توجه به پیشرفت علم و فرهنگ در کشور از مهم‌ترین دغدغه‌های شهید آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی بود


توجه به پیشرفت علم و فرهنگ در کشور از مهم‌ترین دغدغه‌های شهید آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی بود

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی شهادت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه ایشان را در سانحه هوایی، تسلیت گفت.

به گزارش بهداشت نیوز متن این پیام به شرح ذیل است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

تاریخ و تمدّن اسلام و ایران مشحون و مرهون مردان بزرگ و باصلابتی است که با بذل جان خود ریشه‌های این تمدّن بزرگ و جهانی را استوار نگه داشته‌اند که انقلاب اسلامی ایران نیز حاصل این جان‌های پاک است. از شهیدان والامقام بهشتی، رجایی و باهنر در ابتدای پیروزی انقلاب تا چهل‌واره دوم تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی که بزرگ مردانی مانند شهید سلیمانی تا شهدای مدافع حریم و حرم و خادمان ملّت را شاهد بوده‌ایم.
با دلی آکنده از اندوه امروز شاهد بودیم که ستاره‌ای پرفروغ از آسمان سیادت، بزرگ مرد‌ خدمت و عاشق شهادت، خادم‌الرّضا(علیه‌السلام)، حضرت آیت‌الله شهید دکتر ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور کشور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و همراهان شهیدشان از جمله حضرت آیت‌الله سید محمد علی آل‌هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، جناب آقای دکتر حسین امیرعبدالّلهیان وزیر محترم امور خارجه، جناب آقای دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و جمعی از خدمتگزاران به مردم و نظام اسلامی، به جمع شهدای والامقام و گلگون کفن میهن عزیزمان پیوستند. إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.
گوارا باد بر ایشان شهد شیرین شهادت که الحق برازنده آن بودند و بسی تلخ و سخت است فقدان و فراغ این عزیز خدمتگزار و عاشق که برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی چون دریایی متلاطم لحظه‌ای آرام و قرار نداشت و سرانجام جان گران‌مایه خود را در مسیر خدمتگزاری بذل نموده و در تاریخ پرافتخار ایران جاودانه شد.
اشتیاق وافر به خدمت، مبارزه با فساد و بی‌عدالتی، امانت‌داری، اخلاق حسنه، تعهد بالا به قانون، شجاعت، تواضع، صداقت و عشق به ولایت برخی از ویژگی‌های شهید عالی‌قدر حضرت آیت الله دکتر رئیسی بود، چنانکه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی وجود ایشان را برای کشور مغتنم می‌دانستند.
خادم الرّضا بودن و خدمت به آستان مقدّس و مطهّر حضرت امام رضا(علیه السلام) از دیگر افتخارات این شهید والامقام به شمار می‌رفت چنان‌که اعتقاد وثیق داشت: «در پرتوی این وجود مقدس معرفت پیدا می‌کنیم و در پرتوی شناخت و معرفت حجت خدا کرامت اکتسابی اتفاق می‌افتد.» و سرانجام در روز ولات امام مهربان و رئوف آسمانی شد.
توجه به پیشرفت علم و فرهنگ در کشور از مهم‌ترین دغدغه‌های شهید آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی بود و ایشان همواره اهتمام به حضور جدّی و منظّم در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند و از زمان حضور ایشان به‌عنوان ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی، توجه اساسی به حوزه علم و فرهنگ کشور رقم خورد و از ابتدای دولت سیزدهم علاوه بر تشکیل منظّم جلسات و ابلاغ مصوبات به زمین مانده شورای عالی انقلاب فرهنگی، شاهد تعدد مصوبات راهگشا در حوزه علم و فرهنگ کشور بودیم و به قول اجماعی نخبگان، پس از مقام معظم رهبری(مدّ ظلّه العالی) بیشترین اهتمام به شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان ریاست جمهوری ایشان وجود داشت.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی این ضایعه و مصیبت بزرگ را به حضرت ولی‌ّعصر(عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدّ ظلّه العالی)، مراجع عظام تقلید، خانواده محترم شهدا، آحاد ملت شریف ایران، بازماندگان و خانواده محترم شهدای سانحه جانگداز سقوط بالگرد علی‌الخصوص دانشمند فرهیخته سرکار خانم دکتر علم‌الهدی دبیر محترم ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تسلیت و تعزیت عرض کرده و تأکید می‌شود همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نخواهد آمد و قوای کشور از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیّت چند برابری کارها را دنبال خواهند کرد.

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصویری خنک و خلوت از زمستان تهران قدیم