پیام های تسلیت سران و مقامات کشورهای دنیا در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش


پیام های تسلیت سران و  مقامات کشورهای دنیا در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش

تسلیت علی‌اف به مقام معظم رهبری وزیر خارجه روسیه در پیامی اعلام کرد که آیت‌الله رئیسی و حسین امیر عبداللهیان جان خود را در خدمت به منافع کشور فدا کردند. الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری...

تسلیت علی‌اف به مقام معظم رهبری

وزیر خارجه روسیه در پیامی اعلام کرد که آیت‌الله رئیسی و حسین امیر عبداللهیان جان خود را در خدمت به منافع کشور فدا کردند.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان وی را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت.

متن پیام الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به شرح زیر است:

«حضرت آیت الله خامنه ای،

از خبر درگذشت دلخراش سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همراهان وی در سانحه بالگرد، تلفات سنگین برای مردم دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران به شدت متاثر شدیم.

مردم ایران شخص رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی، دولتمردی برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاری و وفاداری به کشورش خدمت کرد. یاد و خاطره گرامی او همیشه در قلب ما زنده خواهد بود.

در این روز غم انگیز، از درگاه خداوند متعال برای ملت دوست و برادر ایران صبر و بردباری مسئلت می نمایم، در غم و اندوه آنان شریک هستیم، تسلیت خود را شخصا و از طرف مردم آذربایجان به شما، خانواده و بستگان آن مرحوم و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می نمایم.

خداوند رحمت کند!

همچنین وزارت امور خارجه آذربایجان در پیامی نوشت: از خبر هولناک درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز، محمدعلی هاشم و سایر همراهان، در سانحه هلی کوپتر بسیار متأثر شدیم. ما به خانواده ها و بستگان همه جان باختگان این حادثه تلخ تسلیت می گوییم. در این روز غم انگیز آذربایجان در همبستگی با برادر و دوست جمهوری اسلامی ایران می ایستد.

جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی اظهار داشت: از خبر درگذشت رئیس جمهوری اسلامی ایران، دوست عزیزم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر مقامات بسیار متاثر شدم. از خداوند متعال برای جان باختگان این حادثه غم انگیز غفران و رحمت الهی و به مردم دوست ایران صمیمانه تسلیت می گویم.

لاوروف : آیت‌الله رئیسی و امیر عبداللهیان جان خود را فدای خدمت به کشور کرد

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نوشت: این شخصیت‌های برجسته سیاسی را ما همواره به عنوان اشخاص واقعا ملی‌گرا به یاد خواهیم آورد که با قاطعیت از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در خدمت به کشورشان فدا کردند.

تسلیت اتحادیه اروپا در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران

رئیس شورای اروپا در پی درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد آن‌ها طی یک سفر کاری، تسلیت اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا در واکنش به شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد حامل او در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اتحادیه اروپا تسلیت خالصانه خود را درباره درگذشت رئیس‌جمهور رئیسی و وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان و دیگر اعضای هیات آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد ابراز می‌دارد.

شارل میشل همچنین با خانواده شهدای این سانحه ابراز همدردی کرد.

تسلیت پاشینیان به مقام معظم رهبری

نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت.

نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان در پیامی با تسلیت شهادت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به مقام معظم رهبری، ابراز داشت: اینجانب از طرف دولت و مردم جمهوری ارمنستان درگذشت غم انگیز دوست و همکار عزیزم رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیات همراه را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

نخست وزیر ارمنستان برای دولت و ملت ایران آرزوی قدرت و استقامت کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری ارمنستان و مردم آن از کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در این دوره سخت حمایت می‌کنند.

رئیس‌جمهور کشورمان روز یک‌شنبه برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و در مسیر بازگشت به تبریز در « جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در پی این حادثه رئیس جمهور،‌ وزیر خارجه کشورمان به شهادت رسیدند.

مادورو: برادرم رئیسی شخصی خاص و رهبری فوق‌العاده بود

رئیس‌جمهور ونزوئلا با انتشار پیامی شهادت رئیس‌جمهور کشورمان و هیات همراه را به مردم ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با انتشار پیام و تصاویری در شبکه اجتماعی ایکس شهادت رئیس‌جمهور کشورمان و هیات همراه را به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

در پیام رئیس‌جمهور ونزوئلا آمده است که «از اخبار سخت در مورد فقدان فیزیکی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران شوکه شدم. کیلیا که دوست همسرش است و من از خداحافظی با یک فرد نمونه بسیار متأسفیم، برادر ما ابراهیم، یک رهبر فوق‌العاده جهانی بود، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی قید و شرط کشور ما. »

مادورو همچنین به نمایندگی از مردم ونزوئلا ضمن ابراز تسلیت عمیق با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که «امیدواریم چنین ضایعه حساسی مورد مغفرت الهی قرار گیرد».

رئیس‌جمهور ونزولا در پایان پیام تسلیت خود، ایران را «نمونه عزت و اخلاق و مقاومت» خواند

پیام تسلیت رئیس جمهور مصر در پی شهادت رئیس جمهور ایران

رئیس جمهور مصر نیز در کنار دیگر مقامات کشورهای جهان شهادت رئیس جمهور ایران و وزیر خارجه کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش المیادین، ریاست جمهوری مصر در پی وقوع سانحه هوایی در ایران و شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان به همراه جمعی از یارانشان یک بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر صمیمانه فوت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را به ملت این کشور تسلیت می‌گوید.

لازم به ذکر است که مقامات کشورهای مختلف منطقه و جهان شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفته اند.

وزیر خارجه هند: عمیقاً بهت‌زده شدم/ در این غم‌ کنار مردم ایرانیم

وزیر خارجه هند با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی درگذشت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند در پیامی به زبان فارسی در شبکه اجتماعی «ایکس» شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «از شنیدن خبر درگذشت دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در سقوط هلیکوپتر عمیقا بهت زده شدم. جلسات متعدد خود با آنها را به یاد می آورم که آخرین بار در ژانویه ۲۰۲۴ بود به خانواده هایشان تسلیت می گوییم. ما در این حادثه غم‌بار در کنار مردم ایرانیم.»

پیشتر «نارندا مودی» نخست‌وزیر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور کشورمان ا علام کرد که «هند در زمان اندوه کنار ایران است. »

امیر قطر شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت

امیر قطر شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان را در یک سانحه هوایی دردناک تسلیت گفت.

به گزارش المیادین، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با انتشار یک پست در شبکه ایکس تاکید کرد: صمیمانه به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران فوت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و هیأت همراه ایشان را در سانحه هوایی دردناک تسلیت می گویم.

وی در ادامه افزود: از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت دارم. إنا لله وإنا إلیه راجعون.

علاوه بر امیر قطر مسئولان کشورهای عربی منطقه شهادت جمعی از مقامات ایران را در این سانحه هوایی تسلیت گفته اند.

بلاروس دوستان واقعی خود را از دست داد

وزارت خارجه بلاروس ضمن عرض تسلیت در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش اعلام کرد که بلاروس نیز دوستان واقعی خود را از دست داده است.

به گزارش المیادین، وزارت خارجه بلاروس با صدور بیانیه‌ای در پی سقوط بالگرد شهید آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه ابراز داشت که این فاجعه، تنها خسارتی برای ملت ایران نیست، بلکه بلاروس نیز دوستان واقعی خود را از دست داده است.

پاکستان عزای عمومی اعلام کرد

رکنا سیاسی : شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

شهید رئیسی حامی آرمان فلسطین و امید بزرگ تمام مظلومان بود

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

به گزارش شبکه المیادین، حزب الله لبنان به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و جمعی از یاران ایشان با صدور بیانیه ای تاکید کرد: این ضایعه دردناک را به مولانا صاحب الزمان، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام و ملت عزیز ایران و تمام مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت می‌گوئیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهید سید ابراهیم رئیسی را از دیرباز می‌شناسیم. ایشان برادر بزرگ، حامی قدرتمند و مدافع سرسخت مسائل مهم امت اسلامی به ویژه آرمان فلسطین و حامی جنبش‌های مقاومت در تمامی پست‌های مسئولیت خود بود.

حزب الله لبنان تاکید کرد: شهید ابراهیم رئیسی خادم مخلص و صادق برای ملت ایران و یار وفادار مقام معظم رهبری و امید بزرگ تمام مظلومان بود. برادر عزیزمان شهید حسین امیر عبداللهیان نیز در تمام مناصب و پست‌های خود از جمله پست وزارت خارجه به عنوان یک مسئول فعال، فداکار و دوستدار جنبش‌های مقاومت و حامی آنها در تمام محافل سیاسی و دیپلماتیک ظاهر شد.

در این بیانیه آمده است: از خداوند متعال برای این شهدای بزرگ رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت داریم. امیدواریم ملت ایران با عزم راسخ در ادامه مسیر امام راحل و تمام شهدا گام بردارد.

حشد شعبی شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت

حشد شعبی با انتشار تصویری از شهیدان سید ابراهیم رئیسی و سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، شهادت رئیس جمهور کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش المیادین، حشد شعبی عراق با انتشار تصویری مشترک از شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی روز گذشته در مسیر بازگشت از منطقه خداآفرین به تبریز در شرایط بد جوی دچار سانحه شد. شرایط سخت آب و هوایی و موقعیت منطقه، شناسایی محل وقوع سانحه را با دشواری مواجه کرده بود و در نهایت صبح امروز پیکر شهید رئیسی و هیئت همراه از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در کنار لاشه بالگرد سقوط کرده کشف و شناسایی شد.

شهادت سید ابراهیم رئیسی ضایعه بزرگی برای تمام ملت‌های مسلمان است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن شهادت رئیس جمهور کشورمان و جمعی از یاران ایشان را ضایعه دردناک برای تمام ملت‌های مسلمان توصیف کرد.

به گزارش المیادین، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به وقوع سانحه هوایی در ایران تاکید کرد: شهید سید ابراهیم رئیسی نمونه بارز یک رهبر مسلمان، شجاع و وفادار به مسائل مهم امت اسلامی بود. مواضع ایشان در قبال امت اسلامی به ویژه آرمان فلسطین قدرتمندانه و جسورانه بود.

وی در ادامه افزود: شهادت سید ابراهیم رئیسی ضایعه بزرگی برای تمام ملت‌های مسلمان به شمار می‌رود. این ضایعه را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت می‌گوئیم.

المشاط تصریح کرد: ما در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده ایم و مطمئن هستیم که این کشور می‌تواند با قدرت بر این ضایعه صبر کرده و از آن عبور کند.

تسلیت ژاپن در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

یوشیماسا هایاشی سخنگوی دولت ژاپن در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت همراه، عمیق ترین تسلیت خود را به دولت و مردم ایران ابراز کرد.


پیام های تسلیت سران و  مقامات کشورهای دنیا در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟