اولین کشتی غول پیکر مبتنی بر سوخت هیدروژن جهان به آب انداخته شد


اولین کشتی غول پیکر مبتنی بر سوخت هیدروژن جهان به آب انداخته شد

یک شرکت هلندی به نام Feadship اولین کشتی تفریحی جهان با فناوری سوخت هیدروژنی را به آب انداخته است. این کشتی غول پیکر بدون انتشار کربن و نویز می‌تواند به مدت یک هفته انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند. پژوهشگران سوخت هیدروژن را جایگزین اصلی...

یک شرکت هلندی به نام Feadship اولین کشتی تفریحی جهان با فناوری سوخت هیدروژنی را به آب انداخته است. این کشتی غول پیکر بدون انتشار کربن و نویز می‌تواند به مدت یک هفته انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند.

پژوهشگران سوخت هیدروژن را جایگزین اصلی سوخت‌های فسیلی توصیف کرده و بر این باورند که می‌تواند نقش یک راهکار برای مشکلات موجود از جمله آلودگی هوا باشد.

اولین کشتی با سوخت هیدروژن در جهان

با این حال، سوخت‌های مبتنی بر هیدروژن کاستی‌هایی به همراه دارند که باعث شده همچنان برای برعهده گرفتن نقش سوخت اصلی در جهان آماده نباشند. به عنوان مثال، هیدروژن دارای چگالی بسیار پایینی بوده و باید در دمای بسیار پایین منفی 253 درجه سانتیگراد و تحت فشاری بالا نگهداری شود.

با این وجود شرکت کشتی‌سازی Feadship که با تعهد به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی فعالیت دارد، اخیراً بزرگ‌ترین کشتی تفریحی موتوری جهان را معرفی کرده که یک ویژگی خاص و منحصر به فرد به همراه دارد.

اولین کشتی با سوخت هیدروژن در جهان

به گزارش Forbes، این کشتی تفریحی مجلل 390 فوتی به فناوری سوخت هیدروژنی مجهز شده و می‌تواند بدون انتشار کربن و نویز به مدت یک هفته انرژی مورد نیاز خود را تامین کند. در این ابر کشتی تفریحی از 4 تن هیدروژن برای راه‌اندازی 16 پیل سوختی و تامین انرژی مورد نیاز بخش‌های مختلف مانند فروشگاه‌ها، هتل، موتور اصلی کشتی و مواردی از این دست استفاده شده است.

اولین کشتی با سوخت هیدروژن در جهان

جان بارت ورکویل (جان بارت ورکویل)، مدیرعامل و مسئول شرکت Feadship در رابطه با این ابر پروژه جذاب اعلام کرد:

هدف از ساخت این کشتی غول پیکر نه‌تنها معرفی فناوری جدید سوخت هیدروژنی پاک برای یک پروژه، بلکه برای تمام جهان بود. اندازه بزرگ این کشتی تفریحی باعث خواهد شد که به کاندیدای مناسبی برای معرفی سوخت هیدروژن سبز به عنوان منبع سلول سوختی تبدیل کند.

گرچه پیل‌های سوختی و خودروهای مجهز به این نوع سوخت چیز جدیدی نیستند، اما Feadship توانسته برای اولین بار فناوری سوخت پاک را به حوزه قایق‌رانی وارد کرده و با پروژه‌ای عظیم ادغام کند.

در همین رابطه بخوانید:

- اولین هواپیمای سرنشین‌دار مجهز به سوخت هیدروژن مایع به پرواز درآمد [تماشا کنید]
- ساخت دستگاهی که می‌تواند با راندمان بالا از نور خورشید هیدروژن تولید کند

نکته جالب آن است که به دلیل عدم وجود هیچ مقرراتی برای ذخیره‌سازی هیدروژن و سیستم‌های سلول سوختی در سطح کلاس، ایالت یا حتی IMO وجود دارد، شرکت Feadship برای توسعه تجهیزات، پروتکل‌ها و مقررات ایمنی با مقیاس مناسب با متخصصان صنایع دفاع ایالات متحده، شرکت Edmiston و Lloyd's Register همکاری کرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین برند های سمعک کدام اند؟ تکنولوژی های برتر