معمولی‌ای که معمولی نبود/ چرا کلوپ را دوست داریم، او فقط یک‌بار دروغ گفت!


معمولی‌ای که معمولی نبود/ چرا کلوپ را دوست داریم، او فقط یک‌بار دروغ گفت!

بیلد اسپورت بعد از آخرین حضور یورگن کلوپ در لیورپول متنی بسیار جالب را تقدیم او کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، بهترین‌ها در ورزش آلمان چه کسانی هستند؟ قهرمان سنگین وزن جهان، مکس اشملینگ، امپراتور فوتبال، فرانتس بکن باوئر، قهرمان فرمول 1، مایکل شوماخر، اسطوره‌های تنیس، استفی گراف و بوریس بکر و شاید پس از خداحافظی به یاد ماندنی از لیورپول، یورگن کلوپ؟ برای بهترین بودن فقط تعداد افتخارات مهم نیست بلکه شخصیت نیز مورد توجه است.

2023694

کلوپ، چه شخصیتی، چه مردی، چه سفیری برای کشور ما

رقابت ورزشی بین آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها اغلب شدید است و کلوپ آنجا چه دستاوردی دارد؟ اینکه هواداران لیورپول یک قلب بزرگ مشکی، قرمز و طلایی، یک قلب آلمانی را در آنفیلد ثبت کرده‌اند، باور نکردنی به نظر می‌رسید!

کلوپ در آخرین بازی فصل مقابل ولورهمپتون (2-0) به شدت مورد توجه قرار گرفت. این آخرین بازی او و جشن خودش بود اما کلوپ چه کرد؟ او آن را از نمایش من به نمایشی از ما تبدیل کرد.

او با ترانه "Live is Life" برای جانشین خودش سرود ساخت و آن را هم خواند: "آرن اسلوت، نانانانانا..." ساختن پل برای مربی هلندی در لحظه خروج، چقدر بزرگ بود.

اگر کلوپ همچنان بگوید عاشق لیورپول است، هیچ هوادار دورتموند یا ماینتس او را سرزنش نمی‌کند. او تاکنون زندگی مربیگری خود را وقف سه باشگاه کرده است. هفت سال ماینتس، هفت سال دورتموند، 9 سال لیورپول. او تمام باشگاه‌ها را در قلب خود دارد اما احتمالا لیورپول را بیشتر و این عشق به باشگاه‌ها دوطرفه بوده است.

2023689

کلوپ بزرگترین مربی فوتبال است. با خوشحالی و با صدای بلند می‌خندد و فوق‌العاده سرگرم کننده است. رئیس سابق دورتموند یک بار گفت که او می‌تواند به یک نمایش تلویزیونی برود و آن را به شوی خودش تبدیل کند و از مجری هم سرگرم کننده‌تر باشد.

اما قطعا اگر او موفق نبود هرگز به این اندازه محبوب نمی‌شد. او ماینتس را از لیگ دوم به سطح اول فوتبال برگرداند. دورتموند را از میانه‌های بوندس‌لیگا به دو قهرمانی لیگ، جام حذفی و فینال لیگ قهرمانان رساند. لیورپول را بعد از 30 سال قهرمان انگلیس کرد و این تیم را به قهرمانی اروپا نیز رساند.

در لیورپول می‌گویند کلوپ فقط یک بار دروغ گفته، زمانی که در سال 2015 خود را با نام «آقای معمولی» معرفی کرد. چون برای یک آدم معمولی طبیعی نیست که یک شهر و باشگاه را در 9 سال این اندازه تغییر دهد. او قبلاً اعلام کرده است که بارها و بارها در لیورپول دیده خواهد شد زیرا می‌خواهد دینش به شهر را پس بدهد. او به قول خود وفا خواهد کرد. مثل همیشه.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انتقاد شدید هامان از کین: او را درک نمی‌کنم