استفاده از ظرفیت‌های داده‌های مکانی، نقش مهمی در رشد اقتصادی دارد


رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: استفاده کامل از زیرساخت داده‌های مکانی، نقش مهمی در هدایت رشد اقتصادی بیشتر و پیشرفت اجتماعی در عصر دیجیتال، ایفا می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان نقشه‌برداری کشور، «علی جاویدانه» در میزگردی «مشارکت بین‌المللی در زمینه حمایت جغرافیایی و مکان‌مند از کشورها» در پانزدهمین مجمع بین‌المللی اقتصادی روسیه - جهان اسلام به صورت برخط، اظهار داشت: زیرساخت داده‌های مکانی، شبکه‌ای است که شامل کاربران و ارائه‌دهندگان داده‌ها و اطلاعات مکانی است که از طریق استانداردها و پروتکل‌های مشترک به هم مرتبط شده‌اند و چارچوب دیجیتالی را برای مدیریت کارآمد داده‌های مکانی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت داده‌های مکانی به عنوان یکی از اجزای ضروری اقتصادهای دیجیتال پیشرفته شناخته می‌شود، درباره امکانات گسترده فنی که این زیرساخت‌ها در جوامع فراهم می‌کنند، افزود: تصمیم‌گیری مبتنی بر داده، خدمات مبتنی بر مکان، تحلیل فضایی پیشرفته و فراهم‌آوردن مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده و تصمیم‌گیری آگاهانه مبتنی بر اطلاعات و همکاری‌های متقابل، از اهداف و مزایای این بستر است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور بیان کرد: سازمان نقشه‌برداری کشور با بیش از یک دهه تمرکز بر زیرساخت داده‌های مکانی و ارتقا و کاربردهای آن، به مرحله بهره‌برداری و کاربرد این بستر رسیده است.

جاویدانه گفت: فعالیت‌های زیرساخت داده‌های مکانی کشور در دو سال اخیر، منجر به ارائه خدمات اطلاعات مکانی مورد نیاز پروژه‌های دولت الکترونیک شده است و بزرگ‌ترین دستاورد و تجربه سازمان نقشه‌برداری کشور، راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری ایران به عنوان یک زیرپورتال تخصصی ژئو پورتال ملی است که کاربردهای این سامانه در راستای اهداف توسعه اقتصاد دیجیتال کشور است.

بر اساس این گزارش، پانزدهمین مجمع بین‌المللی اقتصادی روسیه - جهان اسلام طی روزهای ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت در شهر کازان روسیه برگزار شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ورود دادستانی تهران به موضوع خشک شدن درختان چیتگر