نگین کاری فرمان جان شما را به خطر می‌اندازد


نگین کاری فرمان جان شما را به خطر می‌اندازد

نابینایی و جراحت ناحیه گردن: آسیب‌های فرمان مزین به تزئینات نگینی در تصادف. قانون‌گذاران فدرال در آمریکا بار دیگر هشدار دادند که استفاده از تزئینات و طرح‌های مخصوص روی فرمان مانند نگین‌کاری بدلی یا اصلی می‌تواند باعث ایجاد صدمات...

نابینایی و جراحت ناحیه گردن: آسیب‌های فرمان مزین به تزئینات نگینی در تصادف.

قانون‌گذاران فدرال در آمریکا بار دیگر هشدار دادند که استفاده از تزئینات و طرح‌های مخصوص روی فرمان مانند نگین‌کاری بدلی یا اصلی می‌تواند باعث ایجاد صدمات جبران‌ناپذیری باشد. این هشدار دوباره در پی آسیب شدید یک راننده در این کشور منتشر شد.

میدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا، NHTSA، نخستین‌بار در نوامبر سال ۲۰۲۳ و پس از آنکه یک راننده به‌خاطر استفاده از تزئینات فرمان، بینایی خود را از دست داد، خاطرنشان کرد که استفاده از این قطعات پلاستیکی و فلزی روی فرمان خودرو می‌تواند در لحظه تصادف به چهره شخص آسیب جدی وارد کند.

حال با آسیب دوباره یک راننده در پی استفاده از همین دکوراسیون‌های داخلی خودرو، NHTSA دوباره هشداری جدی‌تر را برای جلوگیری از استفاده از این محصولات منتشر کرده است. تزئینات خودروی راننده دوم در لحظه تصادف مانند ترکش به گردن و صورت این شخص پرتاب شدند.

سازمان یادشده پا را از توصیه عادی فراتر گذاشته توصیه کرده که مردم از خریداری لوگوی روی فرمان از فروشگاه‌های سوم‌شخص خودداری کنند؛ چراکه ممکن است به‌شکل غیراستاندارد تولید شده باشند و درصورت تصادف موجب آسیب به صورت راننده شوند. توصیه می‌شود از خرید پد فرمان غیراستاندارد هم خودداری شود تا مبادا سیستم کسیه‌هوا فرمان با مشکل روبه‌رو شود.

NHTSA در این‌باره می‌نویسد:

این سازمان با جدیت به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که از خریداری این تزئینات فرمان برای تمام مدل‌های خودرویی خودداری کنند. مصرف‌کنندگان باید هرگونه تزئینی را که از قبل به فرمان خودروشان متصل شده است را پاک‌سازی کنند.

شاید تصور کنیم که فروش این لوازم در وهله اول کاری نادرست قلمداد می‌شود و واجب است سازمان‌های قانون‌گذار، آزادی فروش آن‌ها را زیرسوال ببرند اما حقیقت این است که لوازم خطرناک‌تری از تزئین فرمان هم در بازار وجود دارد که کسی به خرید و فروش آن‌ها توجه نمی‌کند؛ محصولاتی که سالانه جان بسیاری را می‌گیرند. آیا دلیلی برای این عدم‌بازداری حکومتی وجود دارد؟

برچسب ها
ایمنی

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مقایسه آریزو 6 پرو و ریسپکت پرایم، دوقلوهای ناهمسان چینی