم همکاری کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران


لزوم همکاری کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه کارفرمایان در تبدیل وضعیت کارگران نهایت همکاری را داشته باشند و موانع ایجاد نکنند، گفت: درخواست داریم هسته گزینش فارغ از رسیدگی به پرونده‌های گزینشی با کرامت با کارگران رفتار کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، روح اله تجری گفت: درخواست ما از مدیران و کارفرمایان تبدیل وضعیت شغلی از قرارداد شرکتی به رسمی است، و در این خصوص همکاری لازم را با کارگران داشته باشند و موانع ایجاد نکنند.

این فعال کارگری ادامه داد: برخی از کارفرمایان با طرح تبدیل وضعیت کارگران ایثارگر (که تقریبا از سه سال پیش آغاز شده) همکاری ندارند در عین حال برخی دیگر از کارفرمایان بخش خصوصی از مصوبه استخدامی کارگران ایثارگر ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. متاسفانه در مقابل ادارات دولتی هم که طرف قرارداد با پیمانکاران هستند این مصوبه را اجرا نمی‌کنند و اگر هم اجرا می‌کنند، سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: از هسته گزینش ادارات تقاضا داریم کارگرانی که برای طرح تبدیل وضعیت مدارک می‌دهند با نگاه مثبت و خیرخواهانه به آن‌ها همکاری کنند. به طور معمول کارگرانی که از این طرح می‌خواهند استفاده کنند ۱۰ سال به بالا سابقه دارند و بعد از استخدام باید از مزایای مربوط به حق اضافه کاری، حق کارانه، حق شیفت، شرایط انجام کارهای سخت و زیان‌آور و طبقه‌بندی مشاغل به همراه پرداخت به موقع حقوق و بیمه؛ بهرمند شوند.

او گفت: کارگر با طرح ایثارگری می‌خواهد از شرکتی به رسمی تبدیل شود در برخی موارد از هسته گزینش مردود می‌شود و قطع همکاری صورت می‌گیرد. تقاضایی که از مسولین هسته گزینش داریم اگر کارگری مشمول طرح تبدیل وضعیت نمی‌شود درخواست اخراج کارگر مورد نظر را صادر نکنند و او همچنان بر سر کار سابق خود با شرایط استخدامی قبل باقی بماند.

وی اظهار کرد: اگر کارگران در هسته گزینش مردود شوند با توجه به سابقه بالا و سن زیاد دیگر امکان کار کردن در کارگاه دیگر را ندارد و بدین ترتیب شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهیم شد ولی این امکان وجود دارد با کلاسهای آموزشی مشکلات مطرح شده که باعث اخراج می‌شود را براحتی حل کرد.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیکاپ اسپرت و گران‌قیمت «دوج» +عکس