یک روز عزای عمومی در هند در پی شهادت ابراهیم رئیسی


یک روز عزای عمومی در هند در پی شهادت ابراهیم رئیسی

اقتصادنیوز: دولت هند به احترام رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید ایران، یک روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت کشور هند در پی به شهادت رسیدن آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: به نشانه احترام به درگذشت این چهره‌های عالی‌رتبه، دولت هند تصمیم گرفته است که ۲۱ مه(۱ خرداد) را در سراسر هند عزای عمومی اعلام کند.

خبر مرتبط
گفت‌وگوی تلفنی پوتین و مخبر/ یک دوست و متحد معتبر را از دست دادیم

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با محمد مخبر مدیر قوه مجریه گفت: من شخصا و از نزدیک آقای رئیسی را می‌شناختم و هم‌اکنون شخصا ایشان را از دست داده‌ام؛ بدون شک ایشان یک وطن‌دوست واقعی بود که کشورش را بسیار دوست می‌داشت.

او افزود: در روز عزای عمومی، پرچم ملی ایران در تمامی اماکنی که این پرچم به طور معمول برافراشته می‌شود، نیمه‌افراشته می‌شود و هیچ گونه برنامه تفریحی رسمی در آن روز برگزار نخواهد شد.

علاوه بر هند، پاکستان، لبنان، سوریه و عراق نیز برای ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه درگذشته ایران عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

خبر مرتبط
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل با انتشار یک بیانیه به نمایندگی از این اتحادیه، شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و دیگر مقامات ایران را تسلیت گفت.

رئیس‌جمهور ایران، روز یک‌شنبه، برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در « جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه، رئیس‌جمهور،‌ وزیر خارجه ایران به شهادت رسیدند.

خبر مرتبط
امیر کویت شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت

امیر کویت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ترافیک سنگین مامور قلابی را به دام انداخت